Ziņas vieglajā valodā 10. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 10. decembrī.

Ziņas vieglajā valodā 10.decembrī
00:00 / 04:48
Lejuplādēt
 Krievija karā Ukrainā arvien vairāk izmanto Irānas bruņojumu 

Ukrainas karš ilgst jau gandrīz 10 mēnešus. Un Krievija karā aizvien vairāk paļaujas uz Irānas doto bruņojumu. Par to brīdina ASV politiķi un militārie eksperti. Irāna un Krievija plānojot izveidot kopīgu bezpilota lidaparātu rūpnīcu. Krievija arī esot gatava sniegt Irānai dažāda cita veida atbalstu. Irānu aicina no šādām aktivitātēm atteikties. NATO vadītājs savukārt bažījas, ka Ukrainas karš var pārvērsties par atklātu NATO un Krievijas sadursmi. Tāpēc tiekot darīts viss iespējamais, lai šādu iespēju novērstu.

Baltkrievija ļauj caur savu teritoriju vest Ukrainas graudus

Baltkrievija atļāva caur savu teritoriju vest Ukrainas graudus. Par to panākta vienošanās. Baltkrievija pret to lūdz atļaut tai pārdot citās valstīs minerālmēslus. Šobrīd Baltkrievija to nedrīkst darīt starptautisko sankciju jeb ierobežojumu dēļ. Ja vienošanos īstenos, ukraiņu graudus bez šķēršļiem varēs nogādāt caur Baltkrieviju uz Lietuvas ostām.

Pasniedz Nobela Miera prēmiju

Norvēģijas galvaspilsētā Oslo sestdien pasniedza šā gada Nobela miera prēmiju. To saņēma Krievijas cilvēktiesību centrs „Memoriāls”, Ukrainas Pilsonisko brīvību Centrs un baltkrievu cilvēktiesību aktīvists Aļesjs Beļatskis. Viņš pats nevarēja ierasties uz ceremoniju, jo atrodas cietumā. Balvu piešķīra par ilggadējiem centieniem aizstāvēt cilvēku tiesības. Arī tiesības kritizēt varu. Balvas saņēmēji izmantoja iespēju kritizēt Krieviju un tās prezidentu Vladimiru Putinu.

Pieaug ar Āfrikas cūku mēri saslimušo mežacūku skaits

Šogad par pusi palielinājies Āfrikas cūku mēra saslimšanas gadījumu skaits mežacūkām Latvijā. Pārtikas un veterinārais dienests slimības izplatību saista ar mežacūku skaita pieaugumu un kūtrāku medīšanu. Līdz ar Āfrikas cūku mēra izplatību pieaug risks, ka saslims arī mājas cūkas. Šis vīruss labi pārcieš arī aukstumu. Cūku audzētājus aicina domāt par saimniecību drošību.

Pasniedz Eiropas Kinoakadēmijas balvas

Islandes galvaspilsētā Reikjavikā sestdien vakarā pasniegs Eiropas Kinoakadēmijas balvas. Balvu saņems 2022. gada labākās filmas un kino profesionāļi. Balvu pasniegšanu rāda arī kinoteātrī "Splendid Palace" uz lielā ekrāna. Eiropas Kinoakadēmijas balvu pasniegšana notiek jau 35. reizi. Balvu var saņemt arī Signes Baumanes animācijas filma „Mans laulību projekts”. Šī filma nosaukta kā viena no piecām gada labākajām Eiropas animācijas filmām.

Futbolā Maroka iekļūst Pasaules kausa pusfinālā

Pasaules kausā futbolā Maroka šodien ar 1:0 uzvarēja Portugāli. Līdz ar to Maroka kļuva par pirmo Āfrikas valsti vēsture, kas iekļūst pasaules kausa pusfinālā. Vienīgos vārtus pirmā puslaika beigās guva Jusefs en Nesiri. Otrā ceturtdaļfināla spēle tiekas Anglija ar Franciju.

Laika prognoze

Svētdienas naktī Latvijā bez ievērojamiem nokrišņiem. Svētdien mākoņains, vietām rietumos skaidrosies. Vēlā pēcpusdienā galējos dienvidaustrumu rajonos snigs. Ziemeļaustrumu, ziemeļu vējš 3-8 metri/sekundē. Atsevišķos posmos ceļi būs slideni. Gaisa temperatūra naktī -11.. -16 grādi, vietām dienvidaustrumu rajonos un piekrastē -5.. -10 grādi, svētdien dienā -2.. -7 grādi.

Rīgā naktī un svētdien dienā lielākoties mākoņains laiks. Bez nokrišņiem. Ziemeļaustrumu, ziemeļu vējš 3-8 metri/sekundē. Gaisa temperatūra naktī Rīgā -10.. -12 grādi, svētdien dienā -5.. -7 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti