Pusdiena

Pusdiena 21.03.2018

Pusdiena

Pansionātā "Rauda" aizvien ir problēmas, tomēr situācija uzlabojas

Par spīti kavējumiem, Dienvidu tilta savienojumu ar Jelgavas šoseju sola jau 2020. gadā

Par spīti kavējumiem Dienvidu tilta savienojumu ar Jelgavas šoseju sola jau 2020.gadā

Pirms pašvaldību vēlēšanām pērn Rīgas vadība solīja, ka Dienvidu tilta savienojuma posmu ar Jelgavas šoseju sāks būvēt jau šogad. Taču projektētāji vēl nav tikuši galā ar dokumentiem un arvien zīmē nākotnes maģistrāles aprises. Pašlaik Rīgas domnieki spriež par Jāņa Čakstes gatves pagarinājuma pirmo kārtu –  15 miljonu eiro vērtu šoseju no Dienvidu tilta līdz Valdeķu ielai. Lielu daļu naudas Rīga tam aizņemsies. Tikmēr vēl vairāk iepaliek projekta sarežģītākā daļa – savienojums ar Vienības gatvi.

“Pirmais pārvads pāri Ziepniekkalna ielai jau izbūvēts, tas tieši tam arī paredzēts, lai to varētu turpināt,” stāsta Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu pildītājs Emīls Jakrins, kartē rādot vietu netālu no Ķekavas novada robežas, kur savienojas Bauskas šoseja un Dienvidu tilta pašreizējie pievedceļi.

Jaunā maģistrāle līdz Valdeķu ielai uz Ziepniekkalnu plānota gar mežainu apgabalu pa trasi, kur pašlaik ir tikai ar apvidus auto izbraucams neceļš.

Risinājumi vēl tiek zīmēti, bet, visticamāk, ka vienā virzienā no Dienvidu tilta uz Vienības gatvi pāri Valdeķu ielas galam būs satiksmes pārvads. Savukārt līdz Vienības gatvei jaunā Čakstes gatve plānota līdzās Ozolciema ielai gar Rīgā garāko daudzdzīvokļu māju, ko tautā sauc par Ķīnas mūri.

Savienojums ar Vienības gatvi nav skaidrs, jo vēl mazāka nojausma Rīgai ir par šīs Jelgavas šosejas daļas rekonstrukcijas nākotni.

Plāni paredz, ka Čakstes gatves izbūve no Bauskas šosejas līdz Valdeķu ielai izmaksās 50 miljonus eiro, no kuriem 24 miljonus dos Kohēzijas fonds. Pārējo Rīga aizņemsies. Jakrinam nav šaubu, ka projektu īstenos laikus.

“Mēs straujiem soļiem virzāmies uz priekšu, šī gada beigās vai nākamā gada sākumā būs būvprojekts, nākamgad, visticamāk, sāksim būvēt,” sola Jakrins.

Savienojums jāpabeidz 2021.gadā, bet, iespējams, pabeigsim arī 2020.gadā, saka Jakrins.  

Rīgas seno ieceri par Bauskas šosejas un Dienvidu tilta savienojumu ar Jelgavas šoseju uzteic pilsētplānošanas students Viesturs Krūmiņliepa, kas Nīderlandē mācās pilsētu un sabiedrisko transportu veidot iedzīvotājiem ērtāku un pilsētu – drošāku, bet Rīgā ar domubiedriem izveidojis kustību «Pilsēta cilvēkiem».

Krūmiņliepa gan brīdina par sekām, jo pašreizējie sastrēgumi no Baložu pagrieziena un Ziepniekkalna pārcelsies tuvāk centram.

“Sastrēgumi būs uz Salu tilta, Krasta ielas, Slāvu pārvada un tālāk,” prognozē Krūmiņliepa.

Viņaprāt, līdz būtu jāpaspēj izveidot sabiedriskā transporta joslas, lai vismaz cilvēki, kas izmanto sabiedrisko transportu, nestāvētu sastrēgumos. Krūmiņliepa atgādināja Rīgas mēra Nila Ušakova jau pirms vairākiem gadiem solīto, ka uz tiltiem, kas ved uz pilsētas centru, būtu jāizveido sabiedriskā transporta joslas, bet pagaidām tādas ir tikai uz Zemitāna tilta.  

Piemēram, uz atjaunotā Salu tilta sabiedriskā transporta joslu nav. Tāpat pilsētplānotājs norāda, ka līdzšinējie Rīgas domes ielu atjaunošanas projekti bijuši zemas kvalitātes saistībā ar gājēju pārvietošanos. Daudz kur ir iemītas taciņas, jo viņu plūsma nav paredzēta.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti