Panorāma

Uzņēmumi: nekas neliecināja par problēmām

Panorāma

PMLP rindu dēļ pagarina darba laiku

Parakstīts līgums par Ķekavas apvedceļa izbūvi

Paraksta līgumu par Ķekavas apvedceļa izbūvi trīs gados

Noslēgts līgums par Ķekavas apvedceļa izbūvi, kas būs Baltijas valstīs pirmais vērienīgais publiskās un privātās partnerības projekts ceļu būvniecībā. Paredzams, ka pēc trīs gadiem Bauskas virzienā vedīs četru joslu maģistrāle.

Ķekavas apvedceļš pēc izbūves būs jaunais autoceļa Rīga–Bauska–Lietuvas robeža posms, kas būs daļa no starptautiskā autoceļa “Via Baltica”, nodrošinot tiešāko un ātrāko savienojumu ar Lietuvu un citām Eiropas valstīm. Šobrīd Bauskas šosejas posms Rīga–Ķekava ir viens no noslogotākajiem ceļiem Latvijā, satiksmes intensitātei sasniedzot vidēji ap 17 000 automašīnām diennaktī.

Jaunā apvedceļa izbūvei tiek piesaistīts finansējums no Eiropas Investīciju bankas un Ziemeļu Investīciju bankas.

“Ceļš ies apkārt Ķekavai un nodrošinās, ka visa satiksme apbrauc Ķekavu apkārt,” norādīja AS “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

Apvedceļa projektēšanā un būvniecībā privātais partneris ieguldīs vairāk nekā 250 miljonus eiro. Bet brīdī, kad būvniecība pilnā apmērā tiks pabeigta un apvedceļš kļūs pieejams satiksmei,

valsts ar privāto partneri 20 gadu laikā pakāpeniski norēķināsies par paveikto.

“Minētais ceļš ir svarīgs starptautisks koridors un stratēģiski nozīmīgs ceļš, jo īpaši Baltijas valstīm. Ķekavas apvedceļa projekts var kalpot par stimulu citiem lielākiem infrastruktūras projektiem reģionā,” sacīja Ziemeļu Investīciju bankas prezidents Andrē Kūsveks.

Ceļa projektēšana jau notiek, un šī gada beigās plānots uzsākt būvdarbus.

Publiskās privātās partnerības iepirkums tika uzsākts 2018. gada decembrī, un saņemti pieci piedāvājumi, bet sākotnējo piedāvājumu iesniedza divi pretendenti, kuri pēc sarunām sagatavoja galīgos piedāvājumus. Kritērijs ar lielāko īpatsvaru, pēc kura tika vērtēti iesniegtie piedāvājumi, bija cena. Tas veidoja 80% no novērtējuma īpatsvara, bet 20% veidoja atbilstība dažādiem papildu kritērijiem, informēja "Latvijas Valsts ceļi".

No diviem pretendentiem kā saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums ar zemāko cenu izvēlēts "Kekava ABT". Šo personu apvienību ar 80% kontrolē Luksemburgā reģistrēts investīciju fonds "TIIC 2 (SCA) SICAR", ko pārvalda infrastruktūras uzņēmums "TIIC", kas specializējies liela mēroga transporta un sabiedriskās infrastruktūras projektos Eiropā un citviet pasaulē. Pa 10% no ieguldījumiem personu apvienībā ir AS "A.C.B." un SIA "Binders". 

Pašlaik Bauskas šoseja ir vienīgais ceļš, kas iebraukšanai un izbraukšanai no Rīgas ir ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt