Sākas skrejriteņu sezona – jau fiksēti pirmie pārkāpumi un nelaimes gadījumi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Laikapstākļi kļūst arvien pateicīgāki izbraucieniem ar divu riteņu transportlīdzekļiem. Tas nozīmē, ka satiksmē biežāk piedalās arī elektroskrejriteņu vadītāji. Taču, kaut gan sezona tikko sākusies, kārtības sargi fiksējuši jau vairākus pārkāpumus, tajā skaitā braukšanu dzērumā.

Sākas skrejriteņu sezona – jau fiksēti pirmie pārkāpumi un nelaimes gadījumi
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Divas personas uz viena elektroskrejriteņa, nepiemērots pārvietošanās ātrums, neiedegtas transportlīdzekļa gaismas – šie ir biežākie pārkāpumi, kurus konstatē policija. “Tie mazākie ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi – ne tā trajektorija, kur braukt paredzēts. Bet trakāk, kad alkohola reibumā šis transportlīdzeklis vadīts,” norādīja Valsts policijas pārstāve Kristīne Boževniece.

Arī aizvadītajā nedēļas nogalē naktī policija Valmierā pieķēra vīrieti, kura izelpā alkometrs uzrādīja 2,99 promiles. “Vadīšanas stils apdraudēja gan sevi, gan arī apkārtējos cilvēkus tajā brīdī. (..) Un šis diemžēl, man tiešām jāsaka, diemžēl nav pirmais gadījums šogad,” sacīja Boževniece.

Pieaugušie esot iecienījuši šo pārvietošanās līdzekli izmantot, lai vēlās nakts vai agrās rīta stundās nokļūtu mājās no, piemēram, bāra apmeklējuma. Tikmēr skrejriteņu nomas uzņēmumā “Bolt” norādīja, ka ar bezatbildīgiem vadītājiem saskaras visa mikromobilitātes nozare.

Tādēļ ir iecere, kā risināt braukšanas reibumā problēmu. “Konkrētos laikos tests tiek aktivizēts. Mēs pārbaudām viņu uz reakciju – cilvēkam, piemēram, jāiziet pa labirintu vai jāuzspiež uz punktiņu. Ja viņš to testu neiziet, tad mēs liedzam braukt. Pagaidām mēs to uzstādām un testējam tajās valstīs, kur tas ir vissāpīgākais, kur lielāka tā megapole,” pastāstīja “Bolt” elektrisko skrejriteņu nomas vadītājs Latvijā Fēlikss Igaunis.

Līdz šim vairāki uzņēmumi, kuri sniedz šādus pakalpojumus, sadarbībā ar pašvaldībām ir ieviesuši automātisku ātruma ierobežojumu noteiktās zonās, piemērām, parkos. “Ar sensoru palīdzību mēs varam noteikt svaru. Ja regulāri redzam, ka klienta svars ir lielāks, tad mēs viņam ziņojam. Un, ja tas atkārtojas vairākkārt, tad mēs viņu bloķējam. Tas nozīmē, ka uz skrejriteņa pārvietojas vairāk nekā viens cilvēks,” pastāstīja “Bolt” pārstāvis. Minētie risinājumi vēl top.

Tikmēr skrejriteņu nomas uzņēmums “Charge” šobrīd pastiprināti uzmanību pievēršot skrejriteņu novietošanas jautājumiem. Proti, ja pārvietošanās līdzeklis novietots tā, ka tas traucē citiem, klientu informē par pārkāpumiem.

“Tas vairāk ir atkarīgs no paša transportlīdzekļa vadītāja, kurš ir apdomīgāks un varbūt saprot, cik viņš ir bīstams gājējiem, ja pārkāpj noteikumus,” sacīja Boževniece no Valsts policijas.

Elektroskrejriteņus drīkst vadīt no 14 gadu vecuma. Līdz pilngadības sasniegšanai tam ir nepieciešama velosipēda vadīšanas apliecība. Pērn reģistrēti gandrīz 300 negadījumi ar iesaistītiem skrejriteņien. Cietušas 199 personas un viena gājusi bojā. Lai arī ātrums – 15 kilometri stundā – šķiet neliels, drošības eksperti uzsver, ka tas ir pietiekoši, lai sadursmes gadījumā gūtu traumas.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti