Ziņas vieglajā valodā 15. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 15. decembrī.

Ziņas vieglajā valodā 15. decembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Eiropas Centrālā banka paaugstina galveno bāzes procentlikmi

Eiropas Centrālā banka šodien nolēma paaugstināt galveno bāzes procentlikmi līdz 2,5%.

Tas nozīmē, ka bankām kļūst arvien dārgāk aizņemties naudu no centrālās bankas.

Lai kompensētu šos izdevumus, iekasē lielāku maksu par izsniegtajiem aizdevumiem.

Tātad palielinās kredītu maksājumi.

Tā kā bankas arī pašas mazāk aizņemas, samazinās naudas apjoms.

Eiro vērtība savukārt palielinās.

 

Kosova piesakās dalībai Eiropas Savienībā

Kosova šodien oficiāli pieteicās dalībai Eiropas Savienībā.

Taču maz ticams, ka Kosova pievienosies Eiropas Savienībai tuvākajos gados.

Kosovā ir 1,8 miljoni iedzīvotāju.

Kosovai ir sarežģītas attiecības ar Serbiju.

Tāpat piecas Eiropas Savienības dalībvalstis neatzīst Kosovas neatkarību.

Tas traucē uzņemšanai Eiropas Savienībā.

 

Vēlreiz noraida Civilās savienības likumu

Deputāti atkārtoti atteicās turpināt iepriekšējās Saeimas iesākto darbu ar Civilās savienības likumu.

Iecere ļautu divām pilngadīgām personām reģistrēt kopdzīvi.

To varētu darīt arī viena dzimuma pāri.

Deputātiem par šo jautājumu šodien bija garas diskusijas.

Tās ilga vairākas stundas.

 

Turpinās darbu pie grozījumiem Veselības aprūpes finansēšanas likumā

Deputāti turpinās strādāt pie iepriekšējās Saeimas sāktajiem grozījumiem Veselības aprūpes finansēšanas likumā.

Tie paredz veselības aprūpes apmaksas kārtībā pilnībā atteikties no tā arī neieviestā "divu grozu" principa.

Paredzēts, ka valsts apmaksās veselības aprūpi tikai Latvijā deklarētiem iedzīvotājiem.

 

Degvielas cenu atlaižu dēļ pie uzpildes stacijām rindas

Saistībā ar būtisku degvielas cenu samazinājumu pie "Neste", "Circle K", "Virši-A" un "Viada" benzīntankiem šodien veidojās rindas.

Trīs stundas degvielai bija samazināta cena.

Šāda akcija notika daudzviet Eiropā.

Rindu dēļ vietām pat veidojās sastrēgumi.

Šo kā iespēju piepildīt mašīnas bāku atzina arī vairums Latvijas Radio aptaujāto autobraucēju.

 

"Rīgas satiksme" aicina noformēt zilo e-talonu vai Rīdzinieka karti

Uzņēmums "Rīgas satiksme" joprojām aicina cilvēkus noformēt zilo e-talonu vai Rīdzinieka karti, ja tādas nav.

Tad no janvāra Rīgas sabiedriskajā transportā varēs izmantot mēneša biļeti.

Noformēt e-talonus var elektroniski.

Var pieteikties arī vizītei klientu apkalpošanas centrā.

Jaunajā gadā mainīsies biļešu veidi.

Būtiski saruks mēnešbiļešu cena.

Būs jauni biļešu veidi.

 

Aicina cilvēkus ar invaliditāti kļūt par "kultūras aģentiem"

Organizācija "Colorize" kopā ar Latvijas Cilvēku ar īpašām vajadzībām sadarbības organizāciju "Sustento" aicina cilvēkus ar invaliditāti pieteikties kultūras un mākslas vides pieejamības vērtēšanai.

Šiem cilvēkiem jeb "kultūras aģentiem" būs iespēja apmeklēt dažādus kultūras un mākslas notikumus.

Varēs novērtēt vides pieejamību cilvēkiem ar dažāda veida invaliditāti un sniegt savu vērtējumu par pieredzi.

Latvijā tikai 7% sabiedrisko telpu ir pieejamas cilvēkiem ar kustību traucējumiem.

Par to liecina pētījumi.

 

Laika ziņas

Šonakt Latvijā brīžiem snigs, vietām Kurzemē snigs stiprāk.

Ceļi atsevišķos posmos būs slideni.

Rīt mākoņaina diena, vietām skaidrosies.

Vietām neliels īslaicīgs sniegs.

Ceļi atsevišķos posmos būs slideni.

Dienvidu puses vējš 2–6 metri sekundē.

Gaisa temperatūra šonakt -8…-13 grādi, piekrastē -3…-8 grādi, rīt dienā -2…-7 grādi.

 

Rīgā šonakt un rīt dienā mākoņains laiks.

Brīžiem snigs.

Ielas un trotuāri būs slideni.

Dienvidu puses vējš 2–6 metri sekundē.

Gaisa temperatūra šonakt Rīgā -7…-9 grādi, rīt dienā -4…-5 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti