Pilotprojektā 15 skolās testēja digitālu atbalsta rīku audzināšanas darbā “EMU:Skola”. Tajā notika skolēnu, vecāku un skolotāju elektroniska anketēšana.
Secināts, ka pandēmijas laikā sabalansēts mācību režīms ir tikai pusei skolēnu, bet teju trešdaļa izjūt pārslodzi. Tie visbiežāk ir skolēni ar labām sekmēm, tāpēc bieži vien viņu pārslogotība paliek nemanīta.
“Stereotipiski audzinātāji vai skolas, arī mēs kā sabiedrība esam pieraduši domāt, ka kaut kāda mēra grūtības ir pārsvarā tiem bērniem un jauniešiem, kas nāk no sociāla riska ģimenēm vai tiem, kuriem uzvedība nav pati labākā.
Taču patiesībā uzmanība netiek pievērsta tiem bērniem, kas ļoti daudz pūļu velta, lai sasniegtu labus rezultātus.
Arī tie bērni, kas neietilpst ne vienā, ne otrā kategorijā. Centrālā lieta parādīt un ieraudzīt, kā jūtas katrs bērns, ne tikai tie, kas izceļas vienā vai citādā veidā,” norādīja fonda “Plecs” valdes loceklis Georgs Rubenis.