Dienas ziņas

Vides aktīvisti iebilst pret Liepājā plānoto riepu pārstrādi

Dienas ziņas

(Zīmju valodā). Dienas ziņas

Pacientus disciplinē robota zvans

Slimnīcas ar virtuālajiem asistentiem-robotiem plāno disciplinēt pacientus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Vairāki desmiti tūkstoši pacientu gadā netiek laikus pie ārsta, jo kāds cits pacients neierodas uz iepriekš pieteiktu vizīti. Un šādu neapmeklētu vizīšu skaits sasniedz pat 20%. Medicīnas iestādēm zaudējumi, pacientiem rindas uz pierakstu. Lai novērstu šādu situāciju, dažu slimnīcu darbinieki zvana un atgādina par vizīti, bet tas izmaksā dārgi, tāpēc tagad tiek domāts par robotu ieviešanu.

Robota zvana skaņa: "Labdien, šeit Maija – Rīgas 1. slimnīcas virtuālais asistents. Vēlos atgādināt par pierakstu – 8. februāris plkst. 9.15 pie zobārsta. Ja uz vizīti ierasties nevarēsiet, pēc skaņas signāla pasakiet vārdu "nebūšu"."

Maija, virtuālais asistents
Maija, virtuālais asistents

Šis ir robots, kas Rīgas 1. slimnīcā veic pacientu apzvanīšanu un sūta īsziņas. Tas darbojas jau vairākus gadus, un ļāvis samazināt neatnākušo pacientu skaitu līdz trīs procentiem. 

"Robotizētajām sistēmām nav cilvēciskā faktora, dara šo darbu 24/7 režīmā, un arī tas apjoms – robots var izsūtīt 8 līdz 10 īsziņas sekundē, cilvēks nekad tādu apjomu nespēs izdarīt, un, ja mēs sarēķinām, ka mums katru dienu tiek sniegti pakalpojumi aptuveni 1200–1500 cilvēkiem, tad, lai fiziski paņemtu telefonu, apzvanītu, rezultējās, ka to dara 9 cilvēki 8 stundu garumā, kas ir liels resurss," stāstīja Rīgas 1. slimnīcas Pakalpojumu attīstības nodaļas vadītājs Aleksejs Molčanovs.

Neierašanās uz pieteiktām vizītēm ir zaudējumi medicīnas iestādēm, bet būtiskākā problēma – kāds cits pacients neizmanto iespēju saņemt palīdzību ātrāk.

"Tie ir aptuveni 15 līdz 20 procenti par šiem pierakstiem, kuri reāli netiek apmeklēti. Teiksim, maksas pakalpojumi, mēs pēc statistiskas šobrīd redzam, viņi ir krietni labāk apmeklēti. Acīmredzot cilvēki ir motivētāki viņus apmeklēt," stāstīja Jēkabpils reģionālās slimnīcas valdes priekšsēdētājs Ervīns Keišs.

Slimnīcas reģistratūra
Slimnīcas reģistratūra

"Mūsu gadījumā tie ir 3 līdz 4 procenti, bet es uzreiz gribētu teikt, ka tas procents būtu lielāks, ja mēs aktīvi neatgādinātu pacientiem par pierakstu," norādīja Ziemeļkurzemes reģionālās slimnīcas valdes priekšsēdētājs Juris Lācis.

Neapmeklēto un nesniegto pakalpojumu skaits var sasniegt pat vairākus desmitus tūkstošu vietu gadā. Piemēram, Vidzemes slimnīcā tie aizvadītajā gadā ir bijuši 8000. Un tie ir būtiski finanšu zaudējumi.

"Ja mēs skatāmies tieši uz vizītēm, kopējā šo neatnākošo vizīšu summa varētu būt pāri par 150 tūkstošiem," atzina Vidzemes slimnīcas Ambulatorās daļas vadītāja Kristīne Tiltiņa.

Robotizēto sistēmu nepieciešamību kā nozīmīgu uzdevumu šogad apsver lielākā daļa medicīnas iestāžu, turklāt šim pakalpojumam ir iespējams apgūt Eiropas Savienības fondu naudu.

Kamēr citi medicīnas centri vēl izvērtē iespējas, kas veicamas digitalizācijas virzienā, Rīgas 1. slimnīca  sola tuvāko nedēļu laikā darbībā palaist virtuālo asistentu Maiju, kas spēs ne tikai pieņemt vai atcelt vizīšu pieteikumu, bet atbildēt arī uz citiem aktuāliem jautājumiem.

Rīgas 1. slimnīca
Rīgas 1. slimnīca

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti