Raidījuma skatītājs Vladislavs vēstīja: "Jau iepriekš biju iegādājies kravas transportlīdzeklim vinjeti, bet, iegādājoties nākamo, kļūdījos, jo iepriekšējā vinjete vēl darbojās. Rezultātā jaunā vinjete pārklāja pirmās vinjetes darbības laiku par sešām dienām, bet sistēma to nepiefiksēja. Iegādājoties OCTA polisi, tā nenotiktu, ka abas apdrošināšanas polises darbotos vienlaicīgi, proti, otra sāktu darboties tikai tad, kad pirmajai beigtos termiņš. Kāpēc ir šāda autoceļu lietošanas nodevu nesakārtotība?"
Varētu teikt, ka transportlīdzekļa vadītājs pats vainīgs, taču kāpēc vinješu iegādes sistēma nevar šādas kļūdas fiksēt un izlabot, lai nebūtu jāmaksā dubultā?
Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Mārtiņš Mālmeisters skaidroja, ka, pērkot vinjeti e-CSDD vietnē, var apskatīt, kad beidzas iepriekšējās vinjetes termiņš, taču vienlaikus to var iegādāties arī daudzās degvielas uzpildes stacijās, kur izsniedz kvīti, bet tā netiek piereģistrēta.
Vaicāts, kādēļ netiek piereģistrēta, jo tas palīdzētu izvairīties no situācijas, kad apmaksātās nodevas termiņi pārklājas, CSDD pārstāvis sacīja: "Jā, es piekrītu tam, ka varbūt vajadzētu to sasaistīt vienā kaut kādā mehānismā, kur arī transportlīdzekļu vadītāji var pārliecināties par esošās vinjetes derīguma termiņu. Pieļauju, ka tāda veida sistēma varētu tikt izveidota, bet šeit ir jautājums, ka transportlīdzekļu reģistrācijas un vadītāju reģistrs ir kritiskā valsts infrastruktūra un pieeja nav visiem pieļaujama šim reģistram."
Kā rīkoties ja ir iegādātas divas vinjetes vienam kravas transportlīdzeklim par vienu un to pašu laika periodu? Vai pastāv iespēja naudu saņemt atpakaļ?
"Atgūt ir iespējams, bet tad ir jāvēršas pie Valsts ieņēmumu dienesta ar oficiālu iesniegumu, izskaidrojot attiecīgo situāciju, uzrādot attiecīgos dokumentus, un tad Valsts ieņēmumu dienests šo jautājumu izskata un naudu, kas ir pārmaksāta, atgriež," sacīja CSDD pārstāvis.