Ziņas vieglajā valodā 12. oktobrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 9 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 12. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 12. oktobrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Spriež par cenu samazināšanas iespējām

Eiropas Savienības valstu enerģētikas ministri spriež par gāzes un elektrības cenu samazināšanas iespējām.

Kopīgi gāzes iepirkumi ir viens no risinājumiem.

Nākamnedēļ Eiropas Komisija nāks klajā ar konkrētiem priekšlikumiem šajā jomā.

 

Latvija pirks raķešu artilērijas sistēmas

Latvija iegādāsies raķešu artilērijas sistēmas "HIMARS".

Nākamo trīs gadu laikā iecerēts iegādāties sešas šādas sistēmas.

Nākotnē iepirkto sistēmu skaits varētu palielināties.

Šīs sistēmas ir ar augstu precizitāti.

Tām ir aptuveni 300 kilometru darbības rādiuss.

 

Ukrainas premjers aicina iedzīvotājus sagatavoties grūtai ziemai

Ukrainas premjerministrs aicinājis valsts iedzīvotājus gatavoties grūtai ziemai.

Krievija mērķtiecīgi cenšas atstāt ukraiņus bez elektrības un siltuma.

Ukrainas valdība vēlas elektrības patēriņu samazināt par ceturto daļu.

Pagaidām izdevies panākt samazinājumu tikai par desmito daļu.

 

Ukraina vēlas pretgaisa aizsardzības sistēmas

Ukrainas starptautiskie atbalstītāji kā "augstāko prioritāti" pārrunāja pretgaisa aizsardzības sistēmu piegādi Kijivai.

ASV uzsver, ka, pastiprinoties Krievijas triecieniem, tikai nostiprinājusies sabiedroto apņēmība palīdzēt kara plosītajai valstij.

 

Izdevums: Krievija karā Ukrainā zaudējusi vairāk nekā 90 000 cilvēku

Krievijas armija karā Ukrainā zaudējusi vairāk nekā 90 000 cilvēku.

Par to vēsta neatkarīgais tīmekļa izdevums "Važnije istorii".

Izdevums atsaucas uz kādu Krievijas Federālā drošības dienesta darbinieku.

Šajos zaudējumos iekļauti kritušie, bezvēsts pazudušie, no ievainojumiem mirušie, kā arī smagi ievainotie.

Šīs ziņas saskan ar iepriekš ASV un Lielbritānijas Aizsardzības ministriju sniegtajām aplēsēm.

 

Čehijā liegs iebraukt Krievijas pilsoņiem ar Šengenas zonas vīzām

Čehija pēc divām nedēļām neļaus valstī iebraukt Krievijas pilsoņiem ar Šengenas zonas vīzām.

Kā norādījis Čehijas ārlietu ministrs, nevar pievērt acis uz to, ka Krievija nežēlīgi bombardē civilos mērķus Ukrainā.

Aizliegums attieksies uz visu Eiropas Savienības dalībvalstu izsniegtajām vīzām.

 

Kritizē Latvijas katastrofu pārvaldīšanas sistēmu 

Pilnvērtīgas civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanas sistēmas ieviešanai Latvijā ir vajadzīgas plānotas un paredzamas investīcijas.

Uz to norāda Valsts kontrole.

Kā konstatējusi Valsts kontrole, šī joma atstāta novārtā un aicina izveidot krīzes vadības centru.

 

Stūra mājas ekspozīcijai draud slēgšana

Okupācijas muzeja "Stūra mājas" ekspozīcijai draud slēgšana.

Lai no tā izvairītos, ir nepieciešams remonts.

Ir jāremontē pārsegumi nama pagalmā un jāuzlabo ugunsdrošības sistēma.

Remontam nepieciešami 700 tūkstoši eiro.

Šobrīd naudas nav.

Nama apsaimniekotājs "Valsts nekustamie īpašumi" piedāvā ēku iznomāt, iekonservēt vai atjaunot daļēji.

 

Sarūk Covid-19 slimnieku skaits slimnīcās

Slimnīcās nedaudz sarucis Covid-19 slimnieku skaits.

Šobrīd tajās ārstējas 159 šādi slimnieki.

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja 1153 jaunus Covid-19 gadījumus. Četri inficēti cilvēki miruši.

No visiem laboratoriski pārbaudītajiem pozitīvi bija 16%.

 

Laika ziņas

Naktī gaisa temperatūra būs 0..5 grādi.

Vietām gaisa temperatūra noslīdēs vienu divus grādus zem nulles.

Kurzemes piekrastē līdz 7 grādiem.

Vietām sabiezēs migla.

Kurzemē dažviet īslaicīgi līs.

Pūtīs lēns vējš.

 

Rīt būs daudz mākoņu.

Saulaināks laiks gaidāms Vidzemē un Latgalē.

Vietām īslaicīgi līs.

Pūtīs lēns dienvidrietumu vējš.

Gaiss iesils līdz 9.. 14 grādiem.

 

Rīgā gaidāms visai mākoņains laiks.

Būtiski nokrišņi nav gaidāmi.

No rīta iespējama migla.

Pūtīs lēns dienvidu, dienvidrietumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī pazemināsies līdz 4 grādiem.

Pēcpusdienā termometra stabiņš pakāpsies līdz 13 grādiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti