Ziņas vieglajā valodā 26. novembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 26. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 26. novembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Jauns Covid-19 variants

Dienvidāfrikā izplatās jauns koronavīrusa Covid-19 variants.

Zinātnieki domā, ka tas ir daudz lipīgāks par vīrusa delta variantu un ir izturīgāks pret vakcīnām.

No Eiropas savienības valstīm jaunais vīrusa variants konstatēts Beļģijā.

Visas valstis ir satraukušās par jauno vīrusa variantu.

Aizliedz lidojumus

Eiropas Savienības dalībvalstis šodien vienojās aizliegt lidojumus no valstīm Āfrikas dienvidos.

Lidojumi aizliegti no Botsvānas, Svatini, Lesoto, Mozambikas, Namībijas, Dienvidāfrikas un Zimbabves.

Ceļotājiem, kas atgriežas mājās no šīm valstīm, jāievēro stingra karantīna un testēšana.

Arī Latvija aizliedz

Arī Latvijas valdība aizliedza ceļojumus uz Āfrikas dienvidu valstīm.

Ceļojumi aizliegti līdz 11. janvārim.

Latvijas ceļotājiem, kuri atgriežas no šīm valstīm, jāievēro pašizolācija un jāveic tests.

Latvijā vēl nav atrasts

Latvijā jaunais Covid-19 variants pagaidām nav atrasts.

Latvijas zinātnieki saka, ka pagaidām par jauno vīrusa variantu ir zināms ļoti maz.

Taču laboratoriju eksperti ir gatavi tā noteikšanai.

Zinātnieki ir pārliecināti, ka Covid-19 neizzudīs, tāpēc svarīgi ir vakcinēties.

Aizvien augsta mirstība

Latvijā pamazām samazinās mirstība ar Covid-19, tomēr iepriekšējās nedēļas beigās tā bija piecas reizes augstāka nekā vidēji Eiropas Savienībā.

Aizvadītajā diennaktī miruši 30 Covid-19 slimnieki.

Slimnīcās Covid-19 pacientu skaits būtiski nav mainījies.

Slimnīcās ārstējas 941 Covid-19 pacients.

Smaga slimības gaita ir 178 pacientiem.

Aizvadītā diennaktī infekciju atklāja 874 cilvēkiem.

No tiem vairāk nekā puse (60%) nebija vakcinēti.

Dūņu noplūde

Latgalē, Naujenes pagastā, vidē noplūda 14 000 tonnas dūņu.

Lielākā daļa dūņu noplūdusi purvainā meža teritorijā.

Taču dūņas ieplūda arī Līksnas upē.

Dūņas noplūda no dūņu laukiem, kuros tās atrodas jau vairāk nekā 10 gadus.

Tās savulaik izveda no Daugavpils notekūdeņu attīrīšanas iekārtām.

Šīs dūņas var izmantot kā mēslojumu lauksaimniecībā.

Taču lielā daudzumā nonākot vidē, tās nodara lielu kaitējumu.

Žogs uz robežas

Uz Latvijas–Baltkrievijas robežas ir ierīkots pagaidu dzeloņstiepļu žogs.

Žogs ir gandrīz 37 kilometrus garš.

Tā uzstādīšanu pabeidza šodien.

Vakar robežu no Baltkrievijas teritorijas nelikumīgi mēģināja šķērsot 23 cilvēki.

Latvijas robežsargi to nepieļāva.

Arī Lietuvas robežsargi neielaida savā teritorijā 29 nelegālos migrantus.

Tikmēr Polijā no Baltkrievijas teritorijas mēģināja iekļūt 200 migrantu grupa.

Skanēs svētku melodijas

No svētdienas Rīgas rātsnama zvani sāks atskaņot Ziemassvētku melodijas.

Kā ierasts, tās būs komponista Mārtiņa Brauna aranžētās melodijas.

Šo trešdien mūžībā aizgājušais komponists Mārtiņš Brauns rātsnama zvanu mūzikas programmas veidoja kopš to uzstādīšanas 2006. gadā.

Pēdējo melodiju programmu komponists veidoja speciāli Covid-19 pandēmijas laikam.

Tāpat kā līdz šim Ziemassvētku melodijas skanēs no 9 rītā līdz 11 vakarā.

Laika ziņas

Sestdien Latvijā būs apmācies.

Gaidāms ilgstošs sniegs, slapjš sniegs.

Ceļi būs slideni.

Naktī dienvidaustrumu, austrumu vējš 2–7 metri sekundē, bet dienā Ziemeļaustrumu vējš 4–9 metri sekundē, piekrastē brāzmās līdz 18 metriem sekundē.

Gaisa temperatūra naktī -1…3 grādi.

Dienā 0...4 grādi.

Rīgā vēlā pēcpusdienā, kā arī vakarā slapjš sniegs un sniegs.

Gaisa temperatūra naktī un dienā 1…2 grādi.

Laika tips trešais – nelabvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti