Ziņas vieglajā valodā 8. jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 1 mēneša.

Ziņas vieglajā valodā 8. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 8. jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Inflācija gada laikā pieaugusi gandrīz par 17%

Gada inflācija maijā Latvijā pieaugusi gandrīz par 17 procentiem.

To aprēķinājusi Centrālā statistikas pārvalde.

Lielākais cenu kāpums bijis ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem, pārtikai, transportam un citām precēm un pakalpojumiem.

Pārtikai cenas gada laikā palielinājušās par vairāk nekā 18 procentiem.

Būtiskākais pieaugums bijis sieram un biezpienam, arī pienam un piena produktiem.

Latvijā maijā bija zemākā gada vidējā inflācija Baltijas valstu vidū.

Gada inflācija Lietuvā maijā pieaugusi gandrīz līdz 19, bet Igaunijā līdz 20 procentiem.

Igaunijā grib samazināt nodokli degvielai

Igaunijā rosina samazināt akcīzes nodokli degvielai.

Šāds likumprojekts nosūtīts izskatīšanai otrajā lasījumā.

To apstiprinot, degvielas cena samazinātos par aptuveni 25 centiem litrā.

Rosina apsūdzēt Aldonu Vrubļevski par krāpšanos

Policija rosina apsūdzēt Aldonu Vrubļevski un vēl vienu personu par gandrīz pusotra miljonu eiro piesavināšanos.

Abas personas esot negodprātīgi veikušas maksātnespējas procesu kā maksātnespējas administratori.

Aldons Vrubļevskis ir bijušais Latvijas Olimpiskās komitejas prezidents.

Aicina nedoties uz Baltkrieviju

Latvijas iedzīvotājiem nevajadzētu doties uz Baltkrieviju.

Latvijas iedzīvotājiem Baltkrievijā, nonākot bīstamā situācijā, pilnvērtīga konsulārā palīdzība nebūtu iespējama.

Baltkrievija šobrīd Latvijas iedzīvotājiem ir noteikusi bezvīzu režīmu.

Ukrainai un Krievijai grūtības noturēt pozīcijas karā

Gan Ukrainas, gan Krievijas spēkiem ir grūtības noturēt pozīcijas simtiem kilometru garajā frontes līnijā.

Tā ziņo britu izlūkdienesti.

Ukrainas puse to skaidro arī ar daudzu karavīru psiholoģisko nogurumu.

Savukārt no Krievijas puses ir ziņas par iedzīvotāju neapmierinātību, tostarp ar piespiedu mobilizāciju.

Krievijas un Turcijas sarunas par Ukrainas ostām beigušās bez rezultāta

Bez panākumiem noslēgušās Krievijas un Turcijas sarunas par iespēju izbeigt Ukrainas ostu blokādi.

Ukrainas Melnās jūras ostās iestrēguši vairāk nekā 23 miljoni tonnu graudu un eļļas augu sēklu.

Krievijas blokādes dēļ kuģi nevar pamest ostas.

Krievija esot gatava garantēt drošību kravas kuģiem, taču pirms tam Ukrainai esot jāatmīnē savas ostas.

Ukraina negrasās atmīnēt Odesas ostu.

Krievijas karaspēks to varētu izmantot, lai uzbruktu pilsētai.

Par spīti karam, Ukrainas lauksaimnieki tomēr spējuši apsēt 75 procentus no pagājušā gada platībām.

ES iedzīvotāji piekrīt par sankcijām Krievijai

Vairāk nekā 70% aptaujāto Eiropas Savienībā piekrīt ekonomisko sankciju piemērošanai Krievijai.

Divas trešdaļas aptaujāto iestājas par vēl stingrākām sankcijām.

Atbalsts ekonomiskajām sankcijām ir sevišķi augsts Skandināvijas valstīs, Baltijas valstīs, Rumānijā, Polijā un Īrijā.

Lielbritānijā streikos dzelzceļa darbinieki

Lielbritānijas dzelzceļa tīklu šomēnes sagaida lielākais streiks 30 gadu laikā.

Arodbiedrības prasa lielāku algu, ņemot vērā augošo dzīves dārdzību.

Paredzēts, ka streikā piedalīsies vairāk nekā 50 tūkstoši darbinieku.

Tikmēr Parīzes Šarla de Golla lidostā darbinieku streika dēļ ceturtdien, 9. jūnijā, atcelta ceturtā daļa lidojumu.

Arī lidostas darbinieki vēlas lielākas algas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti