Ziņas vieglajā valodā 15. oktobrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 9 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 15. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 15. oktobrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Krievija Ukrainā kārtējo reizi apšaudījusi elektrības apgādes uzņēmumus

Krievija Ukrainā kārtējo reizi apšaudījusi elektrības apgādes uzņēmumus. Apšaudes notika Ukrainas galvaspilsētas Kijivas tuvumā.

Tikmēr Ukraina ziņo, ka kaujas laukā Krievija cieš lielus zaudējumus.

Krievijas ieņemto Hersonas un Zaporižjas apgabalu vadība gatavojas Ukrainas spēku pretuzbrukumam. Tāds varētu būt iespējams, viņi domā.

Lukašenko: Baltkrievija karā Ukrainā ne ar vienu nekaro

Baltkrievija karā Ukrainā ne ar vienu nekaro. Baltkrievi arī negatavojas karot. Tā paziņojis Baltkrievijas pašpasludinātais prezidents Aleksandrs Lukašenko. Taču viņa ziņojums jāvērtē uzmanīgi.

Baltkrievijā ir ieradies pirmais vilciens ar Krievijas bruņoto spēku tehniku un karavīriem.

Ogļu raktuvēs Turcijā noticis liels sprādziens

Ogļu raktuvēs Turcijā noticis liels sprādziens. Tajā gāja bojā vairāk nekā 40 cilvēku.

Sprādziens notika raktuvē Amasras pilsētā, Melnās jūras piekrastē.

Sprādzienu izraisījis gāzes uzliesmojums.

Sprādziena brīdī raktuvēs atradās vairāk nekā 100 cilvēku.

Turcijas raktuvēs bieži notiek negadījumi. Tur netiek ievērota pietiekami liela drošība.

Nākamnedēļ varētu notikt pēdējā pilnvērtīgā šīs Saeimas sēde

Nākamnedēļ Latvijā varētu notikt pēdējā pilnvērtīgā šīs Saeimas sēde.

Deputāti lems par vairākiem būtiskākiem jautājumiem. Piemēram, minimālās algas palielināšanu no 500 eiro līdz 620 eiro nākamajā gadā, bet līdz 700 eiro vēl gadu vēlāk.

Pēc tam drīz Saeimā sāks darbu jaunievēlētie deputāti.

Latvijas Nacionālajā bibliotēkā notika diktāts latviešu valodā

Šodien ir Valsts valodas diena. Latvijas Nacionālajā bibliotēkā notika diktāts latviešu valodā, ko internetā varēja klausīties un rakstīt ikviens.

Diktātā piedalījās 2000 cilvēku no 29 valstīm.

Iespēja rakstīt diktātu bija arī nedzirdīgiem un vājdzirdīgiem cilvēkiem, lai arī šai sabiedrības grupai būtu iespēja piedalīties latviešu valodas svētkos. Tā norāda diktāta rīkotāji.

Šī gada diktāta tekstu sauca "Krāsaina saule virs pelēkiem jumtiem". To rakstīja latviešu rakstnieks un žurnālists Osvalds Zebris.

Šodien visā pasaulē atzīmē arī Baltā spieķa dienu

Šodien visā pasaulē atzīmē arī Baltā spieķa dienu. Šajā dienā izceļ vājredzīgu un neredzīgu cilvēku vajadzības.

Latvijas Neredzīgo biedrība aicina pievērst uzmanību absurdi izbūvētiem ceļu un ietvju uzlabojumiem. Arī izmētātiem elektriskajiem skrejriteņiem. Tie apdraud vājredzīgo un neredzīgo cilvēku drošību.

Baltais spieķis ir visā pasaulē lietots simbols, ar kuru pārvietojas vājredzīgi un neredzīgi cilvēki.

Ieraugot cilvēku ar balto spieķi, gājējiem, autovadītājiem un velosipēdistiem jādod ceļš. Vajadzības gadījumā vājredzīgam vai neredzīgam cilvēkam jāpalīdz ceļu atrast.

Svētdiena būs mākoņaina, daudzviet īslaicīgi līs

Šonakt Latvijā mākoņains, vietām skaidrosies. Daudzviet neliels īslaicīgs lietus.

Rīt diena mākoņaina. Daudzviet īslaicīgs lietus, lokāli iespējams pērkona negaiss.

Dienvidu, dienvidrietumu vējš 4-9 m/s, piekrastes rajonos brāzmās līdz 15-16 m/s.

Gaisa temperatūra šonakt +6…+11°, piekrastē līdz +13°, rīt dienā +10…+15°.

Rīgā lielākoties mākoņains laiks. Brīžiem līs.

Dienvidu, dienvidrietumu vējš 3-7 m/s.

Gaisa temperatūra šonakt Rīgā +10… +12°, rīt dienā +13…+15°. Laika tips 2. - labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti