Biķernieku ielā 266 mājas pārvaldnieks 18. janvārī saņēma sūdzību no kāda dzīvokļa īpašnieka par to, ka ir sasalis ūdensvads dzīvoklī. Izrādījās – ūdensvads sasalis visos dzīvokļos un nevienam no iedzīvotājiem nav bijis iespējas tikt pie ūdens.
“Es kā apsaimniekotājs pieņēmu lēmumu zvanīt „Rīgas ūdenim”, lai tie piegādātu dzeramā ūdens mucu, jo ūdens apgāde un kanalizācijas pakalpojumu nodrošināšana ir obligāti veicamas pārvaldīšanas darbības. Bija saņemta atbilde, ka tādu pakalpojumu no šī gada janvāra viņi vairs nesniedz. Situācija ir absurda: ārkārtējās situācijas laikā valsts mums iesaka atrasties vairāk mājās, neapmeklēt publiskas vietas, bet mājas iedzīvotāji bija spiesti braukt uz veikaliem. Grūtā situācijā jāpalīdz saviem iedzīvotājiem, bet nekādu palīdzību mēs neesam saņēmuši. Mēs bijām bez ūdens trīs dienas, trīs dienas bez ūdens un kanalizācijas,” pastāstīja mājas pārvaldnieks Maksims Revunovs.
Šobrīd situācija ir atrisinājusies un ūdensvads ir atkusis, taču ziema ir tikai pusē, un liels sals vēl ir iespējams.
Tikmēr uzņēmumā „Rīgas ūdens” norādīja, ka kopš 2021. gada sākuma vairs nedrīkst sniegt šādu pakalpojumu, ja avārija gadījusies ārpus uzņēmuma tīkliem. Skaidroja „Rīgas ūdens” ārējo sakaru koordinators Sandris Vanzovičs: “Iespējams, tur ir bijis tā, ka avārija ir bijusi nevis „Rīgas ūdens” tīklos, bet nama tīklos – vai nu iekšā vai kaut kādā konkrētā nama apsaimniekošanas zonā. Un par to ir atbildīgs nama apsaimniekotājs. Taču tā kā mums Konkurences padome ir aizliegusi šādas komercdarbības veikt – piegādāt ūdeni apsaimniekotājam, kam viņam būtu jānosedz izmaksas, mēs to vairs nedarām un nevaram darīt. Respektīvi, šādos gadījumos nama apsaimniekotājam jābūt jau kaut kādai sapratnei, kas ūdeni viņam piegādās.
Jo tādas firmas, kas piegādā šo dzeramo ūdeni uz laiku, ir. Savukārt mēs vairs komercdarbībām šo mucu neatvēlām, tikai iedzīvotājiem uz avāriju laiku.”
Nama apsaimniekotājs šo māju Biķernieku ielā sliktā tehniskā stāvoklī esot pārņēmis no cita apsaimniekotāja vien pērnā gada rudenī un izskatās, ka īsti nezina, ko darīt, ja rodas šāda situācija. „Rīgas ūdens” uzsver, ka ikvienam apsaimniekotājam jāsaprot pašam, kā viņš līdzīgas problēmas risinās.
Tāpat uzņēmumā “Rīgas ūdens” pastāstīja, ka tam ir divas dzeramā ūdens cisternas, ar kuram nodrošina ūdeni iedzīvotājiem avāriju un remontu gadījumā.