Ziņas vieglajā valodā 22. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 10 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 22. septembrī.

Pirms "referendumiem" Krievijas okupētajās teritorijās Ukrainā turpinās apšaudes

Pēc nozīmīgas gūstekņu apmaiņas Ukrainā visā frontes līnijā turpinās asiņainas kaujas.

Krievija turpina apšaudīt Ukrainas pilsētas ar raķetēm un artilēriju.

Krievijas okupētajās teritorijās Ukrainas austrumos un dienvidos turpinās gatavošanās viltus referendumiem par pievienošanos Krievijai.

Balsošana sāksies piektdien un turpināsies līdz otrdienai.

Krievijā mobilizāciju varētu paplašināt līdz miljonam cilvēku

Krievijā mobilizāciju varētu paplašināt līdz miljonam cilvēku.

Kremlī to neapstiprina.

Tur saka, ka armijā iesauks 300 tūkstošus cilvēku.

Krievijā pēc mobilizācijas izziņošanas notika plaši protesti, vairāki cilveki pamet valsti

Trešdien Krievijā bija plaši protesti, kad paziņoja, ka cilvēkus sauks armijā.

Protestos aizturēja vairāk nekā 1400 cilvēku.

Daudziem aizturētajiem izsniedza kara komisariāta pavēstes.

Vismaz vienā gadījumā, pavēsti neparakstot, draudēja ar krimināllietu.

Ceturtdien Maskavā nemieru vairs nebija.

Tomēr daudzi mēģināja izceļot no valsts.

Garas rindas bija uz Gruzijas un Krievijas robežas, kā arī pie Krievijas robežas ar Mongoliju un Kazahstānu.

Bēg arī uz Somiju, bet tur situācija saglabājas normāla.

Somija plāno ierobežot vai pārtraukt Krievijas tūristu iebraukšanu.

Robeža ar Krieviju ir arī Latvijai, Igaunijai, Lietuvai un Polijai.

Šīs valstis jau iepriekš vīzu noteikumus padarīja stingrākus.

Līdz ar to interese par bēgšanu uz Latviju šobrīd nav.

Bet Vācija ir gatava uzņemt Krievijas dezertierus – tos, kuri bēg no izsludinātās daļējās mobilizācijas viņu valstī.

Drošības dienests aicina Latvijā esošos Krievijas valstspiederīgos informēt par saņemtām mobilizācijas pavēstēm

Latvijā Valsts drošības dienests aicina Krievijas valstpiederīgos nekavējoties informēt, ja viņi saņem pavēsti par iesaukšanu Krievijas armijā.

Latvijā dzīvojošajiem par iesaistīšanos karadarbībā draud kriminālatbildība.

Irāņi protestē pret sieviešu tiesību neievērošanu un varasiestāžu visatļautību

Irānā iedzīvotāji protestē pret to, ka tur ierobežo sieviešu tiesības un ir varasiestāžu visatļautība.

Irāņi izgāja ielās pēc tam, kad nomira jauna sieviete.

Viņu policija arestēja par nepareizu galvassegas valkāšanu.

Ceturtdien tur ierobežoja internetu.

Tas nozīmē, ka cilvēki nevarēja izmantot sociālos tīklus, kuros pauda iebildumus un organizēja demonstrācijas.

Nosaka stingrākas prasības uzturēšanās atļauju izsniegšanai Krievijas un Baltkrievijas pilsoņiem

Termiņuzturēšanās atļauju izsniegšanai Krievijas un Baltkrievijas pilsoņiem turpmāk būs stingrāki nosacījumi.

Mainīsies kārtība, kādā pieprasa un pagarina atļaujas šo valstu pilsoņiem.

Tas varētu skart 50 tūkstošus Latvijā dzīvojošo krievu.

Kažokzvēru audzēšana ādu ieguvei būs aizliegta no 2028. gada

No 2028. gada Latvijā nedrīkstēs audzēt kažokzvērus, lai iegūtu kažokādas.

Tās gan joprojām varēs iegūt medībās vai pērkot.

Aizliegums sākumā bija paredzēts vēl divus gadus agrāk, bet pēc tam vienojās par kompromisu.

Mediķu arodbiedrība neierodas uz ministrijas kompromisa sarunām; brīdinājuma streiks notiks 

Ārstniecības nozares organizācijas ar Veselības ministriju ceturtdien apsprieda tās piedāvāto atalgojumu mediķiem.

Mediķu brīdinājuma streiks 27. un 28. septembrī būs.

Ceturtdien notika nozares ministrijas un organizāciju sarunas, lai to mēģinātu novērst.

Tā arodbiedrība, kura pieteica streiku, uz sarunām neatnāca.

Par lielākām mediķu algām nākamajam gadam valdība nav vienojusies.

Galvenā atbildība šajā jautājumā būs nākamajai valdībai.

Eiropā aizvada dienu bez auto

Eiropā ir "Diena bez auto".

Tajā iedzīvotājus aicina izvēlēties videi saudzīgākus pārvietošanās veidus.

Rīgā, Brīvības ielā, savukārt ar piketu pievērsa uzmanību, cik izmirusi ir šī iela.

Tajā ir daudz tukšu skatlogu, galvenie ir auto, nevis gājēji.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti