Ziņas vieglajā valodā 20. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā 20. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 20. jūlijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Aicina ES valstis samazināt gāzes patēriņu

Eiropas Komisija aicina visās bloka dalībvalstīs samazināt gāzes patēriņu par 15%.

Tas ļaus labāk sagatavoties ziemai.

Sākot taupīt, krātuvēs būs vairāk gāzes.

Krievija var pilnībā pārtraukt gāzes piegādes.

Ar uzkrāto gāzi Eiropa varētu mierīgi pārvarēt gaidāmo ziemu.

Tomēr ne visas valstis ir gatavas sākt taupīt jau tagad.

Iedzīvotājiem gāzes un elektrības pārrāvumi nedraud.

Ar grūtībām varētu saskarties ražotnes.

Tomēr arī mājsaimniecības ir aicinātas sākt taupīt.

 

ES aizliegs Krievijas zelta importu

Eiropas Savienība papildina Maskavai noteiktās sankcijas.

Nolemts aizliegt Krievijas zelta importu un iesaldēt Krievijas lielākās bankas "Sberbank" aktīvus.

Līdz šim Eiropas Savienība pret Krieviju vērsusi sešus sankciju sarakstus.

Jūnijā noteica aizliegumu Krievijas naftas importam.

Tajā pašā laikā atbloķēti ar pārtikas un minerālmēslu tirdzniecību saistīti Krievijas banku aktīvi.

Tagad Maskava nevarēšot sankcijas vainot pārtikas krīzes radīšanā.

Eiropas Savienība sankcijas Krievijai ieviesa par tās iebrukumu Ukrainā.

 

ASV sūtīs Ukrainai vēl četras HIMARS

ASV uz Ukrainu nosūtīs vēl četras mobilās reaktīvo zalvju iekārtas HIMARS.

Par to pavēstījis ASV aizsardzības ministrs.

Kopējais Ukrainai no ASV piegādāto HIMARS skaits tagad būs 16.

Kopš kara sākuma ASV Ukrainas atbalstam piešķīrušas astoņus miljardus dolāru.

 

Arī Lietuva ratificē Somijas un Zviedrijas pievienošanos NATO

Lietuvas parlaments ratificēja protokolus par Somijas un Zviedrijas pievienošanos NATO.

Likumi vēl jāparaksta valsts prezidentam Gitanam Nausēdam.

Igaunijas parlaments šos protokolus ratificēja pirms divām nedēļām, bet Latvijas Saeima pirms nedēļas.

Visām NATO dalībvalstīm jāratificē protokoli atbilstoši katras valsts likumiem.

 

Latvijā pieaug Covid-19 gadījumu skaits

Latvijā turpina pieaugt Covid-19 izplatība.

Aizvadītās diennakts laikā reģistrēti 2093 inficēšanās gadījumi.

Pirmo reizi kopš marta beigām dienā jaunatklāto inficēšanās gadījumu skaits ir lielāks par 2000.

Saņemts arī ziņojums par vienu mirušu slimnieku.

Veikti 5354 testi.

Pozitīvi bijuši 39%.

 

Bezdarbs Latvijā samazinās

Latvijā faktiskā bezdarba līmenis jūnija beigās bija 6,3%.

Tas ir par 0,2 procentpunktiem mazāk nekā mēnesi iepriekš.

Tā liecina Centrālās statistikas pārvaldes darbaspēka apsekojuma dati.

Salīdzinājumā ar pērnā gada jūniju bezdarba līmenis sarucis par 1,5 procentpunktiem.

 

Karstuma vilnis dodas Vācijas virzienā

Karstuma vilnis no Lielbritānijas dodas Vācijas virzienā.

Vakar Lielbritānija piedzīvoja 40 grādu lielu karstumu.

Arī Vācijā gaisa temperatūra var sasniegt 40 grādu.

Pēc tam karstums var nonākt līdz Austrumeiropas valstīm.

 

Laika ziņas Latvijā

Rīt vietām Kurzemē un Zemgalē gaidāms 30 grādu karstums.

Vidzemes krastā gaisa temperatūra pakāpsies līdz 24 grādiem.

Saglabāsies sauss laiks.

Debesis būs pārsvarā skaidras.

Pūtīs lēns vējš.

Latgalē – mērens ziemeļrietumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī būs 10...16 grādu robežās.

 

Rīgā visu dienu spīdēs saule.

Pūtīs lēns ziemeļrietumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī pazemināsies līdz 16 grādiem.

Dienā gaiss Rīgā sakarsīs līdz 28 grādiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt