Ziņas vieglajā valodā 20. oktobrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 9 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 20. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 20. oktobrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

VUGD uz laiku apturēs 18 posteņu darbību

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) līdz gada beigām īslaicīgi slēgs vairākus posteņus jeb vietas, kur ugunsdzēsējiem glābējiem jāstrādā.

To darīs darbinieku trūkuma dēļ.

Kopumā 18 posteņus slēgs no dienas līdz pat divām nedēļām.

Tas būs atkarīgs no darbinieku skaita.

VUGD turpinās sniegt palīdzību iedzīvotājiem.

Vienīgi var pieaugt reaģēšanas laiks uz izsaukumiem.

Pagarina VID vadītājas disciplinārlietas pārbaudi

Par mēnesi pagarināta Valsts ieņēmumu dienesta (VID) vadītājas Ievas Jaunzemes disciplinārlietas pārbaude.

Finanšu ministrijā skaidro, ka vēl rūpīgi jāpārbauda visi fakti.

Iespējams, šo jautājumu nāksies atrisināt nākamajam Latvijas finanšu ministram.

Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme
Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme

Vairāk sargās skolotājus no vardarbības

Skolotājus vairāk sargās no skolēnu un vecāku emocionālās vai fiziskās vardarbības.

Saeima par to pieņēma izmaiņas Izglītības likumā.

Vardarbības gadījumā skolotājs varēs saņemt atbalstu no skolas vadītāja.

Viņam šī informācija būs jāizvērtē un jāziņo tiesībsargiem.

Likums noteiks arī to, ka skolotājam nav uzreiz jāatbild uz skolēnu vai viņu vecāku telefona zvaniem vai ziņām, ja tās saņemtas ārpus darba laika.

Lielbritānijas premjerministre atkāpusies no amata

No amata atkāpusies Lielbritānijas premjerministre Liza Trasa.

Šajā amatā viņa bija tikai 44 dienas.

Trasa vairs nebūs Lielbritānijas Konservatīvās partijas vadītāja.

Trasa skaidro, ka nav attaisnojusi savu partijas biedru uzticību.

Pēdējās dienās arvien vairāk Konservatīvās partijas pārstāvju atklāti pieprasīja Trasas atkāpšanos no amata.

Nākamnedēļ izvēlēsies jaunu partijas vadītāju un premjerministru.

Lielbritānijas premjere Liza Trasa paziņo par demisiju
Lielbritānijas premjere Liza Trasa paziņo par demisiju

ES valstu vadītāji cenšas mazināt gāzes cenas

Briselē ceturtdien, 20. oktobrī, un piektdien, 21. oktobrī, tiekas Eiropas Savienības (ES) valstu vadītāji.

Viņi runā par lielajām gāzes cenām un situāciju Ukrainā.

Latvijas valdības vadītājs Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") uzskata, ka gāzes iepirkuma cenas var pazemināt tikai Eiropas Savienības valstis kopā.

Gāzes cenai drīkst noteikt arī līmeni, kad cenu vairs nedrīkst paaugstināt.

Tā uzskata Kariņš.

Ukrainā traucēta elektrības piegāde

Visā Ukrainā ceturtdien, 20. oktobrī, bija traucēta elektrības piegāde.

Ukraina cenšas taupīt Ukrainā resursus pēc postošajiem Krievijas spēku uzbrukumiem.

Daudzviet turpinās remontdarbi un notiek pieslēgšanās elektrības rezerves tīkliem.

Radīts Latvijā pirmais filmas audio apraksts cilvēkiem ar redzes invaliditāti

Rīgas Starptautiskajā kino festivālā ceturtdien, 20. oktobrī, pirmizrāde režisores Lindas Oltes filmai "Māsas".

Pēc tam filma nonāks kinoteātros visā Latvijā.

Filma "Māsas" ir ģimenes drāma par bērnunamā uzaugušām māsām, kuras varētu uzņemt amerikāņu ģimenē.

Šai filmai izveidots arī audio apraksts.

Tas ir īpašs skaņu celiņš, kas palīdz filmu labāk uztvert cilvēkiem ar redzes invaliditāti.

Filmas audio aprakstā var dzirdēt stāstījumu pauzēs starp filmas varoņu sarunām.

Tas palīdz saprast filmā notiekošo.

Piemēram, labāk saprast sejas izteiksmes, apģērba detaļas, žestus un dažādus kino mākslas paņēmienus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti