Panorāma

Mācību uzņēmumi -- pakāpiens uz pelnošu biznesu

Panorāma

Vai sezonas laukstrādnieki maksā nodokļus?

Rēķinu maksātājus "izstumj" no banku filiālēm

Rēķinu maksātājus “izstumj” no banku filiālēm

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Lielākās Latvijas komercbankas turpina sadārdzināt skaidrā naudā un ar pārskaitījumu veiktus darījumus banku filiālēs, lai stimulētu cilvēkus komunālos un citus regulāros maksājumus veikt ar bankomātu, internetbanku vai telefonbanku starpniecību. Vecāka gadagājuma klientiem, kuriem nākas grūti apgūt bankas pakalpojumu virtuālā vidē, atliek meklēt palīdzību pie zinošākiem paziņām vai arī maksāt komisijas naudu, kas var pārsniegt maksājamā rēķina apjomu.

Izmantot banku filiāli un kontu operatoru kā starpniekus maksājumiem par elektrību, gāzi, īri un citiem sadzīves pakalpojumiem šovasar ir kļuvis ievērojami dārgāk bankās ar lielāko filiāļu tīklu. Skaidras naudas iemaksa prasa no pusotra līdz diviem latiem, pārskaitījums izmaksā piecdesmit līdz astoņdesmit santīmu vai pat latu. Līdz ar to ik mēnesi par iespēju samaksāt rēķinus bankā nākas atstāt summas, kas nešķiet mazas, īpaši pensionāriem.

Banku pārstāvji skaidro, ka šāda cenu politika ir apzināta, lai stimulētu attālināto norēķinu iespējas, kas ir par velti vai arī nepārsniedz 30 santīmus par darījumu

„Tikai pieci no 1000 maksājumiem notiek filiālēs. Šie pakalpojumi ir dārgi un bankai rada zaudējumus arī ar no klienta viedokļa augstām komisijas maksām,” saka „Swedbank” pārstāvis Ivars Svilāns.

Bankās arī skaidro, ka pabeigtas vairākus gadus īstenotās programmas, kas nodrošina alternatīvas iespējas norēķiniem – naudu var iemaksāt bankomātos, bet pārskaitījumu veikt internetā vai pa telefonu. līdz ar to nav pamata sūdzēties, ka kāds spiests pārmaksāt par bankas pakalpojumiem.

„Katra filiāle ir aprīkota ar interneta termināli, un mēs aicinām klientus, kam mājās nav datora vai interneta, izmantot šo aparātu, kas ir pieejams filiālēs,” skaidro Agnese Strazda no SEB bankas.

Tiesa, atsevišķi finanšu pakalpojumu sniedzēji arvien cenšas ieaicināt savās filiālēs seniorus un neuzskata, ka tādējādi nodarbotos ar labdarību, lai arī maksa par šiem pakalpojumiem ir ievērojami mazāka nekā lielajiem kolēģiem, tā sedzot pašizmaksu.

„Mēs tos veicam par pašizmaksu, taču kompensējam ar citiem pakalpojumiem, jo nodrošinām klientu plūsmu,” klāsta “Norvik” bankas pārstāve Valda Ķipāne.

Protams šādi pakalpojumi pieejami galvenokārt lielo pilsētu iedzīvotājiem. Pārējiem atliek vai nu beidzot apgūt virtuālos banku pakalpojumus vai arī maksāt arvien lielākas komisijas par iespēju kādam samaksāt naudu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti