Nepareizi noformulēti iesniegumi var izskatīties dažādi. Piemēram, ieskenēts parakstīts dokuments nav tas pats, kas elektroniski parakstīts.
Tāpēc tiesībsargs izveidojis īsu pamācību, kas atgādina par to, kādam jābūt iesniegumam.
Tiesībsarga biroja Komunikācijas nodaļas vadītāja Ruta Siliņa norādīja: "Mēs redzam pēc tā, kādi iesniegumi atnāk Tiesībsarga birojā. Cilvēki nezina, kā viņus rakstīt, un diemžēl ir tā, – ja iesniegums neatbilst likuma prasībai, formāli var šo iesniegumu arī nepieņemt (tā nav tiesībsarga prakse). Saturiski ir vislielākā problēma tajā, ka viņiem šķiet, ja es uzrakstīšu vēsturi, kā tas tur bija manai problēmai no aizlaikiem vai ieraksta daudz emociju, ka tas varētu palīdzēt iesniegumu izskatīšanā un labākai sapratnei. Mēs redzam, ka tā tas nav, gluži otrādi. Cilvēki beigās neuzraksta, ko viņi tieši vēlas. Vai viņi vēlas skaidrojumu, vai vēlas konkrētu rīcību, bet tieši kādu. Lai gan ir sapratīgā pieteicēja princips, tomēr, ja cilvēks norāda, ko tieši viņš vēlas, arī iestāde var daudz ātrāk un jēgpilnāk cilvēkam atbildēt un palīdzēt pēc būtības."
Tiesībsarga pamācībā aicina iesniegumu rakstīt pēc iespējas lietišķāk, koncentrējoties uz problēmu un vēlamo iestādes rīcību. Pamācība atrodama interneta vietnē "tiesībsargs.lv".