Panorāma

Zaķusalā iededz 1991. gada barikāžu atceres ugunskuru

Panorāma

Turpina darbu pie valdības deklarācijas

Pilotu akadēmijā arī sievietes

Noķert sapni. «airBaltic» pilotu akadēmijā mācās pirmās divas meitenes

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Pilnīgi bez iepriekšējām zināšanām nepilnu divu gadu laikā kļūt par lidmašīnas pilotu – šo sapni piepildīt varēs 11 jaunieši, kas uzņemti nacionālās aviokompānijas "airBaltic" pilotu akadēmijas jaunajā kursā. Šogad pilotu akadēmijā uzņemtas arī pirmās divas meitenes. 

Elīna Štēbele nacionālajā aviokompānijā strādā jau gandrīz divus gadus. Vadot sociālo mediju komandu un ikdienā stāstot citiem par kompānijas darbu, saprata, ka grib mainīt nodarbošanos. Taču darīt to tieši "air Baltic" iekšienē.

"Arvien vairāk uzzinot par pilota darbu, dzīvi un pienākumiem, es sapratu, ka tas noteikti ir mans aicinājums un ka ir vērts pamēģināt," saka Elīna. "Tad tieši tā veiksmīgi sakrita, ka kādu gadu pēc tam, kad biju nostrādājusi savā pozīcijā, "airBaltic" atvēra pilotu akadēmiju. Tad es daudz nekavējos un arī pieteicos."

Elīna ir viena no divām meitenēm pilotu akadēmijā, kur šobrīd nu jau trijās grupās mācās 35 cilvēki.

Jaunais kurss, kas savus uzplečus saņēma ceturtdien, uzreiz arī sāka mācības.

"Ir apziņa, ka priekšā stāv diezgan liels darbs, bet zinot, ka mēs esam labās rokās, mācamies pie profesionāļiem pilotiem un instruktoriem, un gala rezultāts ir sapnis, uz ko katrs students tiecas, tas nav kaut kas biedējošs, bet rada vēl lielāku apņēmību," uzsver Elīna.

Pilotu trenažieris
Pilotu trenažieris

Aerodinamika, navigācija, meteoroloģija, lidmašīnas uzbūve ir tikai daži priekšmeti, kas jāmācās topošajiem pilotiem. Arī eksāmeni ir nopietni.

"airBaltic" lidojumu vadības vecākais viceprezidents Pauls Cālītis norāda, ka studenti jau iepriekš ir studējuši, bet pilotu apmācība atšķiras, jo praktiski katru dienu bez apstājas ir jāmācās un jāgatavojas. "Ja negatavojas, pat brīvajos brīžos ir jādomā, kas notiks rīt, mācības ir tiešām intensīvas tā, lai pusotra divu gadu laikā viņi savas mācības būtu pabeiguši," paskaidro Cālītis.

Kaut gan mācības maksā dārgi – divu gadu kurss aptuveni 69 tūkstošus eiro, interese bijusi liela.

Jaunajā kursā uzņemti 11 jaunieši, kuri pēc diploma saņemšanas jau nākamajā dienā varēs reāli doties lidojumos kā kapteiņa palīgi. Sakrājot lidojumu stundas un gūstot pieredzi, dažu gadu laikā kļūt arī par lidojuma kapteiņiem.

Arī "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss savu karjeru pirms gandrīz 30 gadiem sācis tieši šādi – mācījās pilotu akadēmijā, kļuva par kapteini un tagad vada aviokompāniju. "Pilotam ir jābūt ļoti disciplinētam, noteikti ir jāseko noteikumiem, taču ir jābūt ar atvērtu prātu un labām organizēšanas spējām," sacīja Gauss. "Šodien pilots ir cilvēks, kas vada milzīgu procesu, ne tikai spaida podziņas. Mūsu piloti lido ar pasaulē modernākajām lidmašīnām, tāpēc iemaņām ir jābūt ļoti dažādām."

Šobrīd "airBaltic" ir apmēram 350 pilotu, taču, palielinot lidmašīnu skaitu, nākamo 3-4 gadu laikā aviokompānijai būs nepieciešami vēl aptuveni tikpat. Pasaules aviācijā ir pilotu trūkums, saka "airBaltic" vecākais pilots, tāpēc ir svarīgi pašiem audzināt jauno lidotāju paaudzi. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti