Ziņas vieglajā valodā 15. aprīlī

Ziņas vieglajā valodā 15. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 15. aprīlī.
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Mūzikas akadēmijas rektors Guntars Prānis atkāpjas no amata

No amata atkāpies Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas rektors Guntars Prānis.

Pēc skandāla par atsevišķu pasniedzēju uzmākšanos studentēm Mūzikas akadēmijas padome aicināja Prāni atkāpties.

Prānis neatkāpās.

Tagad Prānis saka, ka, paliekot amatā, apgrūtinās akadēmijas darbu.

Pagaidām nav zināms, kad izsludinās konkursu uz rektora amatu.

 

Ārlietu ministra amatam virza diplomāti Baibu Braži

Ministru prezidente Evika Siliņa ("Jaunā Vienotība") ārlietu ministra amatam virza diplomāti Baibu Braži.

Braže ārlietu dienestā strādā jau vairāk nekā 30 gadu.

Saeima par Bražes apstiprināšanu amatā lems jau šonedēļ.

Koalīcija izteikusi atbalstu Bražei.

Braže pirms balsojuma Saeimā tiksies ar vairākām Saeimas frakcijām

 

Latvijā viesojas Eiropas Komisijas prezidente

Latvijā šodien viesojās Eiropas Komisijas (EK) prezidente Urzula fon der Leiena.

Tā bija Leienas priekšvēlēšanu vizīte pirms Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanām jūnijā.

Leiena par EK prezidenti kļuva pirms pieciem gadiem.

Šo amatu viņa vēlas saglabāt arī pēc EP vēlēšanām.

Leiena sevi ir pieteikusi kā "drošības kandidāti".

Viņa atbalsta Ukrainu un aicina palīdzēt tai karā pret Krieviju.

Leiena aicina nepieļaut Putinam draudzīgu politisko spēku panākumus EP vēlēšanās.

To viņa uzsvēra arī šodien Rīgā.

 

Krievija turpina uzbrukumus Ukrainai

Krievija turpina uzbrukumus Ukrainai.

Krievijas gaisa triecienā Harkivas apgabalā nogalināti divi cilvēki un trīs ievainoti.

Uzbrukumā arī cietušas vairākas ēkas, tostarp kāda skola.

Hersonas apgabalā Krievijas uzbrukumos ievainota 15 gadus veca meitene.

Krievija uzbruka arī citos apgabalos.

 

Domnīca: Krievijas karaspēks Ukrainā līdz 9. maijam grib ieņemt Časivjaru

ASV domnīca "Kara izpētes institūts" savā jaunākajā ziņojumā par situāciju frontē raksta, ka Krievijas karaspēks līdz 9. maijam grib ieņemt Časivjaru Doneckas apgabala rietumos.

Pilsēta ir pilnībā nopostīta.

Taču tās ieņemšana dotu Krievijai iespēju virzīties tālāk uz Kramatorsku un Slovjansku.

 

Vācijas kanclers tiksies ar Ķīnas prezidentu 

Vācijas kanclers Olafs Šolcs rīt tiksies ar Ķīnas prezidentu Sji Dzjiņpinu.

Šolcs aicinās Ķīnu nesniegt Krievijai militāru palīdzību.

Šolcs arī aicinās Ķīnu neļaut Krievijai apiet sankcijas un nepiegādāt ieročus agresorvalstij.

Ķīna ir viens no svarīgākajiem Krievijas sabiedrotajiem.

Ir aizdomas, ka Ķīna piegādā Krievijai preces, kas nepieciešamas karā.

 

Dienvidkorejā atcelta Maskavas Lielā teātra baletdejotāju uzstāšanās

Dienvidkorejā atcelta Maskavas Lielā teātra baletdejotāju uzstāšanās.

Krievija ar to nav apmierināta.

Dienvidkoreja atbalsta Maskavai noteiktās rietumvalstu sankcijas saistībā ar karu Ukrainā.

Dienvidkoreja ir pārtraukusi sakarus ar Krievijas organizācijām.

 

Laika ziņas 

Latvijā gaidāms mākoņains, brīžiem skaidrosies.

Dienā, sākot no dienvidiem, teritorijas lielākajā daļā lietus.

Naktī vietām bieza migla.

Lēns vējš 1–5 metri sekundē, Kurzemē austrumu vējš iegriezīsies no ziemeļiem 3–8 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī -1…3 grādi, dienā 5…10 grādi.

 

Rīgā mākoņains, naktī un no rīta brīžiem skaidrosies.

Vakarā lietus.

Lēns vējš 1–5 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 2…4 grādi, dienā 8…10 grādi.

 

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti