Pēcpusdiena

"Saskaņa" piekrīt turpināt darbu Rīgas domes koalīcijā

Pēcpusdiena

Atklās Psihoemocionālā atbalsta centru

Izstrādājot regulējumu elektriskajiem skrejriteņiem, prioritāte būs drošības jautājumi

Pēdējās dienās bojā gājuši divi elektorskūteru vadītāji; plāno papildu regulējumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Pēdējo dienu laikā bojā gājuši divi elektorskūteru vadītāji. Tikmēr Satiksmes ministrijā plāno elektrisko skrejriteņu jeb elektroskūteru regulējumu ceļu satiksmē, par prioritāti nosakot drošības jautājumus.

Divi traģiski negadījumi

Viena nelaime notikusi uz dzelzceļa pārbrauktuves.

Bet otrais negadījums notika trešdien, 13. novembrī, ap plkst.14 uz autoceļa Ventspils-Kuldīga-Saldus, negadījumā iesaistīta automašīna "Fiat", kuru vadīja 1972. gadā dzimis vīrietis, kā arī elektroskūteris, ko vadījis 1980. gadā dzimis vīrietis. Sadursmes rezultātā no gūtajām traumām mira elektroskūtera vadītājs.

Policijā par notikušo ir sākts kriminālprocess un tiek skaidroti precīzi negadījuma apstākļi.

Kopumā šogad līdz 13. novembrim notikuši 53 negadījumi ar elektroskūteriem, tostarp tajos cieta 35 cilvēki un vēl divi gāja bojā. Pērn šādu negadījumu un cietušo skaits bija krietni mazāks, intervijā Latvijas Radio raidījumā “Pēcpusdiena” pastāstīja Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Problēmu saskata regulējumā

Šobrīd elektroskūteri rada virkni problēmu ceļu satiksmes drošībai.

Policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks pulkvedis Normunds Krapsis
00:00 / 01:01
Lejuplādēt

Policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks pulkvedis Normunds Krapsis uzskata, ka pašlaik lielākā problēma ir regulējums: “Īsti nav skaidrs, kas ir elektroskūteris, kādi ir tie kritēriji, prasības, kur ar to var pārvietoties. Kamēr šis regulējums nav sakārtots, diemžēl negadījumi notiek. Ir jau divi bojāgājušie šajās dienās. Bojā gāja satiksmes dalībnieki, kuri izmantoja pārvietošanās laikā elektrisko skrejriteni.

Situācija ir gana nopietna un varētu teikt, atsevišķās situācijās bīstama.

Tāpēc es gribētu, lai vairāk ieklausās profesionāļos, tajos cilvēkos, kas ikdienā saskaras ar šīm problēmām, tieši pildot savus darba pienākumus. Es saprotu, ka ir viedokļu dažādība un ir dažādas sabiedrības grupas, kurām šobrīd ir gana ērti pārvietoties, bet nedrīkst būt situācija, ka ir haoss, un laikam lielākajai sabiedrības daļai ir diezgan būtiskas neērtības un apdraudējums ikdienā, vienkārši ejot pa ietvi.”

Plāno jaunus noteikumus

Par nepieciešamību stingrāk regulēt elektroskūteru izmantošanu ceturtdien, 14.novembrī, sprieda Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcas sēdē.

Jaunajā regulējumā būtiskākie jautājumi varētu būt braucēju vecums, maksimālais ātrums un braukšanas vietas, “Pēcpusdienā” pastāstīja Satiksmes ministrijas autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

Jaunais regulējums varētu attiekties tikai uz elektriskajiem skrejriteņiem, bet ne pašbalansa vai citiem līdzīgiem rīkiem, kuru izmantošanai vajadzīgas diezgan labas iemaņas. Elektroskūterus varētu ļaut lietot no 14 gadu vecuma.

Maksimālais braukšanas ātrums varētu būt 25 kilometri stundā (km/h). Ar tiem varētu ļaut pārvietoties pa velojoslām un/vai pa ietvēm, bet netraucējot gājēju satiksmi.

Ekspertu bažas gan ir par tiem rīkiem, kuri konstruēti, lai sasniegtu ātrumu 30-40 km/h. Tie savukārt varētu atrasties uz braucamas daļas, ja braucējs ir ar attiecīgo ekipējumu un braukšanas apliecību.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti