4. studija

Raidījuma "Mana dziesma" varoņi - "Čikāgas piecīši"

4. studija

Kāpēc Brasas tiltam pabērna liktenis?

Uzmanieties no pakalpojuma: dārgas un nekvalitatīvi uzstādītas durvis!

Dobelē pensionāram solīto lētu durvju vietā piegādā dārgas un nekvalitatīvas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Neapskaužamā situācijā nonācis kāds Dobeles pensionārs, kurš mutiski solīto lēto durvju vietā ticis pie divas reizes dārgākām durvīm, kas izrādījušās arī nekvalitatīvas. Durvju pārdevējs gan jebkādus pārmetumus noraida un liek noprast – nekāda pensionāra mānīšana neesot bijusi.

Dobeles iedzīvotājs Jānis Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumā "4. studija" stāstīja, ka vienu dienu pie viņa durvīm piezvanījis kāds solīdi ģērbies jauns vīrietis un sacījis, ka kunga dzīvoklim laiks mainīt durvis. Tā kā Jānim vēl pāris mēnešu bijis jāmaksā par jaunajiem logiem, teicis, ka ātrāk par durvīm nedomās.

Taču pārdevējs bijis uzstājīgs, sakot, ka par durvīm varēs sākt norēķināties divus mēnešus pēc to uzstādīšanas. Divu gadu laikā par durvīm mēnesī būšot jāatlicina vien 9,90 eiro. Jānis, izpētot piedāvājumu, sacījis, ka labprāt iegādātos tumšās durvis. "Padomāju, laiks tāpat pienāks, kad tās durvis jāliek."

Durvju piegādātājs jau no rīta bijis klāt ar jaunajām durvīm. Izlauztas vecās durvis un ieliktas jaunās. Pirmās klapatas sākušās jau ar durvju krāsu – Jānis pasūtījis tumšās, bet vīri atveduši gaišās. Pēc daudziem zvaniem durvis nomainītas, bet kvalitāte ne tuvu no solītās. 

Tomēr tie vēl ir tikai sīkumi, salīdzinot ar to, ko pensionārs atklājis, sākot pētīt maksājuma dokumentus.

Durvju piegādātājs solījis, ka divu gadu laikā ik mēnesi par durvīm būšot jāmaksā 9,90 eiro. "Tagad iznāk, ka man 9,90 eiro vietā [mēnesī] jāmaksā 23,90 eiro divos gados, kopā summa sastāda 573 eiro."

Vecais vīrs gan neatceras, ka kāds būtu pirms tam izstāstījis, ka gala rezultātā summa no 265 eiro pieaugs līdz 573 eiro un solīto deviņu eiro mēnesī līdz 24 eiro.

Līzinga kompānijā LTV raidījumam "4. studija" sacīja, ka tai ir Jāņa parakstīts kredītlīgums ar viņa pases kopiju. Jautāti, kāpēc kungam mutiski solīts, ka par durvīm ik mēnesi būs jāmaksā vien 9,90 eiro, līzinga kompānijā noteica, ka ir starpība starp mutisku vienošanos un parakstītu līgumu.

Tūlīt pēc zvana līzinga kompānijai sākas vēl dīvainākas lietas. Jānim zvanīja firmas pārstāvis, interesējoties par ielikto durvju kvalitāti. Firmas "Eko durvis" pārstāvis, kuru "4. studija" sazvanīja vēlāk, no intervijas kameras priekšā atsakās. Esot pārāk aizņemts, bet kaut kādu ciešāku saistību ar līzinga kompāniju noliedz.

"Nē, mēs vakar gribējām pārliecināties vēlreiz. Līzinga kompānija vakar mums nedeva nekādu ziņu. Mēs vienkārši paši izdomājām uzzvanīt, pajautāt," sacīja "Eko durvis" pārstāvis.

Jautāts, kāpēc Jānim par durvīm mutiski solīta viena cena, bet "uz papīra" tā ir cita, firmas pārstāvis klāstīja, ka pirms dokumentu parakstīšanas klientiem tiek pastāstīts par nosacījumiem, tostarp mēneša maksājumu. Tāpat klienti varot "apskatīt papīrus", lai pārliecinātos, ka viss ir kārtībā. Tikai tad, kad klientu apmierina nosacījumi, tiek sākta durvju maiņa.

Tikmēr Jānis neatminas, ka durvju licēju firmas pārstāvis būtu teicis, ka par durvīm būs jāmaksā tik daudz. Ja to būtu zinājis, tad viņš piedāvājumam nebūtu piekritis.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) aicina konfliktsituāciju risināt rakstveidā starp klientu un preces piegādātāju. "Vajadzības gadījumā arī mēs, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, varam skatīties un iejaukties," teica PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti