Ziņas vieglajā valodā 21. oktobrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 7 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 21. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 21. oktobrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

ES līderi: Eiropai jāmazina atkarība no Ķīnas

Eiropai ir jāsamazina atkarība no Ķīnas.

Citādi var atkārtoties kļūda, ka Eiropa kļuva pārāk atkarīga no Krievijas gāzes.

Šāds ir viens no galvenajiem secinājumiem pēc šīs dienas Eiropas Savienības (ES) valstu vadītāju diskusijām Briselē.

Sarunās Eiropas valstu vadītāji apsprieda arī situāciju Ukrainā.

Tāpat runāja par Baltijas valstu ieceri izveidot īpašu tiesu.

Šī tiesa varētu izmeklēt kara noziegumus Ukrainā.

Rīgas konferencē uzmanības centrā Krievijas agresija Ukrainā

Latvijas Nacionālajā bibliotēkā norisinās "Rīgas konference".

Tā ir drošības un ārpolitikas sanāksme.

Šogad tajā klātienē un attālināti tiekas vairāk nekā 500 dalībnieku no 38 valstīm.

Galvenā uzmanība šogad konferencē pievērsta notiekošajam Ukrainā un drošībai pie mums.

ASV aizsardzības ministrs aicina Krieviju turpināt komunikāciju par karu Ukrainā

ASV aizsardzības ministrs Loids Ostins aicina Krievijas aizsardzības ministru Sergeju Šoigu turpināt saziņu par karu Ukrainā.

Tā paziņojis ASV ministra pārstāvis.

Arī Krievija apstiprina, ka abi ministri piektdien, 21. oktobrī, runāja pa telefonu.

Tā ir jau otrā viņu telefonsaruna, kopš Krievija 24. februārī iebruka Ukrainā.

Iepriekšējā sarunā maija vidū ASV aizsardzības ministrs aicināja Krieviju nekavējoties pārtraukt karadarbību Ukrainā.

Krievija šo aicinājumu ignorēja.

ASV aizsardzības sekretārs Loids Ostins
ASV aizsardzības sekretārs Loids Ostins

Latvijā turpinās sarunas par valdības veidošanu

Latvijā piektdien, 21. oktobrī, turpinājās partijas "Jaunā Vienotība" rīkotās valdības veidošanas sarunas.

Politiķi mēģināja vienoties par nākamās valdības darbiem dažādās nozarēs.

Par tālāko valdības veidošanas sarunu norisi lielāka skaidrība būs nākamnedēļ.

Rīgā būs gājiens pret obligāto militāro dienestu

Sestdien, 22. oktobrī, Rīgā plānots gājiens pret obligāto militāro dienestu.

Aicinās saglabāt iestāšanos dienestā brīvprātīgi.

Gājiens pieteikts no Brīvības laukuma līdz Oskara Kalpaka piemineklim.

Rīgas vadībai neesot informācijas, kas liktu atcelt šo pasākumu.

Latvijā visbiežāk cilvēki mirst no asinsrites sistēmas slimībām

Visbiežāk Latvijā cilvēki mirst no asinsrites sistēmas slimībām.

Tā liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Pērn tādēļ nomira gandrīz 17 tūkstoši cilvēku.

Ar surdotulkojumu atskaņo dziesmu svētku koncerta dziesmas

Mežaparka estrādes Kokaru zālē piektdien, 21. oktobrī, notiek jauniešu kora "Balsis" koncerts, kurā ar surdotulkojumu skan daļa nākamā gada Dziesmu un deju svētku noslēguma koncerta dziesmas.

Tātad svētku dziesmas var uztvert arī cilvēki ar dzirdes traucējumiem.

Koncerta laikā surdotulces un kora diriģenta žestu valoda tiek attēlota uz ekrāna.

Tas klātesošajiem ļauj ieraudzīt arī diriģenta darbu tuvplānā.

Noslēgsies Rīgas Starptautiskais kinofestivāls

Šajā nedēļas nogalē noslēgsies Rīgas Starptautiskais kinofestivāls, tā nosaukums ir RIGA IFF.

Arī šī festivāla veidotāji vēlas, lai filmas var noskatīties ikviens.

Tāpēc viņi rūpējas, lai arī cilvēki ar invaliditāti varētu to apmeklēt.

Festivāla norises vietas ir pielāgotas cilvēkiem ar dažāda veida invaliditāti.

Tomēr visi kinoteātri nav pielāgoti.

Daļa filmu ir pieejamas arī internetā.

Filmas internetā ir viegli skatīties cilvēkiem ārpus Rīgas un cilvēkiem ar kustību traucējumiem.

Bet palīdzību var saņemt norises vietās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti