Ziņas vieglajā valodā 9. augustā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 11 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 9. augustā.

Ziņas vieglajā valodā 9. augustā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Paredz apkures kompensācijas

Iedzīvotāji saņems no valsts atbalstu apkures rēķinu maksāšanai nākamajā apkures sezonā.

Tā nolēma valdība.

Daļēji segs izmaksu pieaugumu par centrālo apkuri, apkurē izmantotu elektrību, gāzi, granulām, malku un koksnes briketēm.

Šis atbalsts valstij izmaksās vismaz 430 miljonus eiro.

Tas būs spēkā visu apkures sezonu – līdz aprīļa beigām.

Atbalsts vēl jāapstiprina arī deputātiem.

 

Slimnīcām pieaug izmaksas

Lielas problēmas izmaksu pieaugums rada arī slimnīcām.

Lielākajām Latvijas slimnīcām vajadzīgi papildu pat vairāki miljoni eiro, lai varētu parūpēties par pacientiem.

Slimnīcu vadītāji domā, ka slimnīcas pašas rēķinus samaksāt nevarēs.

Tām vajadzīgs valsts atbalsts.

 

Latvijā atkal ieplūst Krievijas gāze

Latvijā atkal ieplūst dabasgāze no Krievijas.

Pašlaik vienotajā tirgus zonā ienākošo dabasgāzi var iegādāties jebkurš no sistēmas lietotājiem – gan no Latvijas, gan citām valstīm.

Tā skaidro uzņēmums "Conexus".

Gāzi var pārvadāt uz Somiju, Igauniju vai Lietuvu.

 

Bīstama situācija Zaporižjas atomelektrostacijā

Joprojām ir bīstama situācija Ukrainas Zaporižjas atomelektrostacijā.

To ir ieņēmis Krievijas karaspēks.

Pēc apšaudēm var noplūst kaitīgas vielas.

Var izcelties arī ugunsgrēks.

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis norāda, ka valstīm ir jāievieš jauni ierobežojumi attiecībās ar Krieviju.

 

Spriež par Baltkrievijas nākotni 

Pirms diviem gadiem notika prezidenta vēlēšanās Baltkrievijā.

Tajās par prezidentu kārtējo reizi pasludināja Aleksandru Lukašenko.

Vēlēšanu rezultāti bija viltoti.

Simtiem tūkstoši Baltkrievijas iedzīvotāju izgāja ielās.

Viņi protestēja pret Lukašenko varu.

Cilvēku protestus nežēlīgi apspieda.

Daudzi baltkrievi kopš tā laikā atrodas cietumā vai ārzemēs.

Daudzi baltkrievi šonedēļ arī pulcējās Lietuvas galvaspilsētā Viļņā.

Tur spriež par Baltkrievijas nākotni.

 

Gājiens baltkrievu atbalstam

Apmēram 50 cilvēku šovakar Rīgā arī piedalījās protesta gājienā.

Tā viņi atzīmēja otro gadadienu kopš viltotajām Baltkrievijas prezidenta vēlēšanām.

Šo gājienu organizēja Latvijā dzīvojošie baltkrievi.

Lielākā daļa protestētāju nesa līdzi brīvās Baltkrievijas baltsarkanbaltos karogus.

Gājiens sākās pie Nacionālās bibliotēkas un beidzās pie Brīvības pieminekļa.

 

Latvijas hokeja čempionātā piedalīsies arī Rīgas "Dinamo"

Latvijas hokeja čempionātā nākamajā sezonā piedalīsies arī Rīgas "Dinamo".

Komandas spēlētāji jau trenējas.

Komandai plāno izveidot arī jaunu logo jeb atpazīšanas zīmi.

Rīgas "Dinamo" oficiāli vēl nav pieteikušies Latvijas hokeja čempionātam.

Taču nav nekādu šaubu par komandas atteikšanos.

Tā norāda Latvijas Hokeja federācijas ģenerālsekretārs Roberts Pļāvējs.

Kopumā Latvijas čempionātā jaunajā sezonā gatavojas spēlēt deviņas komandas.

 

Čempione tāllēkšanā inficējusies ar Covid-19

Pasaules un olimpiskā čempione tāllēkšanā vāciete Malaika Mihambo inficējusies ar Covid-19.

Viņa saslimusi tieši pirms gaidāmā Eiropas čempionāta vieglatlētikā.

Mihambo Tokijas olimpiskajās spēlēs tāllēkšanā ieguva zelta medaļu.

Eiropas čempionāts vieglatlētikā šogad notiks Vācijas pilsētā Minhenē.

Sacensības sāksies pēc divām dienām – 11.augustā.

 

Laika ziņas

Šonakt un rīt dienā Latvijā mainīgs mākoņu daudzums.

Bez ievērojamiem nokrišņiem.

Atsevišķos rajonos naktī veidosies migla.

Redzamība tajā 500-1000 m.

Gaisa temperatūra šonakt 8…13 grādi, vietām līča piekrastē 14…16 grādi, rīt dienā 20…24 grādi.

Laika tips naktī un dienā 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti