Dienas ziņas

Ikšķilē atklāta piemiņas vieta "Lāčplēšiem"

Dienas ziņas

Balvu novadā paplašinās kūdras ražošana

Visi defekti uz autoceļiem jānovērš būvniekiem

Uz Valmieras šosejas novērš nelielus ceļa remonta defektus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Atjaunojot autoceļus, laiku pa laikam atsevišķos posmos būvnieks pats vai darbu pasūtītājs konstatē kādas nepilnības, kas jānovērš būvniekam. Šāda situācija pašlaik ir gan uz autoceļa Ventspils–Grobiņa, kur vienā posmā būvniekam jāklāj jauns asfalts, gan arī pie Valmieras, kur norit A3 autoceļa remonts.

Izplatītā informācija medijos, ka “Latvijas Valsts ceļi” uzdevuši būvniekiem atsevišķos posmos labot konstatētos defektus, ne vienmēr nozīmē, ka situācija ir ārkārtēja. Tā arī pie Valmieras būvniekam jauna asfalta virskārta atkārtoti jāieklāj vien dažos posmos, kas katrs arī ir vien dažus desmitus metrus garš.

Jau rudenī būvfirmas “Binders” speciālisti konstatēja, ka, apakšuzņēmējam SIA “Lemminkainen Latvija” ieklājot asfaltu, atsevišķas salaiduma vietas nav izdevušās līdzenas, par to arī informēja pasūtītāju “Latvijas Valsts ceļus”, un jau šajās dienās defekts tiks novērsts.

“Tie defekti radās vairāk, es teikšu, cilvēciskā faktora pēc, jo šeit ir gana sarežģīta situācija tieši pie asfaltbetona ieklāšanas.

Te ir gan joslu paplatinājumi, gan sašaurinājumi, gan krustojums, kur gana daudz ir roku darba,” sacīja SIA “Binders” projektu vadītājs Aldis Vigulis.

Nelīdzenos posmus apakšuzņēmējs labos par saviem līdzekļiem, kas ir neparedzēti izdevumi.  “Binders” projektu vadītājs piebilst, plānojot objekta būvniecību, tādi netiek paredzēti. Tas paaugstinātu cenu un samazinātos iespējas uzvarēt iepirkumu konkursos, tāpēc būvnieki jau paši veic arī savas kvalitātes kontroles un ir ieinteresēti ievērot noteiktās prasības.

“Jau esam izfrēzējuši, nevis gaidām, kad atbrauks “Latvijas Valsts ceļi” un termiņš būs jau galā, un pateiks, ka posms neatbilst,” norāda Vigulis.

Par konstatējām nepilnībām uz autoceļa A3 uzņēmumā “Latvijas Valsts ceļi” piebilst, iespējams, tās arī radušās, jo būvniecība notika rudenī, kad problēmas sagādā nepastāvīgie laika apstākļi. Bet par situāciju kopumā atzīst, bieži gan nākas konstatēt, ka grēko arī ceļu būvmateriālu ražotāji. Arī tādās situācijās būvniekam remontējamais posms ir jāpārbūvē, un tas noved pie tā, ka daļa būvnieku zaudējumus kompensē uz darbinieku apmācības vai kvalitatīvākas tehnikas iegādes rēķina.

“Daži pēc tādas pārbūvēšanas nolemj, ka uz valsts autoceļiem nav jēgas strādāt, labāk strādās kaut kur citur pie mazāk prasīgiem pasūtītājiem, daži investē personālā un tehnoloģijās un turpina strādāt,” norāda VAS “Latvijas Valsts ceļi” Būvniecības pārvaldes direktors Gints Alberiņš.

Ņemot vērā stingrās prasības tieši uz valsts autoceļiem, šobrīd esot aptuveni 15 būvuzņēmumi, kas ir gatavi tās ievērot un izpildīt.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti