Rīgā šogad plāno jaunas pagaidu velojoslas un vairāku ielu remontu

Rīgas ielu pārbūvei šogad atvēlēs 11,5 miljonus eiro, pusmiljons eiro paredzēts pagaidu velojoslu izbūvei, iecerēts atjaunot A.Deglava pārvadu, pārbūvēt Brasas dzelzceļa pārvadu, atjaunot Ģertrūdes ielas segumu, Turgeņeva un Dandāles ielu, kā arī remontēt un labiekārtot citas ielas un ceļu pārvadus.

Pirmdien, 22. februārī, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja apstiprināja Satiksmes departamenta plānu programmas “Mērķdotācija pašvaldības autoceļiem un ielām” līdzekļu izlietojumam, informēja dome.

Paredzēts novirzīt 500 000 eiro pagaidu velojoslu izveidei “Covid-19” laikā.

Pagaidu joslas plānotas Dzirciema, Pulkveža Brieža, Duntes ielā, arī Raņka dambī un citur,  informēja Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (“Jaunā Vienotība”).

Programmas līdzekļu atlikums uz šā gada 1. janvāri bija 12,4 miljoni eiro, kurus plānots izlietot iepriekšējos periodos uzsākto projektu finansēšanai, bet neizlietotos līdzekļus novirzīt šā gada plānoto objektu finansēšanai.

No programmas kopējā līdzekļu atlikuma 7,4 miljonus eiro plānots izlietot iepriekš uzsākto projektu pabeigšanai.  

Šajā būvniecības sezonā plāno pabeigt A. Deglava pārvada atjaunošanu, kā arī pabeigt A. Čaka ielas un Bruņinieku ielas seguma atjaunošanu un labiekārtošanu.

Tāpat šogad ir plānots uzsākt darbus satiksmes pārvada atjaunošanai pār Kārļa Ulmaņa gatvi, veikt Ģertrūdes ielas seguma atjaunošanu un labiekārtošanu, kā arī Turgeņeva un Dandāles ielu atjaunošanu.

Iecerēta arī ietvju izbūve Malienas ielā, Vienības gatvē (posmā no Ventas ielas līdz Rīgas robežai), kā arī veloceļa izbūve maršrutā “Centrs-Ziepniekkalns”, informēja  domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs.

Plānoti līdzekļi arī Sporta ielas seguma atjaunošanai, Krasta ielas seguma atjaunošanai no Jēzusbaznīcas ielas līdz Salu tiltam, ietves izbūvei Atpūtas ielā no mājas Nr.6 līdz mājai Nr.22, ietves izbūvei  un labiekārtošanai Ilūkstes ielā  Nr.103 un Lubānas rotācijas apļa pārbūvei.

Savukārt atlikušos piecus miljonus eiro plānots novirzīt jaunu objektu finansēšanai.

Šā gada programmas līdzekļu izlietojuma plāns paredz “Mērķdotāciju pašvaldību autoceļiem (ielām)” 53,8 miljonu eiro apmērā. Savukārt no valsts autoceļu fonda Rīgai tiks piešķirti 21,4466% no kopējā finansējuma, tādējādi, galvaspilsētai paredzētais finansējums 2021. gadā ir 11,5 miljoni eiro. Kopā ar iepriekšējos periodos neizlietotajiem līdzekļiem piecu miljonu eiro apmērā, finansējums 2021. gadā īstenojamajām aktivitātēm ir 16,5 miljoni eiro.

2021. gada programmas izlietojuma plānā ir paredzēts novirzīt 11,5 miljonus eiro ielu uzturēšanai, pārbūvei, izbūvei un seguma atjaunošanai. Šā gada plānos ir satiksmes pārvada pār dzelzceļu pie Brasas stacijas pārbūve, Ģertrūdes ielas seguma atjaunošana, Dandāles ielas rekonstrukcija, Vienības gatvē posmā no Ventas ielas līdz Rīgas robežai ietves izbūve, Malienas ielas posmā no Šmerļa ielas līdz autobusa pieturai "Pansionāts" ietves izbūve, gājēju pāreju ar papildus apgaismojumu būvniecība, luksoforu izbūve Mūkusalas ielā pie rotācijas apļa, Ielejas ielas un Asnu ielas posma no Dzintaru ielas līdz Ielejas ielai pārbūve, kā arī labiekārtojuma elementu izbūve A. Čaka ielā un ielās, kur veikta seguma atjaunošana.

A. Čaka ielā plānots izvietot 133 velostatīvus, deviņus soliņus, deviņas atkritumu urnas, 62 puķu kastes un iestādīt 26 kokus. Tāpat izvietot soliņus, urnas, puķu kastes un velostatīvus plānots arī K. Valdemāra, Brīvības un Elizabetes ielā.

Tostarp 1,7 miljonus eiro plānots novirzīt ceļu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu, pārbūvei un izbūvei, bet projektēšanai un izdevumiem būvdarbu organizēšanai  plānoti 3,3 miljoni eiro.

Reinbahs kliedēja bažas par to, ka netiks īstenoti vairāki iepriekš plānotie infrastruktūras objekti, piemēram, veloceļa izbūve “Centrs–Ziepniekkalns” un Turgeņeva ielas seguma atjaunošana ar veloceļa izbūvi.

“Šos objektus mēs virzīsim uz aizņēmumu, par tiem tiks balsots Rīgas domes budžeta grozījumos, tie vienkārši ir izņemti no mērķdotācijas. Situācija ir tāda, ka pilsētas ielas prasa vairāk naudas uzturēšanai nekā citus gadus. Šī ziemas sezona nav no vieglākajām, ir ļoti daudz sniega, un līdzekļi ir pārtērēti par trim miljoniem vairāk nekā pērn, tāpēc ir nepieciešams papildu finansējums – gan bedrīšu remontiem, gan Spodrības mēnesim un citiem darbiem,” skaidroja Reinbahs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt