Ziņas vieglajā valodā 11. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 11. decembrī.

Ziņas vieglajā valodā 11.decembrīDace Simanoviča

     

     

    Vēlas, lai valsts pārņemtu Rīgas un Ventspils brīvostas 

    Valdība vēlas, lai Rīgas un Ventspils brīvostas steidzami pārņemtu valsts.

    Tā prasa manīt likumu par ostām.

    Par to būs jālemj Saeimai.

    Tas saistīts ar ASV sankcijām pret no amata atstādināto Ventspils mēru Aivaru Lembergu.

    Sankcijas noteiktas arī pret uzņēmumiem, ar kuriem viņš saistīts.

    Saeima pašvaldību pārstāvjus no šo brīvostu vadības varētu atsaukt jau tuvākajā laikā.

    Banku uzraugošā iestāde – Finanšu un kapitāla tirgus komisija – rīt informēs, kā ASV sankcijas ietekmēs Latvijas finanšu jomu.

     

    Arodbiedrība brīdina par iespējamiem protestiem

    Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība protestēs, ja no likumiem izņems normas par pedagogu darba samaksu un naudu zinātnei.

    Skolotājiem par to ir satraukums pēc politiķu izteikumiem.

    Kā konkrēti arodbiedrība varētu protestēt, vēl nav apspriests.

    Pedagogu atalgojums šogad paaugstināts līdz 750 eiro.

    Likumā noteikts, ka nākamgad no septembra algai jāpalielinās vēl par 40 eiro.

     

    Lielbritānijā notiks parlamenta ārkārtas vēlēšanas

    Jau rīt Lielbritānijas vēlētāji dosies balsot par jaunu parlamentu.

    Tas notiks jau otro reizi divu gadu laikā.

    Šīs sauc par breksita vēlēšanām.

    Tas tāpēc, ka partijas kampaņās par to runā visvairāk.

    Aptaujas uzvaru prognozē Konservatīvo partijai.

    Tā jau šobrīd ir pie varas.

    Tomēr pēdējās dienās atšķirība ar opozīcijā esošajiem leiboristiem samazinājusies.

     

    Pilnas pensijas saņemšanai francūžiem būs jāstrādā līdz 64 gadiem

    Francijā arī turpmāk varēs doties pensijā no 62 gadiem.

    Tā šodien paziņoja Francijas premjerministrs.

    Lai saņemtu pilnu pensiju, būs jāstrādā līdz 64 gadu vecumam.

    Premjers pārmaiņas sola pakāpeniskas.

    Izmaiņas ietekmēs tikai tos cilvēkus, kuri dzimuši pēc 1975. gada.

     

    Ieslodzījumā atrodas vismaz 250 žurnālisti, visvairāk Ķīnā

    Ieslodzījumā šobrīd atrodas vismaz 250 žurnālistu.

    Visvairāk apcietināto ir Ķīnā.

    Tā ziņo komiteja Ņujorkā, kura aizsargā žurnālistus.

    Daudzus apsūdz darbībās pret valsti vai par viltus ziņu izplatīšanu.

    Žurnālisti ieslodzīti Turcijā, Saūda Arābijā, Ēģiptē un citās valstīs.

     

    Pacienti sūdzas par atteikumiem viņus pierakstīt vizītēm 2020. gadā

    Dažas ārstniecības iestādes nepiekrīt pierakstīt rindā pacientus pie ārsta nākamajā gadā.

    Tās šādi rīkojas, jo vēl nav saņemta nauda, lai varētu pakalpojumu sniegt.

    Par to iedzīvotāji sūdzas Nacionālajā veselības dienestā.

    Dienests skaidro, ka ārstniecības iestādes tā nedrīkst rīkoties.

    Iedzīvotāji aicināti būt atbildīgi.

    Ja netiek uz vizīti pie ārsta, par to laikus jāpaziņo.

     

    Aicina autovadītājus tehnisko apskati veikt laikus

    Ceļu satiksmes drošības direkcija aicina autovadītājus tehnisko apskati veikt laikus.

    Iepriekš daudzi to darīja decembra pēdējās dienās.

    Direkcijā saka, ka vismazākās rindas ir no rīta un pusdienlaikā.

    Lai tehnisko apskati varētu iziet ātrāk, maksājumus var veikt internetā.

     

    Laika ziņas 

    Tuvākajā diennaktī būs mainīgs mākoņu daudzums.

    Naktī bez nokrišņiem.

    Rīt dienā brīžiem skaidrosies, tomēr galvenokārt centrālajos un austrumu rajonos gaidāms arī lietus, slapjš sniegs, vietām arī sniegs.

    Uz ceļiem un ietvēm veidosies apledojums.

    Pūtīs dienvidu, dienvidaustrumu vējš ar ātrumu 3-8 metri sekundē. Gaisa temperatūra naktī -1…-6 grādi.

    Dienā 0…+3 grādi.

    Rīgā naktī būs daļēji mākoņains, dienā mākoņi būs vairāk un no pēcpusdienas arī nokrišņi.

    Pūtīs dienvidu, dienvidaustrumu vējš ar ātrumu 3-7 metri sekundē.

    Gaisa temperatūra naktī -2…-3 grādi, dienā +1…+2 grādi.

    Laika tips otrais - labvēlīgs

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti