Pārvadātāji bažīgi par valsts ieceri likvidēt deviņas autoostas

Valdības darba kārtībā nonākuši Satiksmes ministrijas izstrādātie Autoostu noteikumi. Tie tapuši ilgi un ar pasažieru pārvadātāju iesaisti, tomēr apmierināta ar jauno normatīvu ir tikai pati Satiksmes ministrija. Plāns paredz autoostas sadalīt kategorijās, nosakot obligāti sniedzamos pakalpojumus. Turklāt autoostu darbību finansēs valsts. Taču daļu līdz ar jauno kārtību nāktos slēgt, pasažieriem atvēlot vien pieturvietas.

Pārvadātāji bažīgi par valsts ieceri likvidēt deviņas autoostasEdgars Kupčs

Pie autoostu sistēmas pilnveides ierēdniecība ķērās jau pirms vairākiem gadiem. Valsts iejaukšanās bija nepieciešama, jo autoostas pieder dažādiem saimniekiem, tostarp pašvaldībām vai pašiem pārvadātājiem, kas par katra autobusa pieturēšanu esot prasījuši, nozares ieskatā, pārāk lielas summas. Tādējādi sadārdzinās pašu pārvadātāju izmaksas un līdz ar to arī biļešu cena pasažieriem.

Jaunā kārtība paredz, ka autoostu darbu finansēs valsts. Pasažieru pārvadātāju asociācija tam gan īsti nepiekrīt. Asociācijas vadītājs Ivo Ošenieks uzskata, ka autoostu izmaksas vajadzētu segt pasažieriem, kas izmanto to pakalpojumus. "Nu nav īsti pareizi, ka tas slogs tiek uzlikts visiem nodokļu maksātājiem," norāda Ošnieks.

Asociācijā piekrīt, ka autoostas ir jāsadala kategorijās pēc sniedzamajiem pakalpojumiem. "Šodien jau noteikti ir autoostas, kur faktiski nekādi pakalpojumi netiek sniegti, kā ir tikai šis perons. Bet saucas autoosta," uzsver Ošnieks.

Tieši sadalīšana kategorijās nepatīk Ventspilij. Tur autoostas saimnieks ir pašvaldības uzņēmums "Ventspils reiss". Tā vadība jau izrēķinājusi, ka pēc jaunajiem valdības noteikumiem daļa autoostu būs jāslēdz. Kompānijas vadītājs Arturs Lieģis pirms paredzētās apspriedes Pašvaldību savienībā gan ir nerunīgs. Viņš norāda, ka sagatavos priekšlikumus un cīnīsies par tiem.

Ventspils pārvadātājs un vienlaikus arī autoostas īpašnieks stingrāku viedokli paudis sociālajos tīklos. Tur uzsvērts, ka Satiksmes ministrijas jaunie noteikumi Latvijā liks slēgt deviņas autoostas.

"Līdz ar to liels skaits pasažieru sabiedrisko transportu sagaidīs vai izkāps no tā vienkārši pieturvietās. Tur vairs nebūs uzgaidāmās zāles, kases, sanitārā mezgla un citu pakalpojumu, kas varētu būt nozīmīgi un noderīgi. Arī "Ventspils autoosta" ir starp šīm deviņām. Uzskatām, ka "Ventspils autoosta" ir svarīga daudziem simtiem pasažieru, kuri ikdienā iebrauc Ventspilī vai izbrauc. Cītīgi strādājam, lai sagatavotu pamatojumu mūsu uzskatam, ka pasažieriem autoostas ir nepieciešamas."

Gan nozares asociācija, gan pati valdības noteikumu autore Satiksmes ministrija pirms plašākām diskusijām ir nerunīgas. Ministrijas pārstāvis Aivis Vincevs vien skaidro, ka līdz šim par tiesību akta projektu ir saņemti iebildumi no Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas, Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas un uzņēmuma "Rīgas starptautiskā autoosta". Domstarpības esot izdiskutētas jau pirms diviem mēnešiem. Par valsts sekretāru apspriešanai nodotajiem noteikumiem Satiksmes ministrija vēl neesot saņēmusi nevienu priekšlikumu vai pretenziju no Ventspils autoostas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt