Panorāma

Lidostā palielina ieceļotāju testēšanu

Panorāma

Iespējama Lietuvas valdības atkāpšanās

Rojā nogrimis zvejas kuģis

Rojas ostā nogrimis kuģis; ūdenī naftas produktu plankums

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Rojas ostā pirmdien, 13. decembrī, nogrima 17 metru garš zvejas kuģis, kas vēl vakar devās zvejā. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) notikuma vietā strādāja visu dienu, un kuģi izdevās pacelt no dzelmes.

ĪSUMĀ:

  • Šorīt Rojas ostā nogrima kuģis.
  • Tas ir viens no 7 zvejnieku saimniecības "Irbes" zvejas kuģiem.
  • Ostā pagaidām atturas no cēloņu minēšanas, jo kuģis nogrimis ļoti strauji.
  • Kuģi no ūdens plāno izcelt dienas laikā. Notikuma vietā strādā dienesti.
  • Uz ūdens redzams naftas produktu plankums; tā savākšanai izvietotas bonas.

Rojas ostā nogrimis kuģis; ūdenī naftas produktu plankums
00:00 / 02:47
Lejuplādēt

Rojas ostā nogrimušais kuģis bijis tipisks zvejas kuģis, kurš vēl iepriekšējā dienā veiksmīgi devies jūrā. Nelaimes gadījumā cietušo nav, jo nelaime notikusi pirmdien agri no rīta, kad kuģis atradies pietauvots piestātnē un uz tā cilvēki nav atradušies. Jūras spēku Krasta apsardzes dienestā informācija par nostrādājušu avārijas boju saņemta puspiecos no rīta, un pusstundu vēlāk VUGD ziņots par naftas produktu piesārņojumu.

"Ierodoties notikuma vietā, tika konstatēts, ka kanālā nogrimis 17 metrus garš un 4,5 metrus plats zvejniecības kuģis, un uz ūdens virsmas redzams naftas produktu plankums – iespējams, no kuģa degvielas bākas, – kas virzās uz jūras pusi. VUGD darbinieki kanālā izvietoja norobežojošās un absorbējošās bonas. Šobrīd notikuma vietā tiek izvietotas vēl papildu bonas visā kanāla platumā, lai naftas produkti nenokļūtu jūrā," pastāstīja VUGD Talsu daļas komandieris Juris Kondrovs.

Par notikušo informēts arī Valsts vides dienests.

Uzstādītas gan ierobežojošās, gan absorbējošās bonas. Ostā neoficiāli pauž, ka noplūduši no 20 līdz 50 litriem dīzeļdegvielas. Tas ir salīdzinoši maz. Kuģa bākas ietilpība ir ap 3000 litru. Glābšanas dienestā norādīja, ka nav pamata bažām par būtisku dabas piesārņojumu.

"Ļoti pozitīvi pagaidām iegrozās vēja virzieni, kā arī straume, lai šos naftas izplūdušos produktus sadzītu mums labvēlīgā vietā. Kur mēs viņus pēc tam varam savākt," teica VUGD Kurzemes reģiona brigādes Dienesta sektora operatīvais dežurants Gatis Bajinskis.

Ostas darbs nav apturēts – zvejas kuģi ir devušies jūrā un ostā veicamie darbi to ienākšanu atpakaļ ostā netraucēs. Savukārt kravas kuģu ienākšana pirmdien nav plānota. Kāpēc piestātnē pietauvotais kuģis nogrimis, pagaidām nav zināms, piebilda Rojas ostas pārvaldnieks Jānis Megnis.

"Objektīva pamata tam notikt nebija. Kuģis bija labā kārtībā, iepriekšējā dienā bija bijis jūrā, pēc tam šodien tam atkal bija jāiet. Tas notika pietiekami strauji, ka neviens to nepamanīja. Tehnisko iemeslu noskaidros, kad to izcels. Naftas noplūde ir norobežota. Varam teikt tikai labus vārdus par glābšanas dienestu," sacīja Megnis.

Pašlaik kuģis ir pārvietots uz remonta vietu. Vizuāli bojājumi kuģim neesot redzami.

Latvijas Radio noskaidroja, ka kuģis pieder zvejniecības saimniecībai "Irbes", taču uzņēmuma vadītājs notikušo komentēt nevēlējās.

Kā liecina informācija uzņēmuma mājaslapā, uzņēmuma īpašumā ir septiņi zvejas kuģi, kuri bāzējas Rojas ostā un zvejo reņģes un brētliņas. Zvejnieku saimniecība nodarbojas ar rūpniecisko zveju Rīgas jūras līča ūdeņos un dažādu zivju produktu izgatavošanu, ko pārdod gan Latvijā, gan eksportē uz vairāk nekā 20 valstīm.

Saskaņā ar "Firmas.lv" informāciju "Irbe" pērn bijis ceturtais lielākais zvejniecības nozares uzņēmums Latvijā. Tā apgrozījums pērn pieaudzis par 10%, sasniedzot 5 miljonus eiro, un "Irbei" aizvadītajā gadā izdevies arī gūt 161 000 eiro peļņu, pretstatā vairāk nekā 400 000 lieliem zaudējumiem iepriekšējos divos gados. Uzņēmums reģistrēts 1996. gadā, un tā darbinieku skaits pērn sasniedzis 119 cilvēkus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti