4. studija

Kāpēc Jelgavā - avārijas namā, rēķini pēkšņi cēlušies 10 reizes?

4. studija

Kāpēc "Cityparks" stāvvietās arī, reģistrējot automašīnu, var tik pie soda?

Kāpēc "Rīgas satiksmes" pasažieri bija spiesti braukt "par zaķi"?

Gada sākumā traucējumi «Rīgas satiksmes» biļešu iegādē; «Mobilly» sola atrisināt sodu problēmas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 5 mēnešiem.

Šogad izmaiņas piedzīvojusi "Rīgas satiksme", kas laidusi klajā ne tikai jaunu biļešu klāstu, bet uzlabojusi arī savu telefonos lietojamo aplikāciju. Diemžēl uzreiz arī pienāca atsauksmes, ka šai aplikācijā kaut kas nestrādājot līdz galam – nauda par iegādātajām biļetēm "noņemta", jaunās biļetes neuzrādās un ar vecajām nav iespējams reģistrēt braucienu. Pāris dienas arī vietnē "Mobilly" biļeti nopirkt bija problemātiski; ja pasažieri jau saņēmuši sodu, problēmu atrisinās.

Traucējumi tiešām novēroti, skaidroja Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane: "Tiešām, līdz ar pāreju uz jaunu biļešu klāstu, uz jauniem biļešu veidiem, pirmssvētku dienās bija radušies traucējumi, kad mēs likām jaunos biļešu veidus uz serveriem, palielinājām arī servera jaudas, un diemžēl tas aizņēma ilgāku laiku, nekā bija plānots, un tad tiešām bija dienas, kad nestrādāja šī sistēma, bet mēs arī bijām informējuši kontrolierus, bijām izziņojuši arī publiski."

Tomēr publiski nebija izziņots, ka varētu rasties kādas šāda veida problēmas, – piemēram, kādu laiku aplikācijā neuzrādījās tikko nopirktās biļetes un nemaz nebija iespējams reģistrēt braucienu.

"Ja mēs būtu visu paredzējuši, tad mēs to nesauktu par neparedzētu situāciju. Tad, kad mēs sapratām, ka šī problēma ir lielāka, nekā mēs bijām plānojuši, tad mēs arī informējām gan monitoros slīdošajā lentā, gan mājaslapā, gan arī sociālajos tīklos. Situācija burtiski mainījās pa stundām un, tiklīdz tas tika atjaunots, tā mēs arī nekavējoties informējām," teica Bartaševiča-Feldmane.

Problēmas piemeklējušas arī lietotnē "Mobilly". Te, kā varam redzēt, kādam mūsu skatītājam nav izdevies pat iegādāties brauciena biļeti!

"Var būt arī situācijas, kad gadās atsevišķi traucējumi atsevišķiem lietotājiem. Tur gan diemžēl katru reizi kotrolierus  nevarēsim informēt, un šādās situācijās tad ir jāmēģina citā lietotnē šo biļetīti nopirkt. Šobrīd ir radusies situācija, ka darbojas vēl iepriekš – līdz 30. decembrim – iegādātās biļetes un jau jaunās biļetes. Tas, ko jūs minat, bija situācija tieši ar veco brauciena biļetes veidu – tikai ar vienu biļetes veidu – īslaicīgi traucējumi piereģistrēt viena brauciena biļeti. Nebija problēmas piereģistrēt jau jauno 90 minūšu biļeti, koda, mēneša biļeti, bija [problēmas] tikai vienai šai biļetei," skaidroja SIA "Mobilly" vadītājs Ģirts Slaviņš. "Pirmajās janvāra dienās bija dažāda veida, varbūt sīkākas, lielākas aizķeršanās ar jauno biļešu veidu ieviešanu. Man ļoti nepatīk bīdīt atbildību – hahā, es neesmu vainīgs, rekur viņi vainīgi – protams, mēs jūtamies līdzatbildīgi par to."

"Rīgas satiksme" ziņo, ka aplikācijas traucējumu laikā kontrole bijusi par to informēta un sodus nelikusi, bet, ja nu kādam tomēr ir gadījies tikt pie soda laikā, kad nestrādāja arī "Mobilly" lietotnes biļešu iegāde, uzņēmums ziņo, ka ir pretimnākošs problēmas risināšanai.

"Šī mēneša laikā mēs noteikti palīdzēsim, lai, protams, būtu iecietība ar sodiem, jo cilvēki nebija vainīgi, viņi bija rēķinājušies, viņi iekāpa, nevarēja nopirkt, kaut kas traucēja, un mēs darām, ko varam, lai palīdzētu! Mēs vienmēr aicinām cilvēkiem zvanīt mums, ja ir problēmas, pat ja mūs nevar sazvanīt uzreiz, tad zvanīt vēlāk. Pat ja tas sods ir saņemts, sūtīt mums, un mēs palīdzēsim!" pauda Slaviņš.

Bet, atgriežoties pie "Rīgas satiksmes" un aplikāciju nebūšanām, – vai šobrīd viss mierīgi un nākotnē aplikācija strādās kā nākas? Galu galā nu jau liela daļa pasažieru ir pieraduši biļetes iegādāt tikai telefonā un citādi vairs nemāk!

"Tehnika ir tehnika, var gadīties kaut kādas lietas, kas nenostrādā. Ir jāstrādā visām lietotnēm, bet, tāpat kā ir jāstrādā visām bankas kartēm vienmēr, var būt pēkšņi neparedzēti gadījumi. Šāda situācija, kāda bija pirms svētkiem, nekad iepriekš koda lietotnē nebija bijusi, tā ka mēs ceram, ka arī turpmāk nekādas tik lielas lietas nebūs," teica Bartaševiča-Feldmane.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti