Ziņas vieglajā valodā 25. oktobrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 9 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 25. oktobrī.

Politiķi turpina sarunas par jaunā valdības veidošanu

Partijas "Progresīvie" nepiedalīšanās valdības veidošanā nenāks par labu valsts attīstībai. 

Tā domā premjerministrs Krišjānis Kariņš no "Jaunās Vienotības". 

"Progresīvajiem" ir daudzas labas idejas, kā arī enerģija. 

Tas būtu noderējis nākamās valdības darbā, skaidroja premjers. 

Kariņš cer, ka „Jaunā Vienotība”, „Apvienotais saraksts” un Nacionālā apvienība trešdien vai ceturtdien parakstīs dokumentu par sadarbību.

Skultes sašķidrinātās dabasgāzes termināļa attīstītāji apgalvo – darbi rit pēc plāna

Latvija turpina attīstīt dabasgāzes krātuvi Skultē. 

Otrdien Skultes dabasgāzes termināļa attīstītāji iesniedza precīzu projekta īstenošanas grafiku. 

Darbi ritot pēc plāna. 

Un krātuvi uzbūvēs līdz 2024. gada rudenim. 

Šo termiņu noteica valdība.

Latvijā nodibina Iekšējās drošības akadēmiju

Latvijā būs Iekšējās drošības akadēmija. 

Otrdien parakstīja līgumu par tās dibināšanu. 

Ar iestādes izveidi plāno labot pirms 12 gadiem pieļauto kļūdu – tad likvidēja Policijas akadēmiju. 

Iekšējās drošības akadēmijā plāno ieguldīt aptuveni 45 miljonus eiro. 

Pirmos studentus varētu uzņemt nākamā gada septembrī.

Policijā trūkst gandrīz 25% darbinieku, bet VUGD un robežsardzē – ap 13%

Patlaban Valsts policijā trūkst gandrīz ceturtā daļa jeb 25% darbinieku. 

Ugunsdzēsības un glābšanas dienestā un robežsardzē trūkst apmēram 12-13% darbinieku. 

Iekšlietu ministrs norādīja, ka drošībai valstī daudzus gadus nav pievērsta pietiekami liela uzmanība. 

Bet uz drošības iestādēm joprojām varot paļauties. 

Taču tas notiek uz nodarbināto veselības, slodzes un psiholoģiskās izdegšanas rēķina.

Cīņā par Lielbritānijas premjera amatu uzvarējis Riši Sunaks

Riši Sunaks
Riši Sunaks

Par Lielbritānijas premjerministru kļuvis Konservatīvās partijas līderis Riši Sunaks. 

Savā pirmajā runā premjera amatā Sunaks solīja apvienot valsti nevis ar vārdiem, bet ar darbiem. 

42 gadus vecais Sunaks ir jaunākais premjerministrs Lielbritānijā pēdējo 200 gadu laikā. 

Viņš ir arī pirmais indiešu izcelsmes politiķis Lielbritānijas valdības vadītāja krēslā.

Krievija no Baltkrievijas palaidusi Irānā ražotu dronus

No Baltkrievijas teritorijas Krievijas spēki palaiduši Irānā ražotos uzbrukuma bezpilota lidaparātus. 

Kijivā un Kijivas apgabalā tika izsludināta gaisa trauksme. 

Saskaņā ar Ukrainas armijas sniegto informāciju Krievija no Baltkrievijas teritorijas palaidusi desmit dronus jeb bezpilota lidaparātus.

Vācija apliecina atbalstu Ukrainai

Vācija turpinās atbalstīt Ukrainu ekonomiski, politiski un militāri. 

Tā vizītē Kijivā sacīja Vācijas prezidents Franks Valters Šteinmeiers. 

Savukārt Vācijas kanclers Olafs Šolcs Berlīnē atklāja starptautisku konferenci. 

Tā ir veltīta Ukrainas atjaunošanai. 

Viņš izteicās, ka Ukraina jāatjauno visai nākamajai paaudzei. 

Šis darbs esot jāsāk nekavējoties.

Krievijas tiesa atstājusi spēkā bargo spriedumu amerikāņu basketbolistei Grainerei   

Maskavas apgabaltiesa atstāja spēkā spriedumu ASV basketbola zvaigznei Britnijai Grainerei. 

Viņai augustā par "narkotiku kontrabandu" piesprieda deviņus gadus cietumā. 

Graineres tuvinieki gan cer, ka viņai izdosies izkļūt brīvībā daudz ātrāk. 

ASV un Krievija varētu vienoties par ieslodzīto apmaiņu. 

Divkārtējo olimpisko čempioni Graineri aizturēja februāra vidū Maskavas lidostā. 

Tas notika nedēļu pirms Krievijas iebrukuma Ukrainā.

Taktilā Brīvības pieminekļa miniatūras atklāšana varētu notikt 18. novembrī

Taktilo Brīvības pieminekli varētu atklāt 18. novembrī. 

Tā prognozē fonda "Nāc līdzās!" vadītāja. 

Taktilais Brīvības piemineklis ir maza Brīvības pieminekļa versija. 

Ar taustes palīdzību šo pieminekli varēs nosacīti "redzēt" arī neredzīgi un ļoti tuvu apskatīt vājredzīgi cilvēki. 

Piemineklis jau ir gatavs. 

Tas atrodas tēlnieka darbnīcā. 

Viņš turpina pēdējos darbus pie bronzas objekta. 

Kopumā pieminekļa miniatūras izveidei bija nepieciešami vairāk nekā 37 tūkstoši eiro. 

Šo naudu fonds „Nāc līdzās!” savāca ziedojumos. 

Nelielo Brīvības pieminekļa versiju novietos netālu no īstā Brīvības pieminekļa Rīgā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti