Ziņas vieglajā valodā 26. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 1 mēneša.

Ziņas vieglajā valodā 26. martā.

Ziņas vieglajā valodā 26. martā
00:00 / 04:48
Lejuplādēt

Putins paziņo par taktisko kodolieroču izvietošanu Baltkrievijā

Krievijas prezidents Vladimirs Putins atkal baida ar kodolieročiem.

Putins paziņoja, ka izvietos kodolieročus Baltkrievijā.

NATO Putina paziņojumu uzskata par bīstamu un bezatbildīgu.

NATO uzmanīgi vēro situāciju.

Līdz šim nekādas izmaiņas Krievijas kodolieroču izvietojumā nav.

Krievijas taktisko kodolieroču izvietošana Baltkrievijā būs drauds Eiropas drošībai.

To paziņoja Eiropas Savienības ārējās un drošības politikas augstais pārstāvis Žuzeps Borels.

Borels uzskata, ka Baltkrievija to var apturēt.

Tā ir Baltkrievijas izvēle.

Borels uzsvēra, ka Eiropas Savienība atbildēs ar turpmākām sankcijām.

Ukraina uzskata, ka Putina paziņojums par kodolieroču izvietošanu Baltkrievijā nozīmē, ka Maskava sagrābusi Minsku kā "kodolķīlnieku".

Ukraina pieprasīja sasaukt ANO Drošības padomes ārkārtas sēdi.

 

Ziemeļmaķedonija atdos Ukrainai 12 triecienhelikopterus

Ziemeļmaķedonija atdos Ukrainai 12 padomju ražojuma triecienhelikopterus "Mi-24".

Tie ir ap 40 gadus veci.

Savulaik Ziemeļmaķedonija tos nopirka no Ukrainas.

Četri no šiem helikopteriem modernizēti atbilstoši NATO standartiem.

Ziemeļmaķedonija nodevusi Ukrainai vēl citu padomju ražojuma militāro tehniku – dažas triecienlidmašīnas un tankus.

 

Partija "Katram un katrai" maina nosaukumu uz "Platforma 21"

Partijai "Katram un katrai" būs cits nosaukums.

Turpmāk tā būs "Platforma 21".

Mainīt partijas nosaukumu nolēma šodien kongresā.

Partijas pārstāvji skaidro, ka skaitlis 21 jaunajā nosaukumā nozīmē 21. gadsimtu.

Partija apvienos cilvēkus ar jaunām idejām par valsts attīstību.

Par politiskā spēka jauno vadītāju kopsapulcē ievēlēts Raimonds Lazdiņš.

Alda Gobzema izveidotai partijai šis ir jau trešais nosaukums.

Vispirms tā bija "Likums un kārtība", pēc tam "Katram un katrai".

Gobzems no partijas aizgāja tūlīt pēc 14. Saeimas vēlēšanām.

Saeimā partija neiekļuva.

 

Glābēji aicina nelaivot pa straujo Amatu

Glābēji aicina cilvēkus neriskēt un nedoties laivot pa straujo Amatu.

Arī šodien, tāpat kā vakar, glābēji devās glābt laivotājus.

Ap pusdienlaiku glābējus izsauca uz Cēsu novada Drabešu pagastu, kur upē bija apgāzusies laiva ar diviem laivotājiem.

Vienam izdevās pieķerties pie koka, bet otru, kurš turējās pie laivas, nesa straume.

Kad ieradās glābēji, laivotāji jau saviem spēkiem bija izkļuvuši krastā.

 

Atzīmēta Lībiešu mantojuma diena

Pirmo reizi atzīmēta Lībiešu mantojuma diena.

Novados, kas saistīti ar lībiešiem, pacelti lībiešu zaļi balti zilie karogi.

Daudzviet notika dažādi sarīkojumi un lībiešu rituāli.

Piemēram, lībiešu putnu modināšanas rituāls, kas simboliski ieskandina jaunu gadu.

 

Laika ziņas

Pirmdien Latvijā gaidāms mākoņains laiks, brīžiem skaidrosies.

Palaikam lietus, vietām iespējams slapjš sniegs.

Naktī lēns vējš, dienā dienvidrietumu, rietumu vējš 2–7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 0…+3 grādi, dienā +1…+6 grādi.

 

Rīgā mākoņains, dienā brīžiem skaidrosies.

Palaikam lietus, slapjš sniegs.

Naktī lēns vējš 1–5 metri sekundē, dienā dienvidu, dienvidrietumu vējš 2–7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī +2…+3 grādi, dienā +4…+5 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti