Rīgas tiltiem arī šogad būtisku uzlabojumu nebūs; pirmos darbus sola nākamgad

Rīgas domes Satiksmes departaments pēc ekspertu ieteikumiem Akmens tilta kolonnām apzināti dažviet ir noņēmis lielizmēra dekoratīvās plāksnes, daļā rīdzinieku radot aizdomas, ka tās ir atdalījušās un nokritušas uz ietvēm, apdraudot gājējus. Bažas par tilta drošību Rīga noraida, bet labošanas darbus sola nākamgad, kad Akmens tiltā mainīšot segumu.

Rīgas tiltiem arī šogad būtisku uzlabojumu nebūs; pirmos darbus sola nākamgadEdgars Kupčs

    Bažas par drošību uz Rīgas tiltiem pastiprinājās pirms pāris gadiem, kad margās un ietvju segumā atklājās būtiski defekti. Caurumus, pa kuriem varēja redzēt Daugavas ūdeni, Rīga aizdarīja, bet pie margām lika papildu barjeras. Solītie Vanšu tikta rekonstrukcijas darbi pērn rudenī tika pārcelti uz nezināmu laiku, jo budžetā naudu tam neatrada. Tagad rīdziniekus aizdomīgus dara arī Akmens tilts, kas savieno Vecrīgu un Pārdaugavu. Tur kolonnām pazudušas liela izmēra plāksnes, liekot pieļaut, ka tās nogāzušās uz ietves. Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante to noraida.

    "2019. gadā Akmens tiltam tika veikta speciālā inspekcija. Speciālajā inspekcijā inženieri atzina tiltu par drošu. Tilts ir drošs satiksmei, kopumā apmierinošā stāvoklī, taču nepieciešams veikt seguma atjaunošanu. Tātad brauktuves virskārta ir jānomaina, ko arī plānojam nākamajā gadā darīt. Tāpat atzinumā bija norādīts, ka jānovērš nelieli defekti, kas nekādā veidā neapdraud satiksmi. Tās bija apšuvuma plāksnes, kas savu laiku ir nokalpojušas. Un tas arī tika izdarīts," stāsta Dimante.

    Dimante informē, ka atsākts darbs pie Brasas pārvada sakārtošanas, arī Deglava pārvadu drīz tiek solīts sākt labot.

    "Plānojam nākamgad uzsākt nopietnu darbu pie Vanšu tilta projektēšanas un tad jau arī pārbūves. Tas būs viens apvienotais iepirkums, kurā viens būvnieks veiks gan projektēšanu, gan arī būvniecību," atklāj Dimante.

    Tikmēr organizācijas «Pilsēta cilvēkiem» līderis Māris Jonovs uzsver, ka ar tādiem tempiem Rīga netiek līdzi tiltu nolietojumam.

    "Tramvaju jau vienreiz noņēma no Brasas tilta. Ļoti iespējams, ka ņems vēl nost, jo labāki jau tie tilti nepaliek," norāda Jonovs, skaidrojot, ka vairāku tiltu pārbvūve ir iestrēgusi.

    Un problēmas jau rādot arī par zelta tiltu dēvētais Dienvidu tilts, ko uzcēla pirms septiņiem gadiem.

    "Ejot kājām vai braucot ar velosipēdu, var vairāk redzēt tos defektus. Ar mašīnu braucot, varbūt to mazāk jūt, bet faktiski Dienvidu tiltam vai estakādei jau tuvojas vai nokavēts laiks, kad būtu jāsāk remonts. Mēs vēl neesam samaksājuši par būvniecību, bet jau nejaudājam to tiltu uzturēt," uzsver Jonovs, aicinot taupīgāk projektēt un nebūvēt megabūves, kuras nespējam uzturēt.

    Saprotot tiltu nozīmīgumu rīdzinieku ikdienā, pirms gaidāmajām Rīgas domes vēlēšanām to atjaunošanu sola arī politiķi, tajā skaitā tie, kas Rīgu vadījuši daudzus pēdējos gadus.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti