Ziņas vieglajā valodā 9.septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem un 10 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 9. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 9.septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Valdība ar sociālajiem partneriem vienojas par budžetu

Valdība ar dažādu nozaru pārstāvjiem trešdien, 9. septembrī,  vienojās par nākamā gada valsts budžeta naudas sadalījumu.
Nākamgad sola paaugstināt skolotāju un mediķu algas.
Papildu naudu nākamgad piešķirs arī minimālo pensiju paaugstināšanai un sociālā nodrošinājuma pabalsta paaugstināšanai.
Uzņēmēju organizācijas un arodbiedrības valdības apņemšanos paaugstināt mediķu un pedagogu algas vērtē atzinīgi.

“Rīgas satiksme” likvidēs 10 augstas amata vietas

Uzņēmumā "Rīgas satiksme" likvidēs desmit augstas amata vietas.
Tā nolēma „Rīgas satiksmes” valde.
Likvidēs septiņu direktoru un triju direktora vietnieku amata vietas.
Šīs izmaiņas notiks oktobra beigās.
Rezultātā darbu zaudēs seši „Rīgas satiksmes” darbinieki.

Bankas gatavas kreditēt, uzņēmumi neatbilst kritērijiem

Bankas ir gatavas kreditēt jeb piešķirt uzņēmumiem aizdevumus.
Taču daudzi uzņēmumi neatbilst aizņemšanās nosacījumiem.
Tā norāda Finanšu nozares asociācija.
Aizņemties nespēj vairāk nekā puse Latvijas uzņēmumu.

Latvijā vēl 11 jauni Covid-19 gadījumi

Latvijā otrdien, 8. septembrī, atklāja 11 jaunus saslimšanas gadījumus ar Covid-19.
Veica apmēram 1400 testu.
Tā ziņo Slimību profilakses un kontroles centrs.
Trīs cilvēki vīrusu ieguva no citiem Covid-19 slimniekiem.
Četri saslimušie savukārt atgriezās no ārvalstīm – Krievijas, Igaunijas un Francijas.
Četru cilvēku saslimšanas avots nav zināms.
Otrdien, 8. septembrī, slimnīcā ievietoja divus pacientus ar Covid-19.
Kopumā slimnīcās ārstējas deviņi cilvēki ar Covid-19. Visiem ir vidēji smaga slimības gaita.

Lietuvā 32 jauni Covid-19 gadījumi, Igaunijā - 22

Lietuvā otrdien, 8. septembrī, atklāja 32 saslimšanas gadījumus ar Covid-19.
Vairāki no inficēšanās gadījumiem saistīti ar ceļošanu uz Franciju un Ukrainu.
Četri cilvēki saslima zobārstniecības klīnikā.
Inficēšanās dēļ pašizolācijā nonākusi kādas skolas klase un bērnudārza grupiņa.
Igaunijā savukārt otrdien, 8. septembrī, atklāja 22 jaunus saslimšanas gadījumus ar Covid-19.

EK vienojās ar farmācijas kompāniju par Covid-19 vakcīnas piegādi

Eiropas Komisija vienojusies ar sesto farmācijas kompāniju – "Pfizer" – par iespējamo vakcīnu pret Covid-19.
Eiropas Komisija rezervēja vēl 200 miljonu devu vakcīnas, ja šī kompānija tādu piedāvātu.
Brisele jau noslēgusi vienošanos par vakcīnām ar piecām kompānijām.
Tās sauc "Sanofi", "Johnson & Johnson", "Curevac", "Moderna" un "AstraZeneca".

Baltkrievijā varētu izsludināt jaunas vēlēšanas

Baltkrievijā varētu izsludināt jaunas vēlēšanas.
Tā pieļauj Baltkrievijas prezidents Aleksandrs Lukašenko.
Iespējamo vēlēšanu datumu gan viņš vēl nenosauc.
Baltkrievijā tieši mēnesi (kopš prezidenta vēlēšanām 9. augustā) nerimstas protesti.
Cilvēki protestē pret vēlēšanu rezultātu viltošanu un drošībnieku vardarbību pret cilvēkiem.
Vēlēšanu rezultātus neatzīst arī Eiropas Savienība un citas rietumvalstis.

Ugunsgrēki izpostījuši lielāko Grieķijas migrantu nometni

Ugunsgrēki izpostījuši lielāko Grieķijas migrantu nometni Lesbas salā.
Lielu daļu nometnes iemītnieku pārvietoja uz citām vietām.
Ugunsgrēkus dzēsa vairāk nekā 25 ugunsdzēsēji.
Daži no viņiem glābšanas darbu laikā saindējās ar dūmiem.
Pagaidām nav zināms, kā ugunsgrēks izcēlās.
Daži vaino migrantus.
Daži uzskata par vainīgiem salas vietējos iedzīvotājus.
Pagājušajā nedēļā nometnē vairāki cilvēki arī saslima ar Covid-19.
Tāpēc varasiestādēm ir bažas par koronavīrusa izplatību.

Ronaldu UEFA Nāciju līgas spēlē iesitis divus vārtus

Krištianu Ronaldu
Krištianu Ronaldu

Slavenais futbolists Krištianu Ronaldu UEFA Nāciju līgas spēlē guvis divus vārtus.
Pēdējie no tiem bija Ronaldu 101. vārti Portugāles izlases sastāvā.
Līdz ar to Portugāle ar 2:0 uzvarēja Zviedriju.
Ronaldu tikai 17 no 100 pirmajiem vārtiem guva pārbaudes spēlēs.
Pārējos vārtus viņš iesita starptautiskās sacensībās.

Covid-19 dēļ atcelts Eiropas čempionāts krosā Dublinā

Covid-19 dēļ atcelts Eiropas čempionāts krosā Dublinā.
Tā paziņoja Eiropas Vieglatlētikas asociācija.
Šobrīd gan sportistiem, gan skatītājiem ir svarīgāk padomāt par savu veselību.
Tā norāda Vieglatlētikas asociācijā.
Sacensības bija paredzētas pēc trim mēnešiem – 13. decembrī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti