Ziņas vieglajā valodā 16. martā

Ziņas vieglajā valodā 16. martā.

Ziņas vieglajā valodā 16. martā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Piemin kritušos latviešu leģionārus

Rīgā un Lestenē godināja Otrajā pasaules karā kritušos latviešu leģionārus.

Rīgā notika piemiņas gājiens. Gājiena dalībnieki nesa karogus un nolika ziedus pie Brīvības pieminekļa.

Gājienu uzraudzīja ar droniem un no helikoptera. Bija daudz policistu.

Gājienā piedalījās vairāki simti cilvēku.

Arī Lestenes Brāļu kapos leģionārus pieminēja ap 400 cilvēku.

Lestenes Brāļu kapos ir pārapbedīti vairāk nekā 1000 kritušie leģionāri.

Bet memoriālajā sienā iegravēti vēl 18 000 kritušo, bezvēsts pazudušo vārdi un uzvārdi.

Leģionāru piemiņas diena 16.martā ir neoficiāla piemiņas diena.

 

Odesā sēru diena

Ukrainas pilsētā Odesā šī bija sēru diena.

Dienu iepriekš Odesa piedzīvoja Krievijas raķešu triecienu.

Gāja bojā 21 cilvēks, bet ievainoti 70 cilvēki.

Nogalināto un ievainoto vidū ir arī mediķi un glābēji.

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis sola taisnīgu atbildi ienaidniekam.

 

Vairākās vietās Krievijā apšaudes

Vairāki Krievijas apgabali cieta apšaudēs.

Belgorodas apgabalā dzīvību zaudēja vismaz trīs cilvēki.

Samaras apgabalā pēc dronu uzbrukuma aizdegās vairākas naftas pārstrādes rūpnīcas.

Atbildību par uzbrukumiem naftas pārstrādes rūpnīcām uzņēmās Ukrainas Drošības dienests.

 

Krievijā turpinās nebrīvās vēlēšanas

Krievijā otro dienu turpinās prezidenta vēlēšanas. Rietumu valstis tās uzskata par negodīgām un nebrīvām.

Arī Krievijā ir cilvēki, kuri protestē pret tādām vēlēšanām.

Policija sākusi aizturēt vēlētājus, kas nebalso par Putinu vai sabojā vēlēšanu biļetenus.

Balsošana Krievijā noslēgsies svētdien, 17.martā.

Cietumā mirušā opozicionāra Alekseja Navaļnija komanda aicina pusdienlaikā visiem ierasties vēlēšanu iecirkņos, lai tā protestētu pret Putina vēlēšanām.

 

Rīgā protestēs Putina pretinieki

Pie Krievijas vēstniecības Rīgā svētdien, 17.martā, pusdienlaikā protestēs no Krievijas aizbēgušie Putina pretinieki.

Rīt vēlēšanās varēs piedalīties arī Latvijā dzīvojošie Krievijas pilsoņi.

Balsošanas vietās Valsts robežsardze un Valsts policija pārbaudīs , vai Krievijas pilsoņi ievēro uzturēšanās Latvijā nosacījumus.

 

Sāk kriminālprocesu pret Ždanoku

Bijusī Eiropas Parlamenta deputāte Tatjana Ždanoka.
Bijusī Eiropas Parlamenta deputāte Tatjana Ždanoka.

Valsts drošības dienests sācis kriminālprocesu pret Eiropas Parlamenta deputāti Tatjanu Ždanoku no Latvijas Krievu savienības.

Izmeklēšana ir par iespējamo sadarbību ar Krievijas specdienestiem.

Atklājies, ka Ždanoka vismaz kopš 2004.gada regulāri atskaitījās Krievijas drošības dienesta darbiniekiem par savām aktivitātēm.

Pati Ždanoka gan noliedz sadarbību ar Krievijas izlūkdienestu.

 

Demakova atkāpusies no amata Mūzikas akadēmijas padomē

Latvijas Mūzikas akadēmijas padomes vadītāja Helēna Demakova atkāpusies no amata.

Tas notici nedēļu pēc skandāla par pasniedzēju seksuālo uzmākšanos studentēm.

Demakova norāda, ka atkāpjas no amata, jo viņai šis ir "emocionāli pārāk smags laiks".

Akadēmija ir saņēmusi jaunus iesniegumus no studentēm par pasniedzēju uzmākšanos. Lietu izmeklē policija.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti