Ziņas vieglajā valodā 28. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 9 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 28. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 28. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Rosina jaunas sankcijas pret Krieviju

Eiropas Komisija ierosina jaunas sankcijas pret Krieviju.

Jaunās sankcijas vājinās Krievijas ekonomiku.

Paredzēts noteikt arī cenu griestus naftai un jaunus importa ierobežojumus.

Jaunās sankcijas būs sods Krievijai par tā dēvētajiem referendumiem okupētajās Ukrainas teritorijās.

Lai sankcijas stātos spēkā, tās būs jāapstiprina visām dalībvalstīm.

Taču nevar izslēgt, ka Ungārija jaunās sankcijas neatbalstīs.

 

Amatpersonas apgalvo, ka gāzesvadi "Nord Stream" sabojāti tīši

Gāzesvadi "Nord Stream" sabojāti tīši.

Tā secina Dānijas, Zviedrijas, Polijas un Eiropas Savienības amatpersonas.

Gāze no bojātajiem gāzesvadiem ar lielu spiedienu izplūst Baltijas jūrā.

Speciālisti pagaidām nevar piekļūt bojājuma vietām un tās izpētīt.

Speciālisti un amatpersonas domā, ka gāzesvadi ir uzspridzināti un ka vainīga ir Krievija.

Krievija to noliedz un vaino Amerikas Savienotās Valstis.

 

ASV un Latvija aicina savus pilsoņus nekavējoties pamest Krieviju

ASV aicina savus pilsoņus nekavējoties pamest Krieviju.

ASV satraucas, ka Krievija var iesaukt armijā cilvēkus, kuriem ir gan Krievijas, gan ASV pilsonība.

Tāpēc ASV vēstniecība Maskavā iesaka šiem cilvēkiem pamest Krieviju, kamēr vēl ir tāda iespēja.

Latvijas Ārlietu ministrija atkārtoti aicina Latvijas valstspiederīgos pēc iespējas ātri pamest Krieviju un nedoties uz šo valsti.

Tas saistīts ar starptautiskās situācijas saasināšanos un iespējamo drošības situācijas pasliktināšanos, kā arī ierobežotām izbraukšanas iespējām.

 

Krievija ierobežo vīriešu izbraukšanu uz kaimiņvalstīm

Krievija sākusi ierobežot vīriešu izbraukšanu uz kaimiņvalstīm.

Ierobežota automašīnu piekļuve robežai ar Gruziju.

Tūkstošiem cilvēku šajās dienās bēg no Krievijas, jo nevēlas karot.

Krievijas prezidents Vladimirs Putins izsludinājis mobilizāciju bruņotajos spēkos, lai turpinātu karu Ukrainā.

Krievijā cilvēki satraucas, ka nevarēs pamest valsti, jo robeža būs slēgta.

 

Uz Latviju nebēg

Uz Latviju Krievijas pilsoņi nebēg.

Latvijas robežsardze saka, ka šomēnes ieceļotāju skaits ir pat samazinājies.

Pārsvarā ieceļo krievi, kuriem ir Latvijas vai citu Eiropas Savienības valstu iepriekš izsniegtas uzturēšanās atļaujas.

16 Krievijas pilsoņi lūguši patvērumu, bet tos vēl izskatīs.

Divi no patvēruma lūdzējiem bēg no mobilizācijas Krievijas armijā.

 

Mediķu streiks iedzīvotājus ietekmējis maz

Mediķu divu dienu streiks iedzīvotājus ietekmēja ļoti maz.

Tikai dažās slimnīcās iepriekš plānotās operācijas pārcēla par dažām dienām.

Medicīnas iestādēs par streiku zināja savlaicīgi un darba grafikus mediķiem un pakalpojumus pacientiem pārplānoja.

Šodien mediķu divu dienu brīdinājuma streiks noslēdzās.

Streikotāji pieprasīja visiem medicīnas darbiniekiem paaugstināt algu par 10%.

 

Problēmas ar Rīgas skolēnu pieteikšanu pusdienām

Jaunā sistēma Rīgas skolēnu pieteikšanai pusdienām darbojas ļoti slikti.

Rīgā no nākamās nedēļas brīvpusdienas vairs nebūs visiem bērniem, un vecākiem būs jāpiemaksā un jāslēdz līgums.

To var izdarīt interneta vietnē "pusdienlaiks.lv".

Taču šī vietne tikpat kā nedarbojas.

Šodien vecāki tajā nevarēja piereģistrēties.

Zināms, ka sistēmā piereģistrējusies gandrīz puse Rīgas skolēnu.

Atbildīgie sola, ka pirmdien visi bērni pusdienas dabūs.

Par pieteikšanās sistēmas uzlabošanu atbildīgie spriedīs rīt.

 

Ostapenko zaudē Igaunijas tenisistei

Labākā Latvijas tenisiste Aļona Ostapenko šodien Tallinas turnīra pirmajā spēlē zaudēja Igaunijas tenisistei Kaijai Kanepi.

 

Laika ziņas

Ceturtdien Latvijā gaidāms mākoņains laiks, vietām skaidrosies.

Daudzviet līs, vietām stipri, iespējams pērkona negaiss.

Dažviet būs bieza migla.

Austrumu, dienvidaustrumu vējš 2–7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 6…11 grādi, vietām Vidzemē 2…5 grādi.

Dienā 8…13 grādi.

 

Rīgā mākoņains, brīžiem skaidrosies.

No rīta un dienā pa laikam lietus.

Austrumu, dienvidaustrumu vējš 3–7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 6…8 grādi, dienā 10…11 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti