Rīgā līdz gada beigām plāno pabeigt Austrumu maģistrāles būvniecību

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Līdz šī gada beigām Rīgā plānots pabeigt Austrumu maģistrāles būvniecību, ko sāka 2021. gada maijā, informēja Rīgas dome.

Austrumu maģistrāles izbūve turpinās arī ziemas periodā, proti, netiek ievērots tehnoloģiskais pārtraukums. Šobrīd norit darbs gan pie projekta pirmās, gan otrās kārtas būvniecības, būvējot Rīgas vēsturiskā centra apvedceļu un pieslēgumu ostas teritorijām.

Austrumu maģistrāles būvniecību sāka 2021. gada maijā, un to plānots pabeigt līdz šī gada beigām. 
Maģistrāle autovadītājiem nodrošinās ātru nokļūšanu Purvciema, Pļavnieku, Dārzciema un Teikas apkaimēs, neiebraucot pilsētas vēsturiskajā centrā, norādīja domē. Tāpat kravas transportam ceļš uz ostu vairs nebūs jāmēro pa Daugavas krastmalu. Izbūvētais maģistrāles posms no Piedrujas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei būs 2,8 kilometru garš.

Austrumu maģistrālē ziemas periodā ir veikta laidumu betonēšana Dzelzavas un Ieriķu ielas pārvadam, atbalstsienu izbūve un karnīžu betonēšana, izbūvēta kanalizācija un citi inženiertīkli. Paralēli ir veikta urbpāļu izbūve trokšņu sienām un sākta to uzstādīšana. 

Paredzēts, ka pavasarī, kad iestāsies labvēlīgi laikapstākļi, uzsāks ceļu daļas darbus – apmaļu izbūvi un asfaltēšanu, pārvadiem ieklās hidroizolāciju, ierīkos elektrisko un vājstrāvas tīklu, kā arī veiks teritorijas labiekārtošanu.

Būvniecību veic piegādātāju apvienība "ACB, Tilts", kuru veido ceļu būvniecības sabiedrība AS "A.C.B." un tiltu būvniecības sabiedrība SIA "Tilts".

Austrumu maģistrāles 1. kārtu īsteno Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansēta projekta "Austrumu maģistrāles posma "Ieriķu–Vietalvas iela" 1. kārta: posms no Ūnijas ielas līdz Staiceles ielai" ietvaros. Līguma summa ir 40,8 miljoni eiro, no kuriem 23 miljoni eiro ir Kohēzijas fonda finansējums, 0,8 miljoni eiro valsts budžeta dotācija un atlikušo summu 17 miljonu eiro apmērā sedz Rīgas pašvaldība.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks satiksmes infrastruktūras un attīstības jautājumos Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība") norādīja: "Austrumu maģistrāle būs ieguvums visiem – kā tiem rīdziniekiem, kuri vienmēr vēlējušies, lai pilsētas centrā būtu mazāk automašīnu, tā tiem autovadītājiem, kuriem līdz šim nav bijis citu iespēju nokļūt Daugavas labā krasta apkaimēs, kā vien caurbraucot Rīgas vēsturisko centru. Šis ir ne tikai viens no lielākajiem satiksmes infrastruktūras projektiem, kas Rīgā jebkad īstenots, bet arī nozīmīgas un mērķtiecīgi ieguldītas Eiropas Savienības fondu līdzekļu investīcijas vairāku desmitu miljonu apmērā. Gada nogalē, kad būvdarbi tiks pabeigti, iegūsim no caurbraucošiem auto, tajā skaitā no kravas transporta, atslogotu pilsētas centru un mazāk sastrēgumus, kas ļaus arī mazināt gaisa piesārņojumu pilsētā."

KONTEKSTS:

Austrumu maģistrāles izbūve nodrošinās Rīgas centra apbraukšanas iespējas un no kravas transporta atslogos Rīgas vēsturisko centru un Purvciema apkaimi (Dzelzavas iela, Gustava Zemgala gatve, Ieriķu iela).

Sākotnēji satiksmes infrastruktūras projekta būvniecību bija plānots pabeigt līdz 2023. gada jūnijam.

Rīgā šogad jāīsteno desmitiem projektu, kas saistīti ar ielu infrastruktūras atjaunošanu un pārbūvi, citādi nevarēs iegūt Eiropas līdzfinansējumu. Līdz ar to satiksmes ierobežojumi pilsētā gaidāmi visu gadu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti