Ziņas vieglajā valodā 20. novembrī

Ziņas vieglajā valodā 20. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 20. novembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Izraēla cer atbrīvot "Hamās" sagūstītos ķīlniekus

Izraēla joprojām cer atbrīvot teroristu grupējuma "Hamās" sagrābtos ķīlniekus Gazas joslā.

Izraēlas vēstnieks ASV Maikls Hercogs šodien pauda cerību, ka drīzumā varētu tikt panākta vienošanās par ķīlnieku atbrīvošanu.

Vēstnieks norādīja, ka ķīlnieku atbrīvošanai uz pāris dienām varētu noteikt pauzi karadarbībā.

Pilnīgai kara pārtraukšanai Izraēla nepiekrīt.

Tā uzskata, ka kara pārtraukšana ļaus teroristiem atjaunot spēkus.

 

Humānā palīdzība nesasniedz visus Gazas joslā  

Nestabilās drošības situācijas dēļ jau gandrīz divas nedēļas humānā palīdzība ir sasniegusi tikai cilvēkus Gazas joslas dienvidu daļā.

Gazas joslas ziemeļu daļā simtiem tūkstoši palestīniešu nesaņem palīdzību.

Tā apgalvo ANO humānās palīdzības organizācija OCHA.

 

Itālijas mafijas prāvā notiesā 200 cilvēkus

Kalabrijas mafijas "Ndrangheta" tiesas prāva, 2023. gada 20. novembrī
Kalabrijas mafijas "Ndrangheta" tiesas prāva, 2023. gada 20. novembrī

Itālijas tiesa šodien atzina par vainīgiem un piesprieda sodu aptuveni 200 mafijas locekļiem un viņu līdzzinātājiem.

Tādējādi noslēgts gandrīz trīs gadus ilgušais vēsturiskais tiesas process pret Kalabrijas mafiju "Ndrangheta".

Tiesa piesprieda sodus no dažiem mēnešiem līdz 30 gadiem cietumā.

Taču tikai četri vadošie mafijas locekļi saņēma maksimālo sodu.

 

Argentīnas prezidenta vēlēšanās uzvarējis Havjers Milejs

Attēlā Havjers Milejs
Attēlā Havjers Milejs

Argentīnā vakar notikušajā prezidenta vēlēšanu otrajā kārtā uzvarējis Havjers Milejs.

Viņš ar 56% vēlētāju balsu pārspējis savu pretinieku Serhio Masu.

Mileju bieži salīdzina ar bijušo ASV prezidentu Donaldu Trampu.

Milejs paziņoja, ka Argentīnā esot beidzies nabadzīgais valsts modelis, kas nāk par labu tikai dažiem, kamēr lielākā daļa argentīniešu cieš.

Argentīnā pēdējā gada laikā ļoti pieaugušas cenas un pieaugusi nabadzība.

Cilvēki cer, ka jaunais prezidents izvedīs valsti nabadzības.

 

Kāda pacienta sieva Austrumu slimnīcā piekāvusi ārsti

Austrumu slimnīcā Rīgā kāda pacienta sieva piekāvusi ārsti.

Sieviete kļuvusi agresīva pēc tam, kad dežūrārste paziņoja viņai ārstu konsīlija lēmumu.

Lēmums bija, ka sievietes vīram ir iestājusies smadzeņu nāve un viņš jāatvieno no dzīvību uzturošajām iekārtām.

Sieviete nepiekrita ārstu lēmumam un dažādi traucēja intensīvās terapijas klīnikas darbu.

Pēc tam uzbruka ārstei un nodarīja miesas bojājumus.

Ārste šobrīd atrodas slimnīcā.

Notikušo izmeklē Valsts policija.

 

Latvijā bažas par kaķu un suņu ievešanu no Krievijas un Baltkrievijas

Latvijā no Krievijas un Baltkrievijas cenšas ievest suņus un kaķus bez pietiekamas aizsardzības pret trakumsērgu.

To atklājis Pārtikas un veterinārais dienests savās pārbaudēs.

Kopš gada sākuma no tā sauktajām trešajām valstīm Latvijā ievesti vairāk nekā desmit tūkstoši mājdzīvnieku.

Pārbaudēs secināts, ka gandrīz pusē gadījumu antivielas pret trakumsērgu ir nepietiekamā apjomā.

Tas liecinot par pārāk jaunu dzīvnieku ievešanu vai apzinātu nevakcinēšanu.

Tā Latvijas Radio pastāstīja dienesta ģenerāldirektors Māris Balodis.

Veterinārais dienests aicinās Eiropas Komisiju noteikt ierobežojumus suņu un kaķu komerciālai ievešanai no trešajām valstīm.

 

Izraudzītas Rīgas galvenās Ziemassvētku egles

Šodien izvēlētas divas galvenās Rīgas Ziemassvētku egles, kas rotās Doma laukumu un Rātslaukumu.

Egles pie Siguldas novada Jūdažiem izraudzījās Rīgas mērs Vilnis Ķirsis no "Jaunās Vienotības" kopā ar jaunsargiem un uzņēmuma "Rīgas meži" pārstāvjiem.

Izraudzītās egles ir aptuveni 30 gadus vecas, to augstums ap 15 metriem.

Kopumā šogad galvaspilsētu rotās vairāk nekā 50 Ziemassvētku egļu.

Tās uzstādīs gan Rīgas galvenajos laukumos, gan apkaimēs un pie izglītības iestādēm.

 

Laika ziņas

Naktī Latvijā gaidāms mākoņains laiks, dažviet skaidrosies.

Vietām neliels sniegs.

Ceļi atsevišķos posmos būs slideni.

Lēns vējš līdz 5 metri sekundē.

Gaisa temperatūra: -8…-3 grādi, vietām Kurzemes piekrastē -2..1 grāds.

 

Rīt dienā mainīgs mākoņu daudzums.

Vietām neliels sniegs.

Ceļi dažviet būs slideni. Lēns vējš.

Gaisa temperatūra: -3…2 grādi.

 

Rīgā mainīgs mākoņu daudzums.

Bez ievērojamiem nokrišņiem.

Lēns vējš.

Gaisa temperatūra: naktī -5…-4 grādi, rīt dienā -2…0 grādu.

Laika tips rīt 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti