Ziņas vieglajā valodā 29. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 9 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 29. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 29. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Atbalsta izglītību latviešu valodā

Latvijā izglītība būs tikai latviešu valodā.

Tā nolēma Saeima.

Pāreja uz latviešu valodu visās izglītības programmās notiks trīs gadu laikā (līdz 2025. gadam).

Bērnudārzos latviešu valodā būs jārunā jau no nākamā mācību gada.

Mazākumtautību valodu un kultūras vēsturi varēs apgūt interešu izglītības programmās.

Saeimā pirms galīgā balsojuma notika plašas debates.

Opozīcijas partija "Saskaņa" aicināja atlikt izmaiņas.

Pāreju uz mācībām tikai valsts valodā atbalstīja 63 deputāti, pret bija 16 deputāti, bet viens atturējās.

 

Būs vieglāk uzbūvēt vēja parkus

Turpmāk daudz vieglāk būs ierīkot vai uzbūvēt energoapgādes būves, piemēram, vēja vai saules paneļu stacijas.

Saeima atcēla vairākas birokrātiskas prasības.

Deputāti uzsvēra, ka Latvijai jānodrošina sev nepieciešamā elektroenerģija, bet nākotnē elektroenerģiju jāeksportē uz citām valstīm.

Saeima šodien atbalstīja arī papildu atbalstu iedzīvotājiem apkures sezonā.

 

Krievija anektēs okupētos Ukrainas apgabalus 

Rīt Krievija iekļaus savā sastāvā četrus okupētos Ukrainas reģionus.

Kremlis paziņoja, ka tas notiks svinīgā ceremonijā.

Tajā uzstāsies arī Krievijas prezidents Vladimirs Putins.

Okupētajās ukraiņu teritorijās krievi sarīkoja viltus referendumus un paziņoja, ka visi iedzīvotāji grib pievienoties Krievijai.

Rietumvalstis šos referendumus neatzīst.

 

Krievijā turpinās mobilizācija

Krievijā turpinās mobilizācija.

Krievijas armijā jau iesaukti vairāk nekā 100 000 cilvēku, tā ziņo ukraiņu armijas ģenerālštābs.

Krievijas prezidenta Vladimira Putina izsludinātā mobilizācija Krievijā izraisījusi protestus.

Vīrieši masveidā bēg uz kaimiņvalstīm, lai nebūtu jāiet karot uz Ukrainu.

Tikmēr armijā iesauktie jau atrodas frontē un cieš pirmos zaudējumus.

Armijā mobilizētie cilvēki neprot karot.

Viņi nav apmācīti.

Ukraiņu armija viņus nogalina, ievaino vai saņem gūstā.

 

Krievijas karavīriem pašiem jāpērk ekipējums

Krievijas karavīriem pašiem jāpērk ekipējums un medikamenti.

Tīmekļa izdevums "Meduza" ziņo, ka Krievijas militārajos veikalos izpērk ziemas zābakus, guļammaisus, cepures, maskas, cimdus, ķiveres, bruņu vestes un citu aprīkojumu.

Ļoti daudz pērk SIM kartes un spiedpogu tālruņus.

Viedtālruņus mobilizētajiem aizliegts ņemt līdzi karā.

 

Francijā protestē pret dārdzību

Francijā tūkstošiem cilvēku protestē pret dzīves dārdzību un plānoto pensiju reformu.

Arodbiedrības aicināja uz valsts mēroga streikiem.

Visā Francijā bija plānoti vairāk nekā 200 protesta gājieni, bet dalībnieku bija mazāk, nekā cerēts.

Streiku dēļ tūristi nevarēja apmeklēt Eifeļa torni.

Francijā rudeņos bieži notiek protesti, kas saistīti ar sociāliem jautājumiem.

Arī šoreiz tika gaidīti plaši protesti pret Francijas prezidentu Emanuelu Makronu, kurš pavasarī tika pārvēlēts prezidenta amatā, un valdību, bet tādi izpalika.

 

ASV Floridas štatā plosās viesuļvētra

Viesuļvētra "Īens" izraisījusi plašus plūdus ASV Floridas štatā.

Izpostītas piekrastes pilsētas, appludinātas ēkas un bez elektrības ir vairāk nekā divi miljoni māju un uzņēmumu.

"Īens" ir viena no spēcīgākajām viesuļvētrām, kāda skārusi Floridu, bet tādi plūdi nav pieredzēti 500 gadus.

Tā saka štata amatpersonas.

 

Laika ziņas

Piektdien Latvijā gaidāms mākoņains laiks, dienā pa laikam uzspīdēs arī saule.

Naktī daudzviet, bet dienā vietām lietus.

Atsevišķos rajonos bieza migla.

Lēns vējš 2–5 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 4…9 grādi, bet dienā 10…14 grādi.

 

Rīgā lielākoties gaidāms mākoņains laiks, dienā palaikam skaidrosies.

Naktī palaikam lietus.

Lēns vējš 2–5 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 6…8 grādi, dienā 12…14 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti