Ziņas vieglajā valodā 27. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 9 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 27. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 27. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Mediķi rīko brīdinājuma streiku

Latvijas Veselības un sociālās aprūpes darbinieku arodbiedrības (LVSADA) rīkots pikets pie Ministru...
Latvijas Veselības un sociālās aprūpes darbinieku arodbiedrības (LVSADA) rīkots pikets pie Ministru kabineta ēkas Rīgā, 27.09.2022.

Šodien bija pirmā no divām mediķu brīdinājuma streika dienām.

Pie valdības nama notika arī pikets.

Tajā prasības tādas pašas kā streikā – par 10% palielināt atalgojumu visiem veselības aprūpē strādājošajiem.

Lai gan pikets notika mierīgi, bija arī asāka vārdu apmaiņa.

Veselības ministrs atgādināja, ka mediķiem – atšķirībā no citām nozarēm – jau palielināja atalgojumu.

 

Būs papildu atbalsts 

Pieaugot energoresursu cenām, mājsaimniecībām un uzņēmumiem būs papildu atbalsts.

Tā vienojās valdība.

Tas izmaksās 422 miljonus eiro.

Kopā atbalsts šajā apkures sezonā pārsniedz jau miljardu eiro.

 

Izsludina ārkārtējo situāciju Krievijas pierobežā

Latvijā vairākos novados pie Krievijas robežas izsludināja ārkārtējo situāciju.

Tā būs spēkā līdz 26. decembrim Alūksnes, Balvu un Ludzas novadā.

Vienu no robežšķērsošanas vietām slēgs – ir runa par Pededzi.

Robežsargiem būs pastiprināti jāpārbauda ieceļojošie Krievijas pilsoņi.

Tas saistīts ar Krievijā sākto mobilizāciju.

 

Atbalsta sašķidrinātās dabasgāzes termināli Skultē 

Skultes sašķidrinātās dabasgāzes terminālim būs nacionālo interešu objekta statuss.

Par to valdība vienojās sēdes slēgtajā daļā.

 

Būs obligāts eksāmens dabaszinātnēs

Pēc trim gadiem vidusskolēniem būs obligāti jākārto centralizētais eksāmens kādā no dabaszinātnēm.

Līdz tam būs pārbaudes darbi situācijas novērtēšanai.

 

Apgabaltiesai no jauna būs jāvērtē Juraša lieta

Augstākā tiesa atcēla attaisnojošo spriedumu politiķim Jurim Jurašam no "Konservatīvajiem".

Viņu apsūdz valsts noslēpuma izpaušanā.

Tagad lieta būs jāskata atkārtoti.

To darīs slēgti.

 

Gāzesvados "Nord Stream" noplūdes

Gāzes noplūde no "Nord Stream" cauruļvada
Gāzes noplūde no "Nord Stream" cauruļvada

Gāzesvados "Nord Stream" atklātas trīs noplūdes.

Šie gāzesvadi stiepjas no Krievijas līdz Vācijai.

Neviens no tiem šobrīd nedarbojas, tāpēc tas neietekmē gāzes piegādes Eiropai.

Iemesli nav zināmi.

Pieļauj, ka tā ir sabotāža, nevis nelaimes gadījums.

 

Krievijas iedzīvotāji izbrauc no valsts

Krievijas iedzīvotāji turpina izbraukt no valsts.

Tas saistīts ar daļējo mobilizāciju Krievijā.

Krievijas Aizsardzības ministrija saka, ka neprasīs izdot cilvēkus, kuri aizbēguši.

 

Okupētajās Ukrainas teritorijās noslēdzas viltus referendumi

Krievijas okupētajās Ukrainas teritorijās noslēdzas viltus referendumi.

Tie ir par pievienošanos Krievijas Federācijai.

Drīz pēc referendumiem Krievija gatavojas anektēt okupētos Ukrainas reģionus.

Rezultātus paziņos šonedēļ.

Ir zināms gan, ka Krievija tos viltos.

Eiropas Savienība sola sankcijas tiem, kas organizēja balsojumu četros okupētajos Ukrainas reģionos.

 

Naktī plānoti militāro helikopteru lidojumi 

Latvijā šovakar un naktī militāro mācību laikā Aviācijas bāzē un tās apkārtnē plānoti militāro helikopteru lidojumi.

Tā informē Latvijas bruņotie spēki.

Var būt trokšņi, tāpēc iedzīvotājus aicina būt saprotošiem.

 

Pieaug Covid-19 slimnieku skaits

Turpina palielināties Covid-19 slimnieku skaits, kas nonāk slimnīcās.

Šobrīd tajās ārstējas 466.

Vakar reģistrēja vairāk nekā 1200 jaunus inficēšanās gadījumus.

Tā ir nepilna ceturtā daļa no visiem pārbaudītajiem.

Trīs inficēti cilvēki miruši.

 

Sākas vides akcija Rīgas un Pierīgas mežos 

Sākusies akcija "#TīriRīgasMeži #VidesSOS".

Tas ir, lai mazinātu Rīgas un Pierīgas mežu piesārņošanu.

Mežos pārsvarā nonāk lielie būvgruži, mēbeles un sadzīves tehnika.

Lai gan akcijas ir bijušas, atkritumu mežos ir vairāk.

Sodi nav efektīvi.

Tagad mežos liek arī videokameras.

 

Latvijas čempionvienība RFS pārspēj "Daugavpili"

Latvijas čempionvienība RFS šodien Latvijas futbola virslīgas 29. kārtas mačā ar rezultātu 3:1 uzvarēja "Daugavpils" futbolistus.

Futbola virslīga turpināsies 30. septembrī.

Tad Salaspils "Super Nova" uzņems "Riga".

 

Laika ziņas

Trešdiena paies bez nokrišņiem.

Neliels lietus iespējams vien vēlā vakarā galējos valsts dienvidu rajonos.

Dažviet būs bieza migla.

Pūtīs mērens austrumu, ziemeļaustrumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī atšķirsies.

Valsts austrumos būs vēsāks no 1…6 grādiem, vietām zāles virskārtā arī salna līdz -1 grādam, valsts rietumos no 7 līdz 12 grādiem.

Dienā no 11 līdz 15 grādiem.

Rīgā:

Mākoņains, brīžiem skaidrosies.

Bez būtiskiem nokrišņiem.

Mērens austrumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī 6…8 grādi, dienā 13…15 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti