Pusdiena

"Latvijas dzelzceļa" mūsdienīgās tualetes slēgtas; apsaimniekošanu grib nodot pašvaldībām

Pusdiena

Pusdiena 20.04.2016

Rīgas dome veiks Dienvidu tilta ekspertīzi; eksperti pauž bažas par materiālu kvalitāti

Vasarā pārbaudīs Dienvidu tiltu; eksperti par materiālu kvalitāti brīdinājuši jau būvniecības laikā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem un 1 mēneša.

Rīgas domes Satiksmes departaments vasarā pasūtīs padziļinātu Dienvidu tilta un tam piegulošo konstrukciju ekspertīzi. Tā rīkoties Rīgu mudinājuši šopavasar uz tilta atbalsta sienām parādījušies baltie plankumi. 

Tikmēr būvniecības jomas eksperts atgādina, ka jau tilta celtniecības laikā pirms astoņiem gadiem Rīga brīdināta par neatbilstošas kvalitātes materiālu izvēli tilta atbalsta sienu būvniecībā. Toreiz ekspertu slēdzienus dome un būvnieks ignorējuši.

Arī tagad domē norāda, ka vēl pērn veiktajā inspekcijā nekādi bojājumi tiltā nav uzieti.  

Vairāk nekā 840 miljonus eiro izmaksājušais Dienvidu tilts ar visiem pievedceļiem pilnībā tika pabeigts pirms trim gadiem. Par pasaulē dārgāko tiltu dēvētā būve šogad rāda pirmos nopietnos bojājumus.

LTV raidījuma “4.studija” aprīļa sākumā ziņoja, ka uz Dienvidu tilta atbalsta bruģakmeņu sienām parādījušies balti, nezināmas izcelsmes plankumi, un būvniecības eksperte brīdināja, ka, iespējams, šie plankumi jeb pleķi var novest arī pie sienas ārējā slāņa bojājumiem.

Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante Latvijas Radio atzina, Satiksmes departaments jau pagājušā gada nogalē pasūtīja visu Dienvidu tilta ekspertīzi, kuras laikā apsekoja visu tiltu, arī atbalsta sienas. Toreiz tika konstatētas dažas nepilnības, bet tās netraucē satiksmi un tās var novērst ikdienas uzturēšanas darbu laikā, bet tad šos baltos pleķus nekonstatēja.

Pēc apskates speciālisti pieļauj, ka baltie plankumi uz tilta atbalsta sienām radušies laikapstākļu vai seguma kaisīšanai izmantotā sāls ietekmē.

Tikmēr Rīgas Tehniskās universitātes Inženiertehnisko būvju diagnostikas zinātniski pētnieciskās laboratorijas vadītājs docents Aigars Ūdris norāda, ka tilta atbalsta sienu izbūvē izvēlētie betona bloki pakļauti korozijai.

To, ka tādas kvalitātes materiāli tiltam nav piemēroti, Ūdra kolēģi no Būvmateriālu laboratorijas pēc izpētes Rīgai uzsvēruši jau tilta būvniecības gaitā. To bloku īpašības neatbilst konkrētajiem ekspluatācijas apstākļiem, skaidroja Ūdris.

Ja tie bloki atrastos citā vietā, citos apstākļos, tos varētu bez bažām izmantot, bet apstākļi, kādos šos blokus izmanto, rada nopietnas bažas par to ilgmūžību, atzina eksperts.

Pārbaužu rezultāti jau 2007.- 2008.gadā lika izdarīt visai skarbos secinājumus, būvinženieriem redzot šos rezultātus būtu stipri jāpadomā, vai šos blokus var pielietot šādiem nolūkiem,  atzina Ūdris.

Tikmēr Satiksmes departamentā skaidro, ka par tilta celtniecību atbildīgs bijis cits departaments, tādēļ par ekspertu bažām būvmateriālu izvēlē nekas nav zināms.

“Pirmo kārtu pasūtīja Pilsētas attīstības departaments, un Satiksmes departaments pārņēma uzturēšanā šo tiltu. Grūti komentēt, kāpēc tādi un ne savādāki bloki.. ,” sacīja Dimante.  

Rīgas dome norāda, ka pats tilts satiksmei arvien ir drošs.

Rīgas dome Dienvidu tilta celtniecībai ņēmusi kredītu, ko vismaz sākotnēji plānoja atmaksāt 20 gadu laikā. Šā gada budžets liecina, ka saistību segšanai par Dienvidu tiltu ieplānoti teju 54 miljoni eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti