Ziņas vieglajā valodā 1. novembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 7 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 1. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 1. novembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Sanāk jaunievēlētā 14. Saeima

14. Saeimas pirmā sēde
14. Saeimas pirmā sēde

Uz pirmo parlamenta sēdi šodien sanāca jaunievēlētā Saeima.

14. Saeimas deputāti deva svinīgo zvērestu, un viņu pilnvaras ir apstiprinātas.

Par 14. Saeimas priekšsēdētāju ievēlēts politiskā spēka "Apvienotais saraksts" pārstāvis Edvards Smiltēns.

Viņš šajā amatā nomainīs ilglaicīgāko Saeimas spīkeri Ināru Mūrnieci no Nacionālās apvienības.

Jaunajā koalīcijā Nacionālajai apvienībai ir mazāk ievēlēto deputātu nekā "Apvienotajam sarakstam".

Tāpēc Mūrniecei no šī amata nācās atteikties.

Uz Saeimas priekšsēdētāja amatu pretendēja arī partijas "Stabilitātei!" līderis Aleksejs Rosļikovs.

Par viņu nobalsoja tikai 11 deputāti.

Jaunievēlētās Saeimas deputātus uzrunāja Valsts prezidents Egils Levits.

Krīžu pārvarēšanas laikam ir jābūt arī reformu laikam, sacīja prezidents.

Tāpēc 14. Saeimai ir jābūt reformu Saeimai.

Vissvarīgākās darbības jomas nākamajos četros gados būs izglītība, ekonomika un drošība, atzina Levits

 

Ukrainas pilsētas piedzīvojušas jaunus uzbrukumus

Ukrainas pilsētas piedzīvojušas jaunus Krievijas uzbrukumus no gaisa.

Tikmēr daudzi Ukrainas reģioni turpina atkopties pēc vakar notikušajiem Krievijas raķešu triecieniem.

Krievija neslēpj, ka uzbrukumi Ukrainai ir atriebība par neseno incidentu okupētajā Sevastopolē.

 

ASV piešķirs Ukrainai sistēmas NASAMS

ASV piešķirs Ukrainai astoņas pretgaisa aizsardzības sistēmas NASAMS.

Divas no tām Ukrainā nonāks jau vistuvākajā laikā.

Par to pavēstījis Pentagons.

ASV arī uzņēmušās saistības piešķirt bruņojumu cīņai pret droniem.

Līdzās tam Ukraina saņemšot pretgaisa aizsardzības sistēmas no citām valstīm.

 

Labības eksports no Ukrainas ostām nav apstājies

Graudu eksports no Ukrainas Melnās jūras ostām turpinās.

Krievija iepriekš gan paziņoja par lēmumu apturēt savu dalību tā dēvētajā labības darījumā.

Par to ziņo ANO.

Ukrainas ostas vakar pametuši 12 kuģu.

Šobrīd gan nav skaidrības, vai ANO plāno turpināt graudu transportēšanu ilgtermiņā bez Krievijas līdzdalības.

Ukraina ir viens no pasaulē lielākajiem labības eksportētājiem.

Krievijas militārā iebrukuma dēļ Melnās jūras ostās sakrājušies miljoniem tonnu pārtikas.

ANO brīdinājusi par bada risku galvenokārt trūcīgajās Āfrikas un Āzijas valstīs.

 

ES varētu piemērot Baltkrievijai jaunas sankcijas

Eiropas Savienība (ES) varētu piemērot Baltkrievijai jaunas sankcijas par tās lomu karā Ukrainā.

Tā paziņojis ES prezidējošās valsts Čehijas premjers.

Minska gan apgalvo, ka nevēlas tiešā veidā iesaistīties šajā karā.

Taču oktobrī Minska un Maskava paziņoja par kopīgu spēku izveidi.

Tie esot paredzēti Baltkrievijas robežu aizsargāšanai.

Tikmēr Ukraina ziņo par Krievijas aviācijas vienību izvietošanu Baltkrievijas bāzēs pie Ukrainas robežas.

 

Izraēlā sākas parlamenta vēlēšanas

Izraēlā sākušās parlamenta vēlēšanas.

Tās ir jau piektās parlamenta vēlēšanas četru gadu laikā.

Līdzīgi kā iepriekš, arī tagad viens no galvenajiem jautājumiem ir, vai pie varas atgriezīsies ilggadējais premjers Benjamins Netanjahu.

 

Laika ziņas

Rīt daudzviet gaidāms lietus.

Naktī uzlīs vietām.

Vairāk nokrišņu būs no rīta Kurzemē.

Dienā bagātīgāk līs Latvijas centrālajā daļā.

Valsts austrumos nav gaidāmi būtiski nokrišņi.

Pūtīs lēns vējš.

Daudzviet būs dūmaka.

Vietām iespējama migla.

Gaisa temperatūra naktī būs 5.. 10 grādu.

Dienā gaiss iesils līdz 8.. 13 grādiem.

 

Rīgā gaidāms apmācies un dūmakains laiks.

Naktī un no rīta nav gaidāmi nokrišņi.

Diena būs lietaina.

Pūtīs lēns dienvidu, dienvidaustrumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī 8 grād, bet dienā 9 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti