Ziņas vieglajā valodā 8. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 3 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 8. martā.

Ziņas vieglajā valodā 8. martā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

ASV aizliedz Krievijas energoresursu importu

Amerikas Savienotās Valstis (ASV) aizliedz naftas, gāzes un ogļu importu no Krievijas.

Par to paziņojis ASV prezidents Džo Baidens.

Tas ir trieciens Krievijas ekonomikas "galvenajai artērijai".

Tā šo lēmumu raksturoja Baidens.

Krievijai noteiktās sankcijas ietekmēs arī ASV ekonomiku.

Ir sagaidāms degvielas cenu kāpums.

ASV turpinās atbalstīt Ukrainu cīņā pret Krieviju.

Baidens aicina Kongresu piešķirt 12 miljardus dolāru Ukrainas atbalstam.

Lielbritānija arī atteiksies

Lielbritānija no Krievijas naftas importa atteiksies līdz gada beigām.

Tikmēr Eiropas Komisija plāno gada laikā samazināt savu atkarību no Krievijas gāzes importa gandrīz par divām trešdaļām.

Lai sasniegtu šo mērķi, būtu jāpaveic vairāki darbi.

Eiropas Savienībai jāmeklē jauni gāzes piegādātāji.

Jāveicina atjaunojamo resursu izmantošana un taupīgāk jālieto enerģija.

Arvien smagāka situācija Ukrainā

Situācija daudzās Ukrainas apdzīvotajās vietās kļūst arvien smagāka.

Ielenkuma dēļ iedzīvotāju evakuācija nav iespējama.

Irpiņas pilsētas mērs ir vērsies pie starptautiskās sabiedrības.

Šajā pilsētā steidzami ir nepieciešams drošs zaļais koridors.

Caur to varētu izvest cilvēkus uz citām apdzīvotām vietām.

Šobrīd iedzīvotāji kā ķīlnieki pagrabos cieš badu un aukstumu.

Zelenska vēstījumi

Ukrainas prezidents attālināti uzrunāja Lielbritānijas parlamentu.

Savā runā viņš pauda Ukrainas tautas apņēmību turpināt cīņu pret Krievijas iebrucējiem līdz pilnīgai uzvarai.

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis atkārtoti aicinājis uz dialogu Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu.

Ukraina ir gatava runāt un meklēt kompromisus.

Taču Ukraina pat teorētiski neizskata iespēju atteikties no kaut kādām savas valsts teritorijām.

Vienlaikus gan Ukrainas vadītājs atzīst, ka ir jārunā par Krimas vai Donbasa nākotni Ukrainas sastāvā un sarunas ar Krieviju ir iespējamas.

Apsver papildspēkus darbam ar bēgļiem

Rīgā izveidotais atbalsta centrs Ukrainas iedzīvotājiem pirmajā darba dienā nav ticis galā ar bēgļu pieplūdumu.

Rīgas dome apsver vēl viena šāda centra izveidi.

Kā vienu no vietām iespējamā centra ierīkošanai nosauc bijušo Rīgas Tehniskās universitātes ēku Vecrīgā.

Lietuvieši zvana krieviem

Lietuvieši rosina plašu sabiedrisku iniciatīvu "Piezvani uz Krieviju!".

Akcijas mērķis ir pārliecināt Krievijas iedzīvotājus par nepieciešamību apturēt Vladimira Putina sākto karu pret Ukrainu.

Brīvprātīgie akcijas dalībnieki zvanītu uz nejauši izvēlētiem tālruņa numuriem Krievijā un stāstītu patiesību par notiekošo.

Akcijas rīkotāji vēsta, ka ieguvuši datu bāzi ar 40 miljoniem Krievijas iedzīvotāju telefona numuru.

Samazinās kovida gadījumu skaits

Aizvadītajā diennaktī samazinājies kovida pacientu skaits slimnīcās.

Patlaban slimnīcās ārstējas 1161 pacients.

Covid-19 kā pamatdiagnoze noteikts 520 saslimušajiem.

No visiem stacionētajiem 44 ir ar smagu slimības gaitu.

Vakar nomiruši 9 inficēti cilvēki.

Infekciju atklāja vēl vairāk nekā 8 tūkstošiem cilvēku.

Divu nedēļu kumulatīvais saslimstības rādītājs turpina samazināties.

Laika ziņas

Naktī vēl daudzviet snigs.

Pārsvarā snigs valsts centrālajā daļā.

Dienā vairs nav gaidāmi būtiski nokrišņi.

No valsts austrumiem debesis pakāpeniski skaidrosies.

Naktī pūtīs lēns vējš.

Gaisa temperatūra pazemināsies līdz +1..-4 grādiem.

Galējos austrumos gaisa temperatūra atdzisīs līdz -7..-12 grādiem.

Ceļi daudzviet būs slideni.

Dienā gaisa temperatūra dienā būs -3..+2 grādi.

Kurzemē līdz +5 grādiem.

Pūtīs lēns līdz mērens austrumu vējš.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti