Oficiāli sākas Čaka ielas pagaidu velojoslu eksperiments

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Otrdien, 1. decembrī, oficiāli sācies Aleksandra Čaka ielas pagaidu velojoslu eksperiments, kas turpināsies līdz nākamā gada 1. aprīlim, informēja Rīgas domē.

Eksperimenta mērķis ir veikt satiksmes kustības un iedzīvotāju apmierinātības mērījumus, lai pavasarī pieņemtu datos un mērījumos balstītu lēmumu par pastāvīgas veloinfrastruktūras izveidi Čaka ielā.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība") uzsvēra, ka eksperimenta mērķis nav pretnostatīt satiksmes dalībniekus, bet atdzīvināt Rīgas centru.

"Ja mēs nepadarīsim vidi Rīgā cilvēkiem draudzīgāku, tad iedzīvotāju skaits turpinās samazināties. Ir svarīgi saprast to, ka runa nav tikai par veloceliņiem, bet par visu pilsētvidi kopumā – tur, kur ir intensīva satiksme, tur ir maz cilvēku, bet, kur maz cilvēku, tur nav iespējas attīstīties veikaliņiem, kafejnīcām un citai mazajai uzņēmējdarbībai," stāstīja Ķirsis. Viņš norādīja, ka šis ir tikai pirmais pieturpunkts plašākā ielas un pilsētvides uzlabošanas darbu sarakstā. Nākamā gada budžetā tiks paredzēti līdzekļi, lai uz Čaka ielas tiktu izvietoti soliņi, koki un veikti citi labiekārtošanas darbi.

"Mums šī iela ir jāpadara ne tikai funkcionāli ērta, bet arī vizuāli pievilcīga," uzsvēra Ķirsis.

"Šobrīd svarīgākais ir izzināt iedzīvotāju viedokļus, tai skaitā arī gājēju viedokļus, kas, pateicoties velojoslu eksperimentam, ir ieguvuši no riteņbraucējiem un elektroskrejriteņiem brīvas ietves. Nākamā prioritāte būs sabiedriskā transporta kustības grafika izpēte un eksperimenta norises ietekme uz to. Ar nepacietību gaidu iedzīvotāju aptaujas datus, lai varētu pieņemt labāko lēmumu ielas attīstībai," piebilda Satiksmes un transporta komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks ("Jaunā Vienotība"), īpaši aicinot visus satiksmes dalībniekus būt iecietīgiem eksperimenta laikā.

Departamenta direktors Vitālijs Reinbahs informēja, ka departaments visā Čaka ielas garumā jau ir pabeidzis brauktuves asfaltbetona seguma atjaunošanas darbus un nomainījis ietvju segumu, kā arī ļoti īsā laikā ir izveidojis pagaidu velojoslas un veicis visus nepieciešamos priekšdarbus, lai četru mēnešu garumā iegūtu datus un mērījumus par pagaidu velojoslu ietekmi uz satiksmes intensitāti gan šajā, gan citās ielās.

Viņš paskaidroja, ka eksperimenta laikā sadarbībā ar "Rīgas satiksmi" tiks mērīta sabiedriskā transporta kustība un pasažieru dinamika. Tāpat tiks monitorēts ceļu satiksmes negadījumu skaits, velobraucēju skaits, kā arī veikti iedzīvotāju apmierinātības, trokšņu un gaisa kvalitātes mērījumi.

Eksperiments ilgs četrus mēnešus – līdz 2021. gada 1. aprīlim, kad, balstoties uz iegūtajiem rezultātiem, tiks pieņemts lēmums par pastāvīgas veloinfrastruktūras izveidi Čaka ielā. 

Tāpat nākamajā būvniecības sezonā visā ielas garumā tiks veikti labiekārtošanas darbi – iestādīti koki, uzstādīti velostatīvi, soliņi un puķu kastes, lai ielu padarītu pievilcīgāku un iedzīvotājiem draudzīgāku. 

Tāpat Satiksmes departaments informēja, ka Čaka ielā turpināsies darbs arī pie satiksmes organizācijas pilnveidošanas, lai iespējami mazinātu sastrēgumu veidošanos sastrēgumstundās.

Tranzītam iespējams izmantot alternatīvos ceļus, piemēram, braucot no Daugavas puses maršrutā: Satekles iela–Valmieras iela, Merķeļa iela–Brīvības iela–Pērnavas iela, Krasta iela–Dienvidu tilts–Piedrujas iela–Braslas iela vai, braucot no Purvciema puses, maršrutā: Braslas iela–Piedrujas iela– Dienvidu tilts–Krasta iela, Pērnavas iela–Senču iela–Zirņu iela–Kr.Valdemāra (Skanstes) iela.

KONTEKSTS:

Pēc Aleksandra Čaka ielas atjaunošanas Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē deputāti rosināja ielā izveidot velojoslas velosipēdu infrastruktūras uzlabošanai. Tika nolemts eksperimentālā kārtā Marijas un Čaka ielā ieviest pagaidu velojoslas par spīti iespējamiem sastrēgumiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti