Ziņas vieglajā valodā 25. novembrī

Ziņas vieglajā valodā 25. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 25. novembrī
00:00 / 04:45
Lejuplādēt

"Hamās" grupējums Gazas joslā atliek ķīlnieku atbrīvošanu

Gazas joslā valdošais palestīniešu kaujinieku grupējums "Hamās" atlicis otrās ķīlnieku grupas atbrīvošanu. Sestdien bija pamiera otrā diena. Bija paredzēts, ka "Hamās" atbrīvos 7. oktobrī nolaupītos 13 vai 14 cilvēkus, bet Izraēla no cietuma izlaidīs 39 vai 42 palestīniešus. Taču gūstekņu apmaiņa nav notikusi. "Hamās" vaino Izraēlu, ka tā neielaiž Gazas joslā humānās palīdzības kravas. Izraēla apgalvo, ka vienošanos ievēro. Patlaban pamiers Gazas joslā noslēgts uz 4 dienām. Paredzēts, ka pamiera laikā "Hamās" un Izraēla apmainīsies ar gūstekņiem.

Eiropas Savienība dos naudu Ukrainas ostu atjaunošanai

Eiropas Savienība piešķirs 50 miljonus eiro Krievijas uzbrukumos cietušo Ukrainas ostu atjaunošanai, paziņojusi Eiropas Komisijas prezidente Urzula fon der Leiena. Sestdien Kijivā notika Starptautiskais pārtikas drošības samits. Pēc samita Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis teica, ka Eiropas partneri nodrošinās drošību kuģiem, kas pārvadā Ukrainas graudus. Odesas apgabala un ostas aizsardzībai Rietumvalstis piešķirs pretgaisa aizsardzības sistēmas.

Ukrainā piemin badā nomērdētos

Ukraina sestdien piemin holodomora upurus. Piemiņas pasākumos piedalījās vairāku valstu augstas amatpersonas. Piemiņas pasākumos piedalījās arī Latvijas Valsts prezidents Edgars Rinkevičs. Pirms 90 gadiem Staļina režīma izraisītajā masveida badā Ukrainā nomira līdz pat desmit miljoniem cilvēku.

Krievija masveidā ar droniem uzbrūk Ukrainai

Pirms holodomora gadadienas Krievija naktī uz sestdienu uzbruka Ukrainai ar 75 bezpilota lidaparātiem. Ukraina notrieca gandrīz visus (71). Visvairāk bezpilota lidaparātu (60) notrieca virs Kijivas. Tik vērienīgu uzbrukumu Ukrainas galvaspilsēta piedzīvoja pirmo reizi kopš kara sākuma. Notriekto bezpilota lidaparātu atlūzas sabojāja elektroapgādes līniju un dzīvojamās mājas. Vairākiem cilvēkiem sniegta medicīniskā palīdzība. Kā uzsvēra Ukrainas prezidents, uzbrukums tieši piemiņas dienas priekšvakarā bijis apzināts terorisms, un Krievijas vadība lepojas ar savām spējām nogalināt cilvēkus.

Somijas vienīgajā robežpunktā ar Krieviju ierodas patvēruma meklētāji

Somija atstājusi atvērtu tikai vienu robežas šķērsošanas vietu ar Krieviju. Tas atrodas valsts ziemeļos 900 kilometru attālumā no Helsinkiem. Šodien tajā no Krievijas ieradušies 55 patvēruma meklētāji, pārsvarā vīrieši. Kopumā novembrī Somijas austrumu robežu šķērsojuši ap 800 patvēruma meklētāju.

Igaunija uz robežas ar Krieviju izvieto papildu betona barjeras

Igaunija Narvā uz robežas ar Krieviju izvietoja papildu betona barjeras. Igaunija satraucas par nelikumīgas migrācijas pieaugumu no Krievijas. Barjeras palīdzēs robežsardzei un likumsargiem nepieciešamības gadījumā reaģēt uz robežas apdraudējumu. Ja situācija pasliktināsies, robežkontroles punktu Narvā slēgs.

Vējoni pārvēlē Basketbola savienības prezidenta amatā

Latvijas Basketbola savienības prezidenta amatā uz otro termiņu pārvēlēts bijušais Valsts prezidents Raimonds Vējonis. Viņš bija vienīgais kandidāts. Par Vējoņa palikšanu amatā balsoja 51 no 53 reģistrētajiem biedriem, un tikai divi balsoja pret.

Brīdina par sliktiem braukšanas apstākļiem

Apledojuma un sniega dēļ sestdien vakarā uz autoceļiem ir apgrūtināta braukšana, informēja uzņēmumā "Latvijas valsts ceļi". Sinoptiķi prognozē, ka naktī vietām Latvijas centrālajos rajonos snigs stipri. Satiksmes dalībniekiem jābūt piesardzīgiem gan apledojuma, gan redzamības dēļ.

Laika prognoze

Latvijā gaidāms daļēji mākoņains laiks. Naktī daudzviet sniegs, vietām centrālajos rajonos snigs stipri. Dienā vietām neliels sniegs. Ceļi būs slideni. Naktī ziemeļaustrumu, ziemeļu vējš 4-9 metri sekundē, dienā 1-5 metri sekundē. Gaisa temperatūra naktī -2…-7 grādi, Vidzemē -7…-11 grādi. Dienā -1…-6 grādi.

Rīgā mākoņains, no rīta un dienā lielākoties skaidrs laiks. Nakts pirmajā pusē sniegs. Ziemeļaustrumu, ziemeļu vējš 2-6 metri sekundē. Gaisa temperatūra naktī -4…-6 grādi, dienā -2…-3 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti