Dienas ziņas

Lubānas pansionāts tomēr tiek slēgts

Dienas ziņas

ASV demokrāti pastiprina spiedienu pret Trampu

Plaisas uz šosejas novēros līdz pavasarim

Plaisas nesen atjaunotajā Siguldas šosejā novēros līdz pavasarim

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Tikai pavasarī būs skaidrs, cik apjomīgas ir plaisas, kas izveidojušās uz Siguldas šosejas jaunā asfalta seguma aiz Vangažiem. Lai gan šai kārtai virsū tiks segts jauns asfalts, plaisas tajā būt nedrīkst. Autovadītāji jau uzdod jautājumus par darbu kvalitāti, bet darbu veicējs – uzņēmums “Binders” – skaidro, ka zem ceļa esošais kūdras slānis nav norakts un purvs ceļa kvalitāti ietekmēs arī turpmāk.

Kā pa vilnīšiem, līdzeni noteikti nav – tāda sajūta pārņem, braucot pa šovasar remontētajiem ceļa 14 kilometriem aiz Vangažiem virzienā uz Sēnīti. Ceļa būve gan nav beigusies, pavasarī lies virsū jaunu asfalta kārtu. Tagad dažos posmos parādījušās arī plaisas. Un tas autovadītājiem, kuri ir aktīvi arī sociālajos tīklos, jau liek apšaubīt veikto remontdarbu kvalitāti.

Darbu pasūtītājs – valsts AS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) – norāda, ka plaisām te nebija jābūt. “Līdz tam brīdim, kad tiks ieklāta asfalta virskārta, plaisām ir jābūt likvidētām. Plaisām nav jābūt arī apakškārtā, un patlaban galvenais ir noskaidrot iemeslu, kāpēc tās radušās. Un iemesls var būt gan pielietotie materiāli, gan izmantotās tehnoloģijas, gan ģeoloģiskās īpašības, kas ir šajā vietā,” saka LVC pārstāve Anna Kononova.

Plaisas aizpildītas ar bitumena mastiku, kas neļauj ūdenim sūkties dziļāk konstrukcijā.

No gaisa redzams, ka abās pusēs ceļam ir purvs. Un ūdens grāvjos nepazūd. Tieši to kā galveno plaisu izraisītāju min darbu veicēji – uzņēmums “Binders”.

Ceļu būvnieks norāda, ka plaisu iemesls ir nevis uzklātais segums, bet blakus esošais purvs.

Arī zem asfalta atrodas kūdras slānis, un tas nav norakts. “Notikusi tikai ceļa virsējās kārtas maiņa. Vecais asfalts sajaukts ar citiem komponentiem un klāts vēlreiz. Šeit ir kūdra, nekas nav mainīts. Kur mēs redzam šo sarkano līniju, līdz tai ir nomainīta asfaltbetona sega un izbūvēts asfaltbetona slānis. Tātad vecais asfalts ar betona šķembām un pievienots cements. Pa vidu ir sarkanais ģeotekstils. Ne smiltis, ne grunts netika mainīta, tikai sānu nogāzes,” saka SIA “Binders” projektu vadītājs Aldis Vigulis.

Projektētājs uzskatīja, ka kūdra slāņos ir pietiekami sablīvējusies. Tagad skaidrs, ka jāveic urbumi un, iespējams, jāveic izmaiņas projektā. “Pavasarī būs iespējas veikt urbumus un testus. Un tikai tad, kad sapratīsim, kā šīs plaisas rodas, būs iespēja izvēlēties pareizās metodes, kā uz ilgu laiku un labi šīs plaisas likvidēt,” norāda Kononova.

Pašlaik notiek monitorings un tiek sekots līdzi tam, kā plaisas mainīsies – vai tās kļūs lielākas un garākas. Bet darbi šajā ceļa posmā atsākties pavasarī.

“Tur, kur ir palikušas apakškārtas, tur ir vilnīši, bet, uzklājot virskārtu, tas tiks novērsts,” sola Vigulis.

Pavasarī lies asfalta virskārtu, notiks apdares darbi, uzstādīs barjeras un izbūvēs Sēnītes rotācijas apli.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti