Ziņas vieglajā valodā 27. oktobrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 7 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 27. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 27. oktobrī
00:00 / 04:56
Lejuplādēt

Minimālā alga Latvijā nākamgad būs 620 eiro

Minimālā alga Latvijā nākamgad būs 620 eiro. 

Šobrīd minimālā alga ir 500 eiro. 

Vēl pēc gada minimālo algu paaugstinās līdz 700 eiro. 

Tā nolēma Saeima. 

Ceturtdien līdzšinējie Saeimas deputāti sanāca uz pēdējo sēdi. 

Deputāti izlēma vēl vairākas svarīgas izmaiņas likumos. 

Piemēram, par transportlīdzekļa vadīšanu lielā reibumā būs kriminālatbildība. 

Tā iestāsies, ja auto vadīs reibumā, kas lielāks par pusotru promili.

Augstākās izglītības padome konceptuāli atbalsta ieceri Sporta pedagoģijas akadēmiju pievienot Stradiņa universitātei  

Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija jāpievieno Rīgas Stradiņa universitātei. 

To konceptuāli atbalstīja Augstākās izglītības padome. 

Apvienošanās nosacījumus vēl precizēs. 

Tam veidos darba grupu. 

Sporta akadēmijai jāsaglabā tradīcijas, vārds un sadarbība ar sporta nozari. 

Apvienošanās notiks pēc diviem gadiem. 

Šo laiku vēl iespējams mainīt.

Harkivas apgabalā Ukrainā atrasts vēl viens masu kaps

Ukrainā, Harkivas apgabalā, atrasts vēl viens masu kaps. 

Tā ziņo Ukrainas policija. 

Kapā atrasti vismaz 17 līķi. 

Par masu kapu ziņoja Kopanku ciema iedzīvotāji. 

Harkivas apgabala daļā kopumā atrasti vairāk nekā 500 nogalināti cilvēki. 

Lielākā daļa no viņiem – Izjumā.

Ukrainas prezidents aicina ukraiņus samazināt elektrības patēriņu

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis
Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis aicina ukraiņus samazināt elektrības patēriņu. 

Viņš sarīkoja lielu apspriedi par situāciju. 

Tajā piedalījās ierēdņi, prezidenta birojs, enerģētikas kompānijas un ārkārtas situāciju dienests. 

Krievija daudzviet Ukrainā ir sabojājusi elektrības stacijas.

Žurnāliste Ksenija Sobčaka aizbēgusi no Krievijas, ieceļojusi Lietuvā ar Izraēlas pasi

Krievijas žurnāliste Ksenija Sobčaka ir aizbēgusi no Krievijas un šķērsojusi Lietuvas robežu. 

Sobčakai Krievijā draud arests kādā krimināllietā par naudas izspiešanu. 

Lietuvas ārlietu ministrs Gabrieļus Landsberģis ir apstiprinājis, ka Sobčaka ir šķērsojusi valsts robežu. 

Baltijas valstis vairs neielaiž savā teritorijā Krievijas pilsoņus ar tūrisma vīzu. 

Taču Sobčaka uzrādīja derīgu Izraēlas pasi. 

Viņa arī nav pakļauta Eiropas sankcijām. 

Sobčaka līdz šim nav publiski teikusi, kur viņa atrodas.

"Spēlmaņu nakts" balvas par mūža ieguldījumu saņems pedagoģe Aina Matīsa un režisors Edmunds Freibergs

"Spēlmaņu nakts" balvu par mūža ieguldījumu teātra mākslā šogad saņems režisori Aina Matīsa un Edmunds Freibergs. 

Apbalvošanas ceremonija Dailes teātrī notiks pēc nepilna mēneša – 23. novembrī. 

Tad ir slavenā latviešu teātra režisora Eduarda Smiļģa 136. dzimšanas diena.

Radīta "Latvijas Valsts mežu" tīmekļa vietnes "Mammadaba" versija vieglajā valodā

Radīta uzņēmuma "Latvijas Valsts meži" tīmekļa vietnes "Mammadaba" versija vieglajā valodā. 

To izveidoja sadarbībā ar Latvijas Universitātes Lietišķās valodniecības centru. 

Valodniecības kursa dalībnieki veidoja "Mammadaba" vietnes tekstus. 

Kursa pasniedzēji tos izlaboja. 

Vēlāk tekstus pārbaudīja kopā ar vieglās valodas lietotājiem Ogres sociālā dienesta darba grupā. 

Vieglā valoda palīdz uztvert informāciju cilvēkiem arī ar dažāda veida invaliditāti. 

Tīmekļa vietnē var pielāgot arī krāsu kontrastu un burtu lielumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti