Ziņas vieglajā valodā 10.septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem un 10 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 10. septembrī.

 

Ziņas vieglajā valodā 10.septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Atklāj jaunus pārkāpumus Rīgas domes vēlēšanās

Atklāti jauni pārkāpumi Rīgas domes vēlēšanās.
Problēmas ar aploksnēm bijušas vēl vienā iecirknī – Rīgas 74. vēlēšanu iecirknī.
Tas kļuva zināms tiesā.
Tur pašlaik skata partiju sūdzības par vēlēšanu rezultātiem.
Iepriekš atklāja pārkāpumus vēlēšanu iecirkņos Puškina licejā un Rīgas Klasiskajā ģimnāzijā.
Vēlēšanu rezultātus apstrīd četras partijas.
Lēmumu šajā lietā tiesa sola pasludināt nākamajā pirmdienā, 14. septembrī.

Latvijā top jauns likums par sabiedriskajiem medijiem

Latvijā top jauns likums par sabiedriskajiem medijiem – Latvijas Radio, Latvijas Televīziju un LSM.lv.
Ceturtdien, 10. septembrī, Saeima nolēma, ka ar likumu sabiedriskajiem medijiem ir jābūt brīviem no jebkādas ietekmes.
Sabiedriskos medijus uzraudzīs jauna institūcija – Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome jeb saīsinājumā – SEPLP.
Sabiedriskajam medijam būs trīs valdes locekļi.
Sabiedriskos medijus finansēs tāpat kā līdz šim.
Tātad par to lems deputāti.

Rīgas transporta pieturvietas mainītas pavirši

Rīgā sabiedriskā transporta pieturvietu maiņa no vecajām uz jaunām šovasar notika ļoti pavirši.
Tā secināja Latvijas Radio žurnālists.
Cilvēki aizķeras, klūp, krīt un sasitas pat līdz asinīm.
Jauno pieturvietu uzstādītāji pēc Latvijas Radio intereses jau šajā nedēļā sola nepilnības labot.

Latvijā atklāti 5 jauni Covid-19 gadījumi

Latvijā vakar atklāja piecus jaunus saslimšanas gadījumus ar Covid-19.
Tā ziņo Slimību profilakses un kontroles centrs.
Veica vairāk nekā 2000 testu.
Visus jaunos saslimšanas gadījumus atklāja Latgalē.
Viens saslimušais atgriezās no ārzemēm.
Vēl viens saslimušais vīrusu ieguva no cita Covid-19 slimnieka.
Trim cilvēkiem inficēšanās avots nav zināms.

Lietuvā atklāj 36 Covid-19 gadījumus

Lietuvā vakar atklāja 36 jaunus saslimšanas gadījumus ar Covid-19.
Vairāki no saslimušajiem atgriezās no ārzemēm.
Taču daudziem cilvēkiem inficēšanās avotu nevar noteikt.

Covid-19 vakcīna varētu būt gatava šā gada beigās vai nākamā gada sākumā

Covid-19 vakcīna varētu būt gatava šā gada beigās vai nākamā gada sākumā.
Tā pieļauj farmācijas kompānija „Astra Zeneca”.
“AstraZeneca” ir viena no deviņām kompānijām, kuru Covid-19 vakcīnas ir vistālāk izstrādātas.
Eiropas Komisija vienojusies par vakcīnu piegādi Eiropas valstīm ar piecām kompānijām.

Baltkrievijā turpinās tiesas procesi pret protestu dalībniekiem

Baltkrievijā turpinās tiesas procesi pret aizturētajiem protesta akciju dalībniekiem.
Par politiski ieslodzītiem var uzskatīt vismaz 60 cilvēkus.
Tā ziņo cilvēktiesību aktīvisti.
Savukārt Baltkrievijas prezidents Aleksandrs Lukašenko aicina vēl bargāk vērsties pret opozīcijas aktīvistiem.
Kopš pēcvēlēšanu protestu sākuma Baltkrievijā aizturēti vismaz 7000 cilvēku.

Alekseja Navaļnija veselība uzlabojas

Krievijas opozīcijas līdera Alekseja Navaļnija veselība uzlabojas.
Viņš jau ir spējīgs runāt.
Tā vēsta vācu prese.
Berlīnes policija pastiprinājusi Navaļnija apsardzi.
Navaļņijs atrodas Berlīnes slimnīcā "Charite".
Navaļnijs tagad sāk atcerēties arī detaļas par lidojumu no Tomskas uz Maskavu.
Tajā viņam kļuva slikti.
Šādi vēsta vācu prese.

Serēna Viljamsa iekļūst "US Open" pusfinālā

Serena Viljamsa
Serena Viljamsa

ASV tenisiste Serēna Viljamsa "US Open" sacensībās izcīnīja uzvaru spēlē ar Cvetanu Pironkovu.
Līdz ar to Viljamsa 14. reizi iekļuva šo sacensību pusfinālā.
Pusfinālā Viljamsa spēlēs ar Viktoriju Azarenku.
Viljamsa ar Azarenku ir spēlējusi vairākas reizes.
2012. un 2013. gadā Viljamsa uzvarēja Azarenku ASV atklātā čempionāta finālā.
ASV atklātajā čempionātā Covid-19 pandēmijas dēļ šogad nepiedalās vairākas tenisa zvaigznes.
Nespēlē arī Latvijas labākā tenisiste Aļona Ostapenko.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti