Ziņas vieglajā valodā 2. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 5 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 2. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 2. februārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Rekorddaudz jaunu kovida gadījumu

Vakar konstatēti 10 610 jauni Covid-19 gadījumi.

Šī ir pirmā reize, kad vienā dienā konstatē vairāk nekā 10 tūkstošus saslimšanas gadījumu.

23 inficētie miruši. 20 no viņiem bija nevakcinēti vai vakcinācijas kursu nepabeiguši, bet trīs – vakcinēti.

Slimnīcās ārstējas 919 pacienti ar Covid-19.

73 pacienti ir smagā stāvoklī.

Lietuvā atsakās no sertifikāta

Lietuvas valdība pieņēmusi lēmumu no sestdienas atteikties no Covid-19 sertifikāta.

Rīt par to varētu lemt arī Igaunijas valdība.

Diskusijas par sertifikātu atcelšanu turpinās arī Latvijā.

Valdību veidojošās partijas šo jautājumu plāno pārrunāt nākamajā koalīcijas sēdē.

Valdības vadītājs Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") piektdien tiksies ar Igaunijas un Lietuvas premjeriem.

Sarunu laikā premjeri varētu vienoties par līdzīgām epidemioloģiskās drošības prasībām.

Valstis mazina ierobežojumus

Vācija nākamajā mēnesī varētu atcelt daudzus Covid-19 ierobežojumus.

Tas notikšot, ja jauno Covid-19 gadījumu skaits samazināsies.

Francijā jau no šodienas atviegloti ierobežojumi.

Atcelta prasība par obligātu masku valkāšanu ārpus telpām.

Arī Norvēģija paziņoja, ka atceļ lielāko daļu Covid-19 ierobežojumu.

Bet Izraēla no svētdienas atteiksies no prasības par vakcinācijas sertifikātu uzrādīšanas sabiedriskās vietās.

Tie būs vajadzīgi tikai augsta riska pasākumos .

Putins komentē saspīlējumu

Krievijas prezidents Vladimirs Putins pirmo reizi vairāku nedēļu laikā ir komentējis saspīlējumu ar Rietumiem.

Pēc viņa vārdiem, ASV cenšas ievilkt Krieviju karā Ukrainā.

Šāda konfrontācija Rietumiem esot iemesls jaunām sankcijām pret Maskavu.

Žoga būvniecība

Polija turpina būvēt žogu gar Baltkrievijas robežu.

Valdība cer, ka žogs atturēs migrantus no mēģinājumiem nelikumīgi iekļūt valstī.

Joprojām gan nav skaidrs, vai žoga būvniecību atbalstīs Eiropas Savienība.

Polija Eiropas Savienībai lūgusi naudu žoga izbūvei.

Briselē par to vēl turpinās diskusijas.

Papildspēki Eiropā

ASV šonedēļ uz Eiropu nosūtīs aptuveni 2000 karavīru.

Tā Amerikas Savienotās Valstis stiprina alianses austrumu flangu saistībā ar pieaugošo Krievijas agresiju.

Amerikāņu papildspēki dosies uz Vāciju un Poliju.

Savukārt 1000 Vācijā dislocētu amerikāņu karavīru pārvietos uz Rumāniju.

Pašlaik Eiropā ir izvietoti aptuveni 80 tūkstoši ASV karavīru.

Energocenu krīze

Drīz Latvijas iedzīvotāji un uzņēmumi saņems elektrības rēķinu par janvāri.

Elektrības rēķinā valsts pilnībā segs obligātās iepirkumu komponentes maksājumu un sistēmas pakalpojumu izmaksas.

Jau ar šiem atbalsta veidiem daļai rēķini būs kļuvuši mazāki nekā pirms sadārdzinājuma.

Savukārt ar 20 eiro pabalstu senioriem un 50 eiro atbalstu par katru bērnu daļai par rēķiniem no sava maka nebūs jāmaksā nemaz.

Cenu kāpuma mazināšanai atvēlētā atbalsts valstij izmaksā 450 miljonus eiro.

Latvieši dodas uz Ķīnu

Uz Pekinas ziemas olimpiskajām spēlēm devusies Latvijas hokeja valstsvienība un vēl citi sportisti.

Olimpisko spēļu atklāšana notiks parīt.

Tikmēr sportisti, kas jau atrodas Pekinā, aizvadījuši treniņus.

Trasē devās mūsu skeletonisti Endija Tērauda, Martins un Tomass Dukuri.

Laika ziņas

Naktī vietām gaisa temperatūra pazemināsies līdz -10..-15 grādiem.

Citviet tā būs līdz -4..-9 grādiem, prognozē sinoptiķi.

Dažviet veidosies migla un sarma.

Gan naktī, gan dienā vietām īslaicīgi snigs.

Mākoņu daudzums būs mainīgs, pūtīs lēns vējš. Dienā būs 1..-4 grādi, dažviet Vidzemē un Latgalē -6 grādi.

Rīgā brīžiem gaidāms sniegs.

Pūtīs lēns vējš. Gaisa temperatūra -5 grādi naktī un -2 grādi pēcpusdienā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti