Skolotāju biedrības veido alternatīvu pedagogu algu modeli

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) un Latvijas Izglītības vadītāju asociācija (LIVA) atbalsta alternatīvu pedagogu darba samaksas modeli, ko konsultācijās ar abām organizācijām izstrādājis Ikšķiles vidusskolas direktors Česlavs Batņa. Organizācijas vienojās veidot darba grupu, lai pilnveidotu alternatīvo modeli.

Organizācijas informēja, ka alternatīvais pedagogu darba samaksas modelis paredz visiem pedagogiem, neatkarīgi no skolēnu skaita skolā, 1150 eiro lielu atalgojumu par 40 stundu darba nedēļu. Līdz ar to tikšot mazināta nevienlīdzība starp dažādās izglītības iestādēs un pakāpēs strādājošajiem, piemēram, pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem salīdzinājumā ar vispārizglītojošo iestāžu pedagogiem.

Šajā modeļa versijā paredzēta arī 30% piemaksa pedagogiem, ko nosaka izglītības iestādes vadītājs pēc noteiktiem kritērijiem. LIZDA un LIVA rosina valstiskā līmenī izstrādāt vienotus piemaksas pamatkritērijus, ņemot vērā pedagogu darba kvalitāti, darba stāžu.

Sanāksmē trešdien, 10.februārī, organizācijas konceptuāli atbalstīja Batņa izstrādāto modeli un vienojās veidot darba grupu, lai pilnveidotu alternatīvo modeli un drīzumā to prezentētu Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM), nozarē strādājošajiem un sabiedrībai.

Darba grupā paredzēts vienoties par šādiem jautājumiem:

  • kā tiks sadalīts laiks mācību stundu gatavošanai dažādos mācību priekšmetos,
  • kā veidosies slodze pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem,
  • kāda būtu vēlamā proporciju sadale starp skolēnu skaitu un izglītības iestādes administrāciju un atbalsta personālu.

LIZDA un LIVA darba procesa gaitā plāno sadarboties arī ar Latvijas Pašvaldību savienību un Latvijas Lielo pilsētu asociāciju, kā arī aicinās iesaistīties IZM pārstāvjus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti